Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

748 Publikationen

2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935832
Hülsmann, F., Frank, C., Senna, I., Ernst, M., Schack, T., & Botsch, M. (2019). Superimposed skilled performance in a virtual mirror improves motor performance and cognitive representation of a full-body motor action . Frontiers in Robotics and AI, 6, 43. doi:10.3389/frobt.2019.00043
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2935485
Engeroff, T., Giesche, F., Niederer, D., Gerten, S., Wilke, J., Vogt, L., & Banzer, W. (2019). Explaining Upper or Lower Extremity Crossover Effects of Visuomotor Choice Reaction Time Training. Perceptual and motor skills. doi:10.1177/0031512519841755
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936237
Schack, T. (2019). Basic Action Concepts (BACs). In D. Hackfort, R. J. Schinke, & B. Strauss (Eds.), Dictionary of sport psychology. Sport, Exercise, and Performing Arts (p. 33). London, UK: Academic Press.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936240
Schack, T., & Koester, D. (2019). Factor Analysis. In D. Hackfort, R. J. Schinke, & B. Strauss (Eds.), Dictionary of sport psychology. Sport, Exercise, and Performing Arts (p. 107). London, UK: Academic Press.
PUB
 
2019 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933823
Schack, T., & Frank, C. (2019). Ideomotor training. In D. Hackfort, R. Schinke, & B. Strauss (Eds.), Dictionary of Sport Psychology: Sport, Exercise, and Performing Arts (pp. 138-139). London: Academic Press.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936239
Schack, T. (2019). Cognitive Interaction Technology. In D. Hackfort, R. J. Schinke, & B. Strauss (Eds.), Dictionary of sport psychology. Sport, Exercise, and Performing Arts (pp. 48-49). London, UK: Academic Press.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936242
Schack, T. (2019). Long-Term (LTM) and Short-Term (STM) Memory. In D. Hackfort, R. J. Schinke, & B. Strauss (Eds.), Dictionary of sport psychology. Sport, Exercise, and Performing Arts (pp. 165-166). London, UK: Academic Press.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936243
Schack, T., & Wu, C. (2019). Movement Memory (Motoric Memory). In D. Hackfort, R. J. Schinke, & B. Strauss (Eds.), Dictionary of sport psychology. Sport, Exercise, and Performing Arts (pp. 190-191). London, UK: Academic Press.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936245
Schack, T. (2019). Sport and Robotics. In D. Hackfort, R. J. Schinke, & B. Strauss (Eds.), Dictionary of sport psychology. Sport, Exercise, and Performing Arts (p. 280). London, UK: Academic Press.
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933834
Frank, C. (2019). Motor imagery and learning: Insights into perceptual-cognitive aspects of complex motor action. Presented at the 45. Jahrestagung Psychologie und Gehirn (as part of the Symposium Kranczioch/ Daeglau: On how motor imagery affects brain and behavior), Technische Universität Dresden, Germany.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2921353
Menze-Sonneck, A., Bekemeier, K., & Frank, C. (In Press). Stell dir vor! Vorstellungstraining im Sportunterricht der Sekundarstufe II. Sportunterricht, 68, 301-305. doi:10.30426/SU-2019-07-3
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2936129
Menze-Sonneck, A., Bekemeier, K., & Frank, C. (In Press). Ein Unterrichtsvorhaben zur Einbindung des Vorstellungstrainings in der gymnasialen Oberstufe am Beispiel des Hüftaufschwungs. Sportunterricht, 68
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935922
Pollmann, D., & Czyrnick-Leber, U. (2019). Geschlechtsbezogene Bewegungspräferenzen in zwei unterschiedlichen Tanzstilen. In F. Borkenhagen, R. Heim, K. Pöppel, M. Schierz, & J. Sohnsmeyer (Eds.), Schriften der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft: Vol. 276. Bewegung und Sport im Horizont von Jugend- und schulpädagogischer Forschung - 32. Jahrestagung der dvs-Sektion Sportpädagogik vom 30. Mai - 01. Juni 2019 (p. 97). Hamburg: Feldhaus Verlag.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935882
Kim, T., Park, H., & Schack, T. (2019). A Functional Link Between Mental Representation in Long-Term Memory and Cognitive Performance in Working Memory. ADVANCES IN COGNITIVE PSYCHOLOGY, 15(1), 11-20. doi:10.5709/acp-0252-y
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935433
Ahinkorah , B. O., Hagan Jr., J. E., Seidu, A. - A., Mintah, J. K., Sambah, F., Schack, T., & Hormenu, T. (2019). Examining Pregnancy Related Socio-Cultural Factors Among Adolescent Girls in the Komenda-Edina-Eguafo-Abrem Municipality in the Central Region of Ghana: A Case-Control Study. Frontiers in Public Health, 7, 93. doi:10.3389/fpubh.2019.00093
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2935825
Nachtigäller, T., & Pollmann, D. (2019). Fit wie ein Turnschuh oder ins Netz gegangen? - Medienkonsum, motorische Leistungsfähigkeit und körperliche Aktivität im Grundschulalter. Sportunterricht, 68(5), 194-200.
PUB
 
