Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

748 Publikationen

2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2934471
Chiou, S. - C., & Schack, T. (2019). Integration or separation? Effects of visual attention on temporal and spatial processing of whole-body movement sequences. Presented at the 61st Conference of Experimental Psychologists (TeaP 2019), London, United Kingdom.
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2934470
Chiou, S. - C., & Schack, T. (2019). Is temporal information integrated with spatial information during action observation? Effects of visual attention on the processing of whole-body movement sequences. Presented at the 2019 Research in Imagery and Observation (RIO) Conference, Middlesbrough, United Kingdom.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2935208
England, A., Brusseau, T., Burns, R., Koester, D., Newton, M., & Thiese, M. (2019). The Cognitive Structure of the Basketball Free Throw in Adolescent Physical Education Students. Motor control. doi:10.1123/mc.2018-0035
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934447
Schütz, C., & Schack, T. (2019). A simple model to estimate the percentage of motor plan reuse from hysteresis effect size. Frontiers in Psychology, 10, 561. doi:10.3389/fpsyg.2019.00561
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934574
Hagan Jr., J. E., Schack, T., & Schinke, R. (2019). Sport psychology practice in Africa: Do culture-specific religion and spirituality matter? . Advances in Social Sciences Research Journal, 6(3), 183-197. doi:10.14738/assrj.63.6209
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919604
Strenge, B., Vogel, L., & Schack, T. (2019). Computational assessment of long-term memory structures from SDA-M related to action sequences. PLoS ONE, 14(2), e0212414. doi:10.1371/journal.pone.0212414
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2934423
Mey, S., Koester, D., & Schack, T. (2019). Ideomotor simulation in manual action, a combined study of EEG and eye-tracking . Presented at the ICPS International Convention of Psychological Sciences, Paris.
PUB
 
2019 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2933504
Cheng, M. - Y. (2019). The Sports Performance Enhancement by Using the Sensorimotor Rhythm Neurofeedback Training. Bielefeld: Universität Bielefeld. doi:10.4119/unibi/2933504
PUB | PDF | DOI
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918482
Czyrnick-Leber, U., & Pollmann, D. (2018). 5, 6, 7, 8: Weich wie Pudding - hart wie Stein". Zur Präferenz unterschiedlicher Tanzvermittlungsmethoden zum Erwerb von Bewegungssicherheit beim Erlernen einer Bewegungsgestaltung. In E. Balz & D. Kuhlmann (Eds.), Sportwissenschaft in pädagogischem Interesse (pp. 140-144). Hamburg: Feldhaus.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933759
Koester, D., Schütz, C., Güldenpenning, I., & Schack, T. (2018). Wie verarbeiten Basketball-Athleten Blickfinten? Eine EEG-Studie. In U. Borges, L. Bröker, S. Hoffmann, T. Hosang, S. Laborde, R. Liepelt, B. Lobinger, et al. (Eds.), 50. Jahrestagung der asp "Die Psychophysiologie der Handlung" . 10. - 12. Mai 2018 : Abstractband der 50. Jahrestagung der asp (pp. 33-34). Bonn: Bundesinstitut für Sportwissenschaft.
PUB | Download (ext.)
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933755
Gündüz Can, R., Schack, T., & Koester, D. (2018). Movement (re-)planning interferes with working memory during the maintenance process: An ERP study. In A. Schütz, A. Schubö, D. Endres, & H. Lachnit (Eds.), 60. TeaP 2018. Abstracts of the 60. conference of experimental psychologists: March, 11th to 14th Marburg, Germany (p. 98). Lengerich: Pabst.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918633
Sionti, M., & Schack, T. (2018). Correlation between linguistic classifications and psychological clusters. In A. Schütz, A. Schubö, D. Endres, & H. Lachnit (Eds.), 60. TeaP 2018. Abstracts of the 60th Conference of Experimental Psychologists (p. 253). Lengerich: Pabst Science Publishers.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933757
Koester, D., Schack, T., & Gromeier, M. (2018). How are motor skill developments affected by practise in extracurricular vs. school sports? In J. Hartig & H. Horz (Eds.), Psychological Test and Assessment Modeling. 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. 15. bis 20. September 2018 Goethe-Universität Frankfurt am Main (p. 504). Lengerich: Pabst.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931193
Schütz, C., Koester, D., & Schack, T. (2018). The response elicited by a masked prime is independent of the target response. In J. Hartig & H. Horz (Eds.), Psychological Test and Assessment Modeling. 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Supplement to Psychological Test and Assessment Modeling (p. 614). Lengerich: Pabst Science Publishing.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2919839
Meier, C., Braksiek, M., & Pollmann, D. (2018). Kognitive Repräsentationsstruktur von Basistaktiken im Basketball. In U. Borges, L. Bröker, S. Hoffmann, T. Hosang, S. Laborde, R. Liepelt, & B. Lobinger (Eds.), 50. Jahrestagung der asp "Die Psychophysiologie der Handlung" . 10. - 12. Mai 2018 : Abstractband der 50. Jahrestagung der asp (p. 101). Bonn: Bundesinstitut für Sportwissenschaft.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918615
Koester, D., Schütz, C., & Schack, T. (2018). Spatial compatibility effects in whole-body movements. Expertise and movement specificity? In A. Schütz, A. Schubö, D. Endres, & H. Lachnit (Eds.), 60. TeaP 2018. Abstracts of the 60th Conference of Experimental Psychologists (p. 136). Lengerich: Pabst Science Publishers.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932180
Bläsing, B., Coogan, J., Biondi, J., & Schack, T. (2018). Watching or listening: how visual and verbal information contribute to learning a complex dance phrase . Frontiers in Psychology, 9, 2371. doi:10.3389/fpsyg.2018.02371
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931850
Bläsing, B., & Sauzet, O. (2018). My Action, My Self: Recognition of Self-Created but Visually Unfamiliar Dance-Like Actions From Point-Light Displays. Frontiers in Psychology, 9, 1909. doi:10.3389/fpsyg.2018.01909
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2916853
Engeroff, T., Vogt, L., Fleckenstein, J., Füzéki, E., Matura, S., Pilatus, U., Schwarz, S., et al. (2018). Lifespan leisure physical activity profile, brain plasticity and cognitive function in old age. Aging & Mental Health, 1-8. doi:10.1080/13607863.2017.1421615
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932763
Sionti, M., Schack, T., & Aloimonos, Y. (2018). An Embodied Tutoring System for Literal vs. Metaphorical Concepts. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 9, 2254. doi:10.3389/fpsyg.2018.02254
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 

Filter und Suchbegriffe

department=28977957

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: apa_indent

Export / Einbettung