Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

748 Publikationen

2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935832
Hülsmann, F., Frank, C., Senna, I., Ernst, M., Schack, T. & Botsch, M. (2019). Superimposed skilled performance in a virtual mirror improves motor performance and cognitive representation of a full-body motor action . Frontiers in Robotics and AI, 6: 43. Frontiers Media. doi:10.3389/frobt.2019.00043.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2935485
Engeroff, T., Giesche, F., Niederer, D., Gerten, S., Wilke, J., Vogt, L. & Banzer, W. (2019). Explaining Upper or Lower Extremity Crossover Effects of Visuomotor Choice Reaction Time Training. Perceptual and motor skills. SAGE PUBLICATIONS INC . doi:10.1177/0031512519841755.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936237
Schack, T. (2019). Basic Action Concepts (BACs). In D. Hackfort, R.J. Schinke & B. Strauss (Hrsg.), Dictionary of sport psychology. Sport, Exercise, and Performing Arts (S. 33). London, UK: Academic Press.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936240
Schack, T. & Koester, D. (2019). Factor Analysis. In D. Hackfort, R.J. Schinke & B. Strauss (Hrsg.), Dictionary of sport psychology. Sport, Exercise, and Performing Arts (S. 107). London, UK: Academic Press.
PUB
 
2019 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933823
Schack, T. & Frank, C. (2019). Ideomotor training. In D. Hackfort, R. Schinke & B. Strauss (Hrsg.), Dictionary of Sport Psychology: Sport, Exercise, and Performing Arts (S. 138-139). London: Academic Press.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936239
Schack, T. (2019). Cognitive Interaction Technology. In D. Hackfort, R.J. Schinke & B. Strauss (Hrsg.), Dictionary of sport psychology. Sport, Exercise, and Performing Arts (S. 48-49). London, UK: Academic Press.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936242
Schack, T. (2019). Long-Term (LTM) and Short-Term (STM) Memory. In D. Hackfort, R.J. Schinke & B. Strauss (Hrsg.), Dictionary of sport psychology. Sport, Exercise, and Performing Arts (S. 165-166). London, UK: Academic Press.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936243
Schack, T. & Wu, C. (2019). Movement Memory (Motoric Memory). In D. Hackfort, R.J. Schinke & B. Strauss (Hrsg.), Dictionary of sport psychology. Sport, Exercise, and Performing Arts (S. 190-191). London, UK: Academic Press.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936245
Schack, T. (2019). Sport and Robotics. In D. Hackfort, R.J. Schinke & B. Strauss (Hrsg.), Dictionary of sport psychology. Sport, Exercise, and Performing Arts (S. 280). London, UK: Academic Press.
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933834
Frank, C. (2019). Motor imagery and learning: Insights into perceptual-cognitive aspects of complex motor action (S. 101). Gehalten auf der 45. Jahrestagung Psychologie und Gehirn (as part of the Symposium Kranczioch/ Daeglau: On how motor imagery affects brain and behavior).
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2921353
Menze-Sonneck, A., Bekemeier, K. & Frank, C. (In Press). Stell dir vor! Vorstellungstraining im Sportunterricht der Sekundarstufe II. Sportunterricht, 68, 301-305. Hofmann. doi:10.30426/SU-2019-07-3.
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2936129
Menze-Sonneck, A., Bekemeier, K. & Frank, C. (In Press). Ein Unterrichtsvorhaben zur Einbindung des Vorstellungstrainings in der gymnasialen Oberstufe am Beispiel des Hüftaufschwungs. Sportunterricht, 68. Hofmann.
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935922
Pollmann, D. & Czyrnick-Leber, U. (2019). Geschlechtsbezogene Bewegungspräferenzen in zwei unterschiedlichen Tanzstilen (Schriften der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft). In F. Borkenhagen, R. Heim, K. Pöppel, M. Schierz & J. Sohnsmeyer (Hrsg.), Bewegung und Sport im Horizont von Jugend- und schulpädagogischer Forschung - 32. Jahrestagung der dvs-Sektion Sportpädagogik vom 30. Mai - 01. Juni 2019 (S. 97). Hamburg: Feldhaus Verlag.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935882
Kim, T., Park, H. & Schack, T. (2019). A Functional Link Between Mental Representation in Long-Term Memory and Cognitive Performance in Working Memory. ADVANCES IN COGNITIVE PSYCHOLOGY, 15(1), 11-20. Univ Finance & Management Warsaw. doi:10.5709/acp-0252-y.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935433
Ahinkorah , B.O., Hagan Jr., J.E., Seidu, A.-A., Mintah, J.K., Sambah, F., Schack, T. & Hormenu, T. (2019). Examining Pregnancy Related Socio-Cultural Factors Among Adolescent Girls in the Komenda-Edina-Eguafo-Abrem Municipality in the Central Region of Ghana: A Case-Control Study. Frontiers in Public Health, 7: 93. Frontiers Media. doi:10.3389/fpubh.2019.00093.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2935825
Nachtigäller, T. & Pollmann, D. (2019). Fit wie ein Turnschuh oder ins Netz gegangen? - Medienkonsum, motorische Leistungsfähigkeit und körperliche Aktivität im Grundschulalter. Sportunterricht, 68(5), 194-200. Hofmann Verlag Schorndorf.
PUB
 
2019 | Herausgeber Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935735
The Neurocognition of Dance. Mind, Movement and Motor Skills. (2019). The Neurocognition of Dance. Mind, Movement and Motor Skills. (B. Bläsing, M. Puttke & T. Schack, Hrsg.). New York: Routledge.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935593
Medina, S.-S., Hagan Jr., J.E., Baba, J.-A. & Schack, T. (2019). Assessment of Random and Blocked Practice Schedules on Motor Skills’ Acquisition, Retention and Transfer Among Selected Senior High School Students. American Journal of Sports Science, 7(1), 26-33. Science Publishing Group. doi:10.11648/j.ajss.20190701.15.
PUB | DOI
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933830
Frank, C., Hülsmann, F., Waltemate, T., Wright, D., Eaves, D., Bruton, A., Botsch, M. & Schack, T. (2019). AO+MI in virtual reality: Practicing at a level that one has not yet achieved. Gehalten auf der Annual Meeting of the ‚Research on Imagery and Observation (RIO) group from April 25th to 26th.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935497
Schack, T. (2019). Building blocks and architecture of dance: A cognitive-perceptual perspective. In B. Bläsing, M. Puttke & T. Schack (Hrsg.), The Neurocognition of Dance. Mind, movement and motor skills (S. 117-138). New York: Routledge.
PUB
 

Filter und Suchbegriffe

department=28977957

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: dgps

Export / Einbettung