2019 | Herausgeber Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935735
Bläsing B., Puttke M., & Schack T. (Eds.) (2019). The Neurocognition of Dance. Mind, Movement and Motor Skills 2nd ed. New York: Routledge.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935593
Medina, S. - S., Hagan Jr., J. E., Baba, J. - A., & Schack, T. (2019). Assessment of Random and Blocked Practice Schedules on Motor Skills’ Acquisition, Retention and Transfer Among Selected Senior High School Students. American Journal of Sports Science, 7(1), 26-33. doi:10.11648/j.ajss.20190701.15
PUB | DOI
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933830
Frank, C., Hülsmann, F., Waltemate, T., Wright, D., Eaves, D., Bruton, A., Botsch, M., et al. (2019). AO+MI in virtual reality: Practicing at a level that one has not yet achieved. Presented at the Annual Meeting of the ‚Research on Imagery and Observation (RIO) group from April 25th to 26th, Teesside University, United Kingdom.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935497
Schack, T. (2019). Building blocks and architecture of dance: A cognitive-perceptual perspective. In B. Bläsing, M. Puttke, & T. Schack (Eds.), The Neurocognition of Dance. Mind, movement and motor skills (2nd ed., pp. 117-138). New York: Routledge.
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2934471
Chiou, S. - C., & Schack, T. (2019). Integration or separation? Effects of visual attention on temporal and spatial processing of whole-body movement sequences. Presented at the 61st Conference of Experimental Psychologists (TeaP 2019), London, United Kingdom.
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2934470
Chiou, S. - C., & Schack, T. (2019). Is temporal information integrated with spatial information during action observation? Effects of visual attention on the processing of whole-body movement sequences. Presented at the 2019 Research in Imagery and Observation (RIO) Conference, Middlesbrough, United Kingdom.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2935208
England, A., Brusseau, T., Burns, R., Koester, D., Newton, M., & Thiese, M. (2019). The Cognitive Structure of the Basketball Free Throw in Adolescent Physical Education Students. Motor control. doi:10.1123/mc.2018-0035
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934447
Schütz, C., & Schack, T. (2019). A simple model to estimate the percentage of motor plan reuse from hysteresis effect size. Frontiers in Psychology, 10, 561. doi:10.3389/fpsyg.2019.00561
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934574
Hagan Jr., J. E., Schack, T., & Schinke, R. (2019). Sport psychology practice in Africa: Do culture-specific religion and spirituality matter? . Advances in Social Sciences Research Journal, 6(3), 183-197. doi:10.14738/assrj.63.6209
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919604
Strenge, B., Vogel, L., & Schack, T. (2019). Computational assessment of long-term memory structures from SDA-M related to action sequences. PLoS ONE, 14(2), e0212414. doi:10.1371/journal.pone.0212414
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2934423
Mey, S., Koester, D., & Schack, T. (2019). Ideomotor simulation in manual action, a combined study of EEG and eye-tracking . Presented at the ICPS International Convention of Psychological Sciences, Paris.
PUB
 
