Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

63972 Publikationen

2020 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2935576
Frank, C., Wright, D. & Holmes, P. (In Press). Mental simulation and neurocognition: Advances for motor imagery and action observation training in sport. Routledge International Encyclopedia of Sport and Exercise Psychology.
PUB
 
2020 | Herausgeber*in Sammelwerk | Im Druck | PUB-ID: 2937173
Social Movements, Cultural Memory and Digital Media: Mobilizing Mediated Remembrance. (In Press). Social Movements, Cultural Memory and Digital Media: Mobilizing Mediated Remembrance. (S. Merrill, E. Keightley & P. Daphi, Hrsg.). Palgrave Macmillan.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2937138
Te Poel, K. (Accepted). Professionalisierungschancen eines kritisch-reflexiv angelegten Seminars zum Thema Bildungsgerechtigkeit. Sensibilisierung angehender Lehrkräfte durch die Integration bildungsbiographischer, theoriegestützter und praxisbezogener Reflexionen. Herausforderung Lehrer_innenbildung. Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung, Diskussion. Universitätsbibliothek Bielefeld ; Bielefeld School of Education.
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2620390
Wolff, M. (2020). Julius Ebbinghaus, die rechtlichen Grenzen der Staatsgewalt und die Interpretation der Rechtslehre Kants. In M. Baum (Hrsg.), Staat der Freiheit. Wiesbaden: Steiner Verlag.
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Eingereicht | PUB-ID: 2937010
Heyder, J.C. (Submitted). Challenging the Copia. Ways to a Successful Big Data Analysis of Eighteenth-Century Magazines and Treatises on Art Connoisseurship. In S. Schwandt (Hrsg.), Digital Methods for the Humanities. Challenges, Propositions, Perspectives (Arbeitstitel). Bielefeld: Bielefeld University Press ; transcript.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2936832
Michler, O., Decker, R. & Stummer, C. (Accepted). To trust or not to trust smart consumer products: A literature review of trust-building factors. Management Review Quarterly. Springer. doi:10.1007/s11301-019-00171-8.
PUB | DOI
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2932818
Souka, M., Böger, D., Decker, R., Stummer, C. & Wiemann, A. (Accepted). Is more automation always better? An empirical study of customers' willingness to use autonomous vehicle functions. International Journal of Automotive Technology and Management. Inderscience.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Eingereicht | PUB-ID: 2935365
Meier, J.-N. & Kirchhoff, F. (Submitted). Twine-Erzählungen als produktionsorientierter Zugang zum Computerspiel im Deutschunterricht. Osnabrücker Beiträge zur Sprachtheorie. OBST, (96). Univ.-Verl. Rhein-Ruhr .
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2930261
Streib, H., Klein, C., Keller, B. & Hood, R.W. (In Press). Assessing Spirituality as Individualized Experience-Oriented Religion. The Mysticism Scale and Its Short Forms. In A.L. Ai, K.A. Harris & P. Wink (Hrsg.), Assessing Spirituality and Religion in a Diversified World: Beyond the Mainstream Perspective. New York: Springer.
PUB | PDF
 
2020 | Herausgeber*in Sammelwerk | Eingereicht | PUB-ID: 2915559
Ethnic Variation in the Phonology of Namibian English. A First Approach to Baster English. (Submitted). Ethnic Variation in the Phonology of Namibian English. A First Approach to Baster English. (A. Schröder, A. Kautzsch & F. Zähres, Hrsg.).
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2934531
Schröder, A. & Zähres, F. (Accepted). English in Namibia. Multilingualism and Ethnic Variation in the Extra- and Intra-territorial Forces Model. In S. Buschfeld & A. Kautzsch (Hrsg.), Modelling World Englishes. A Joint Approach towards Postcolonial and Non-Postcolonial Varieties. Edinburgh: Edinburgh University Press.
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Unveröffentlicht | PUB-ID: 2934525
Schröder, A. & Schneider, K.P. (Unpublished). Small Talk in Namibia. In S. Mohr & K.P. Schneider (Hrsg.), Communicative Action and Interaction in Africa. Pragmatics & Beyond. Amsterdam: Benjamins.
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Eingereicht | PUB-ID: 2934460
Heyder, J.C. (Submitted). Does Comparing Equal Judging? Aesthetic Judgment in Early Connoisseurship . In S. Marchal & B. Söntgen (Hrsg.), Judgment practices in the artistic field (working title).
PUB
 
2020 | Herausgeber*in Sammelwerk | Unveröffentlicht | PUB-ID: 2934260
Empirische Studien zum Praxissemester. Untersuchungen zum Bielefelder Modell. (Unpublished). Empirische Studien zum Praxissemester. Untersuchungen zum Bielefelder Modell. (G. Klewin, K. Te Poel & M. Heinrich, Hrsg.).
PUB
 
2020 | Monographie | Entwurf | PUB-ID: 2932907
Flügel-Martinsen, O. (Draft). Radikale Demokratietheorie zur Einführung. Hamburg: Junius.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937312
Kindermann, D., Jenne, M.P., Schmid, C., Bozorgmehr, K., Wahedi, K., Junne, F., Szecsenyi, J., Herzog, W. & Nikendei, C. (2019). Motives, experiences and psychological strain in medical students engaged in refugee care in a reception center– a mixed-methods approach. BMC Medical Education. doi:10.1186/s12909-019-1730-8.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937246
Gottlieb, N., Bozorgmehr, K., Trummer, U. & Rechel, B. (2019). Health policies and mixed migration - Lessons learnt from the 'Refugee Crisis'. Health policy (Amsterdam, Netherlands), 123(9), 805-808. Elsevier. doi:10.1016/j.healthpol.2019.08.009.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937299
Hinzmann, A., Glinski, S., Worm, M. & Gröger, H. (2019). Enzymatic Synthesis of Aliphatic Nitriles at a Substrate Loading of up to 1.4 kg/L: A Biocatalytic Record Achieved with a Heme Protein. The Journal of Organic Chemistry, 84(8), 4867-4872. American Chemical Society (ACS). doi:10.1021/acs.joc.9b00184.
PUB | DOI
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937297
Schildhauer, P. (2019). Interaction in Heterogeneous EFL Classes: The Challenges of Cooperative Learning (Netzwerk inklusiver Englischunterricht : Forschung & Praxis der Inklusion im Fremdsprachenunterricht ). Perspektiven inklusiven Englischunterrichts: Gemeinsam lehren und lernen. Dokumentation zur Tagung vom 20. und 21. September 2018 an der Leuphana Universität Lüneburg. Marburg: Dr. David Gerlach, Philipps-Universität Marburg.
PUB | Download (ext.)
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937293
Schildhauer, P. (2019). Genre and Community Emergence: The Early History of the Weblog (Hallesche Sprach- und Textforschung). In A. Brock, J. Pflaeging & P. Schildhauer (Hrsg.), Genre Emergence. Developments in print, TV and digital media (S. 213-234). Berlin: Peter Lang.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: dgps

Export / Einbettung