Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

742 Publikationen

2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933834
Frank, C. (2019). Motor imagery and learning: Insights into perceptual-cognitive aspects of complex motor action (S. 101). Gehalten auf der 45. Jahrestagung Psychologie und Gehirn (as part of the Symposium Kranczioch/ Daeglau: On how motor imagery affects brain and behavior).
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2921353
Menze-Sonneck, A., Bekemeier, K. & Frank, C. (In Press). Stell dir vor! Vorstellungstraining im Sportunterricht der Sekundarstufe II. Sportunterricht, 68, 301-305. Hofmann. doi:10.30426/SU-2019-07-3.
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2936129
Menze-Sonneck, A., Bekemeier, K. & Frank, C. (In Press). Ein Unterrichtsvorhaben zur Einbindung des Vorstellungstrainings in der gymnasialen Oberstufe am Beispiel des Hüftaufschwungs. Sportunterricht, 68. Hofmann.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935832
Hülsmann, F., Frank, C., Senna, I., Ernst, M., Schack, T. & Botsch, M. (2019). Superimposed skilled performance in a virtual mirror improves motor performance and cognitive representation of a full-body motor action . Frontiers in Robotics and AI, 6: 43. Frontiers Media.
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935922
Pollmann, D. & Czyrnick-Leber, U. (2019). Geschlechtsbezogene Bewegungspräferenzen in zwei unterschiedlichen Tanzstilen (Schriften der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft). In F. Borkenhagen, R. Heim, K. Pöppel, M. Schierz & J. Sohnsmeyer (Hrsg.), Bewegung und Sport im Horizont von Jugend- und schulpädagogischer Forschung - 32. Jahrestagung der dvs-Sektion Sportpädagogik vom 30. Mai - 01. Juni 2019 (S. 97). Hamburg: Feldhaus Verlag.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935882
Kim, T., Park, H. & Schack, T. (2019). A Functional Link Between Mental Representation in Long-Term Memory and Cognitive Performance in Working Memory. ADVANCES IN COGNITIVE PSYCHOLOGY, 15(1), 11-20. Univ Finance & Management Warsaw. doi:10.5709/acp-0252-y.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935433
Ahinkorah , B.O., Hagan Jr., J.E., Seidu, A.-A., Mintah, J.K., Sambah, F., Schack, T. & Hormenu, T. (2019). Examining Pregnancy Related Socio-Cultural Factors Among Adolescent Girls in the Komenda-Edina-Eguafo-Abrem Municipality in the Central Region of Ghana: A Case-Control Study. Frontiers in Public Health, 7: 93. Frontiers Media. doi:10.3389/fpubh.2019.00093.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2935825
Nachtigäller, T. & Pollmann, D. (2019). Fit wie ein Turnschuh oder ins Netz gegangen? - Medienkonsum, motorische Leistungsfähigkeit und körperliche Aktivität im Grundschulalter. Sportunterricht, 68(5), 194-200. Hofmann Verlag Schorndorf.
PUB
 
2019 | Herausgeber Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935735
The Neurocognition of Dance. Mind, Movement and Motor Skills. (2019). The Neurocognition of Dance. Mind, Movement and Motor Skills. (B. Bläsing, M. Puttke & T. Schack, Hrsg.). New York: Routledge.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2935485
Engeroff, T., Giesche, F., Niederer, D., Gerten, S., Wilke, J., Vogt, L. & Banzer, W. (2019). Explaining Upper or Lower Extremity Crossover Effects of Visuomotor Choice Reaction Time Training. Perceptual and motor skills. SAGE PUBLICATIONS INC . doi:10.1177/0031512519841755.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935593
Medina, S.-S., Hagan Jr., J.E., Baba, J.-A. & Schack, T. (2019). Assessment of Random and Blocked Practice Schedules on Motor Skills’ Acquisition, Retention and Transfer Among Selected Senior High School Students. American Journal of Sports Science, 7(1), 26-33. Science Publishing Group. doi:10.11648/j.ajss.20190701.15.
PUB | DOI
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933830
Frank, C., Hülsmann, F., Waltemate, T., Wright, D., Eaves, D., Bruton, A., Botsch, M. & Schack, T. (2019). AO+MI in virtual reality: Practicing at a level that one has not yet achieved. Gehalten auf der Annual Meeting of the ‚Research on Imagery and Observation (RIO) group from April 25th to 26th.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935497
Schack, T. (2019). Building blocks and architecture of dance: A cognitive-perceptual perspective. In B. Bläsing, M. Puttke & T. Schack (Hrsg.), The Neurocognition of Dance. Mind, movement and motor skills (S. 117-138). New York: Routledge.
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2934471
Chiou, S.-C. & Schack, T. (2019). Integration or separation? Effects of visual attention on temporal and spatial processing of whole-body movement sequences. Gehalten auf der 61st Conference of Experimental Psychologists (TeaP 2019).
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2934470
Chiou, S.-C. & Schack, T. (2019). Is temporal information integrated with spatial information during action observation? Effects of visual attention on the processing of whole-body movement sequences. Gehalten auf der 2019 Research in Imagery and Observation (RIO) Conference.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2935208
England, A., Brusseau, T., Burns, R., Koester, D., Newton, M. & Thiese, M. (2019). The Cognitive Structure of the Basketball Free Throw in Adolescent Physical Education Students. Motor control. Human Kinetics Publishers. doi:10.1123/mc.2018-0035.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934447
Schütz, C. & Schack, T. (2019). A simple model to estimate the percentage of motor plan reuse from hysteresis effect size. Frontiers in Psychology, 10: 561. Frontiers Media SA. doi:10.3389/fpsyg.2019.00561.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934574
Hagan Jr., J.E., Schack, T. & Schinke, R. (2019). Sport psychology practice in Africa: Do culture-specific religion and spirituality matter? . Advances in Social Sciences Research Journal, 6(3), 183-197. Society for Science and Education (SSE). doi:10.14738/assrj.63.6209.
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919604
Strenge, B., Vogel, L. & Schack, T. (2019). Computational assessment of long-term memory structures from SDA-M related to action sequences. PLoS ONE, 14(2), e0212414. Public Library of Science. doi:10.1371/journal.pone.0212414.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2934423
Mey, S., Koester, D. & Schack, T. (2019). Ideomotor simulation in manual action, a combined study of EEG and eye-tracking . Gehalten auf der ICPS International Convention of Psychological Sciences.
PUB
 

Filter und Suchbegriffe

department=28977957

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: dgps

Export / Einbettung