2019 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2933504
Cheng, M. - Y. (2019). The Sports Performance Enhancement by Using the Sensorimotor Rhythm Neurofeedback Training. Bielefeld: Universität Bielefeld. doi:10.4119/unibi/2933504
PUB | PDF | DOI
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918482
Czyrnick-Leber, U., & Pollmann, D. (2018). 5, 6, 7, 8: Weich wie Pudding - hart wie Stein". Zur Präferenz unterschiedlicher Tanzvermittlungsmethoden zum Erwerb von Bewegungssicherheit beim Erlernen einer Bewegungsgestaltung. In E. Balz & D. Kuhlmann (Eds.), Sportwissenschaft in pädagogischem Interesse (pp. 140-144). Hamburg: Feldhaus.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933759
Koester, D., Schütz, C., Güldenpenning, I., & Schack, T. (2018). Wie verarbeiten Basketball-Athleten Blickfinten? Eine EEG-Studie. In U. Borges, L. Bröker, S. Hoffmann, T. Hosang, S. Laborde, R. Liepelt, B. Lobinger, et al. (Eds.), 50. Jahrestagung der asp "Die Psychophysiologie der Handlung" . 10. - 12. Mai 2018 : Abstractband der 50. Jahrestagung der asp (pp. 33-34). Bonn: Bundesinstitut für Sportwissenschaft.
PUB | Download (ext.)
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933755
Gündüz Can, R., Schack, T., & Koester, D. (2018). Movement (re-)planning interferes with working memory during the maintenance process: An ERP study. In A. Schütz, A. Schubö, D. Endres, & H. Lachnit (Eds.), 60. TeaP 2018. Abstracts of the 60. conference of experimental psychologists: March, 11th to 14th Marburg, Germany (p. 98). Lengerich: Pabst.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918633
Sionti, M., & Schack, T. (2018). Correlation between linguistic classifications and psychological clusters. In A. Schütz, A. Schubö, D. Endres, & H. Lachnit (Eds.), 60. TeaP 2018. Abstracts of the 60th Conference of Experimental Psychologists (p. 253). Lengerich: Pabst Science Publishers.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933757
Koester, D., Schack, T., & Gromeier, M. (2018). How are motor skill developments affected by practise in extracurricular vs. school sports? In J. Hartig & H. Horz (Eds.), Psychological Test and Assessment Modeling. 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. 15. bis 20. September 2018 Goethe-Universität Frankfurt am Main (p. 504). Lengerich: Pabst.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931193
Schütz, C., Koester, D., & Schack, T. (2018). The response elicited by a masked prime is independent of the target response. In J. Hartig & H. Horz (Eds.), Psychological Test and Assessment Modeling. 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Supplement to Psychological Test and Assessment Modeling (p. 614). Lengerich: Pabst Science Publishing.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2919839
Meier, C., Braksiek, M., & Pollmann, D. (2018). Kognitive Repräsentationsstruktur von Basistaktiken im Basketball. In U. Borges, L. Bröker, S. Hoffmann, T. Hosang, S. Laborde, R. Liepelt, & B. Lobinger (Eds.), 50. Jahrestagung der asp "Die Psychophysiologie der Handlung" . 10. - 12. Mai 2018 : Abstractband der 50. Jahrestagung der asp (p. 101). Bonn: Bundesinstitut für Sportwissenschaft.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918615
Koester, D., Schütz, C., & Schack, T. (2018). Spatial compatibility effects in whole-body movements. Expertise and movement specificity? In A. Schütz, A. Schubö, D. Endres, & H. Lachnit (Eds.), 60. TeaP 2018. Abstracts of the 60th Conference of Experimental Psychologists (p. 136). Lengerich: Pabst Science Publishers.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932180
Bläsing, B., Coogan, J., Biondi, J., & Schack, T. (2018). Watching or listening: how visual and verbal information contribute to learning a complex dance phrase . Frontiers in Psychology, 9, 2371. doi:10.3389/fpsyg.2018.02371
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931850
