Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

69056 Publikationen

2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943912
B. Stövesand, “Die kooperative Genese eines Konzepts als Form fachdidaktischer Wissensreflexion im Forschenden Lernen”, Professionalisierung im Lehramtsstudium Deutsch. Überzeugungen, Wissen, Defragmentierung, N. Masanek and J. Kilian, eds., Positionen der Deutschdidaktik, vol. 8, Bern: Peter Lang, 2020.
PUB
 
2020 | Preprint | Eingereicht | PUB-ID: 2943906 OA
A. Hobert, et al., “Open Access Uptake in Germany 2010-18: Adoption in a diverse research landscape”, Submitted.
PUB | PDF
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2943904
K.M. Reininger and N.R. Krott, “Was macht die Tiefenpsychologisch-fundierte Psychotherapie so attraktiv?”, Psychodynamische Psychotherapie, vol. 2, 2020, pp. 202-205.
PUB | DOI
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943881
J. Goldan, S. Geist, and B. Lütje-Klose, “Schüler*innen mit sonderpädagogischem Förderbedarf während der Corona-Pandemie. Herausforderungen und Möglichkeiten der Förderung – Das Beispiel der Laborschule Bielefeld.”, „Langsam vermisse ich die Schule ..“ : Schule während und nach der Corona-Pandemie , D. Fickermann and B. Edelstein, eds., Die Deutsche Schule. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis - Beiheft, vol. 16, Münster: Waxmann, 2020, pp.189-201.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2020 | Preprint | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943880
L.K. Sundermann, et al., “Reconstructing tumor evolutionary histories and clone trees in polynomial-time with SubMARine”, bioRxiv, 2020.
PUB | DOI | Download (ext.) | bioRxiv
 
2020 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943878
M. Basten, et al., eds., Forschendes Lernen in der Lehrer/innenbildung. Implikationen für Wissenschaft und Praxis , Münster : Waxmann, 2020.
PUB
 
2020 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2943876 OA
A. Moringen, et al., “Attention-based Robot Learning of Haptic Interaction”, Presented at the Eurohaptics, 2020.
PUB | PDF
 
2020 | Konferenzbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2943873
L. Amrhein and C. Fuchs, “Stochastic profiling of mRNA counts using HMC”, Proceedings of the 35th International Workshop on Statistical Modelling (IWSM) 2020, Accepted.
PUB
 
2020 | Konferenzbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2943872
H. Busen and C. Fuchs, “Modelling the impact of spatial proximity on scientific collaboration networks”, Proceedings of the 35th International Workshop on Statistical Modelling (IWSM) 2020, Accepted.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2943859
R.G. Salloum, et al., “Smoking-Cessation Methods and Outcomes Among Cancer Survivors”, American Journal of Preventive Medicine, 2020.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943856
T. Werron, “Global Publics as Catalysts of Global Competition: A Sociological View”, Global Publics. Their Power and Their Limits, 1870-1990, V. Huber and J. Osterhammel, eds., Studies of the German Historical Institute, London , Oxford: Oxford University Press, 2020, pp.343-366.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933829 OA
C. Meier, et al., “Verbal instructions and motor learning: How analogy and explicit instructions influence the development of mental representations and tennis serve performance”, Frontiers in Psychology, vol. 11, 2020, : 2.
PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2940130
M. Reininger, et al., “Targeting our blind spot. A metacognitive intervention ameliorates negative feelings, evaluations, and stereotypes towards conservatives in a liberal sample ”, Presented at the Political Psychology Conference, Hagen, Germany, 2020.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943797
Y. Fenard, et al., “Experimental and modeling study of the low to high temperature oxidation of the linear pentanone isomers: 2-pentanone and 3-pentanone”, COMBUSTION AND FLAME, vol. 216, 2020, pp. 29-44.
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2941713
J.M. Kampa, et al., “Mass spectrometry imaging reveals lipid upregulation and bile acid changes indicating amitriptyline induced steatosis in a rat model.”, Toxicology letters, vol. 325, In Press, pp. 43-50.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2943796
A.B. Buan, et al., “Support varieties - an axiomatic approach”, MATHEMATISCHE ZEITSCHRIFT, vol. 295, 2020, pp. 395-426.
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2943795
S. Smederevac, et al., “Hereditary and environmental factors of the Five-Factor Model traits: A cross-cultural study”, PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, vol. 162, 2020, : 109995.
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2943794
B. Gess, W. Liu, and A. Schenke, “Random attractors for locally monotone stochastic partial differential equations”, JOURNAL OF DIFFERENTIAL EQUATIONS, vol. 269, 2020, pp. 3414-3455.
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Bielefelder Masterarbeit | PUB-ID: 2943851 OA
L. Jünke, Inklusive Grundschulen in herausfordernden Lagen. Eine qualitative Erhebung der Strategien, Herausforderungen und Gelingensbedingungen aus Schulleitungsperspektive, Bielefeld: Universität Bielefeld, 2020.
PUB | PDF
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943753
R. Kızıltepe, et al., “Prevalence of violence by teachers and its association to students’ emotional and behavioral problems and school performance: Findings from secondary school students and teachers in Turkey”, Child Abuse & Neglect, vol. 107, 2020, : 104559.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: ieee

Export / Einbettung