Bläsing, B., & Sauzet, O. (2018). My Action, My Self: Recognition of Self-Created but Visually Unfamiliar Dance-Like Actions From Point-Light Displays. Frontiers in Psychology, 9, 1909. doi:10.3389/fpsyg.2018.01909
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2916853
Engeroff, T., Vogt, L., Fleckenstein, J., Füzéki, E., Matura, S., Pilatus, U., Schwarz, S., et al. (2018). Lifespan leisure physical activity profile, brain plasticity and cognitive function in old age. Aging & Mental Health, 1-8. doi:10.1080/13607863.2017.1421615
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932763
Sionti, M., Schack, T., & Aloimonos, Y. (2018). An Embodied Tutoring System for Literal vs. Metaphorical Concepts. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 9, 2254. doi:10.3389/fpsyg.2018.02254
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Datenpublikation | PUB-ID: 2930558
Strenge, B. (2018). Data for Strenge et al. 2018 PLOS ONE article. Bielefeld University. doi:10.4119/unibi/2930558
PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916657
Seegelke, C., & Weigelt, M. (2018). Anticipating different grips reduces bimanual end-state comfort. A tradeoff between goal-related and means-related planning processes. PLOS ONE, 13(1), e0190586. doi:10.1371/journal.pone.0190586
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2918628
Chiou, S. - C., & Schack, T. (2018). Observation of the whole-body movement sequences. Memory encoding, retention, and retrieval of the movement-related spatial and temporal information. In A. Schütz, A. Schubö, D. Endres, & H. Lachnit (Eds.), Abstracts of the 60th Conference of Experimental Psychologists (p. 47). Lengerich: Pabst Science Publishers.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2930409
Chiou, S. - C., & Schack, T. (2018). Short-term memory for spatial and temporal information of whole-body movement sequences. Effects of memory load and maintenance delay. In J. Hartig & H. Horz (Eds.), 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Supplement to Psychological Test and Assessment Modeling (p. 58). Lengerich: Pabst Science Publishers.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933844
Mey, S., Koester, D., & Schack, T. (2018). Ideomotor simulation in manual action - Combining brain activity and eye-tracking measurements-. Presented at the KogWis , Darmstadt.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933868
Mey, S., Koester, D., & Schack, T. (2018). Braintracking! A first step to ideomotor simulation in manual action. Presented at the HexKop, Aachen.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933845
Mey, S., Koester, D., & Schack, T. (2018). I know what you want! How eye movements tell us our needs. Presented at the NeuroDoWo. Neurobiology doctoral students workshop, Berlin.
PUB
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2934263
Essig, K., Strenge, B., & Schack, T. (2018). Assistierende Technologie zur Förderung beruflichen Entwicklungspotenzials. In G. W. Maier, G. Engels, & E. Steffen (Eds.), Springer Reference Psychologie. Handbuch Gestaltung digitaler und vernetzter Arbeitswelten ( Living reference work, continuously updated edition ., pp. 1-29). Berlin, Heidelberg: Springer. doi:10.1007/978-3-662-52903-4_21-1
PUB | DOI
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932587
Strenge, B., Vogel, L., & Schack, T. (2018). Individualized cognitive assistance by smart glasses for manual assembly processes in industry. In R. Weidner (Ed.), Proceedings of the 3rd Transdisciplinary Conference on Support Technologies (TCST18) (pp. 399-407). Hamburg: Helmut-Schmidt-Universität.
PUB | Download (ext.)
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2921351
Schack, T., Land, W. M., & Frank, C. (2018). Mental representation in motor learning: The impact of physical and mental practice on action representation and performance. Presented at the Movement: Brain, Body, Cognition, Harvard Medical School.
PUB
 

Filter und Suchbegriffe

department=28977957

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: apa_indent

Export / Einbettung