Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

756 Publikationen

2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935922
Pollmann, D., & Czyrnick-Leber, U. (2019). Geschlechtsbezogene Bewegungspräferenzen in zwei unterschiedlichen Tanzstilen. In F. Borkenhagen, R. Heim, K. Pöppel, M. Schierz, & J. Sohnsmeyer (Eds.), Schriften der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft: Vol. 276. Bewegung und Sport im Horizont von Jugend- und schulpädagogischer Forschung - 32. Jahrestagung der dvs-Sektion Sportpädagogik vom 30. Mai - 01. Juni 2019 (p. 97). Hamburg: Feldhaus Verlag.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935882
Kim, T., Park, H., & Schack, T. (2019). A Functional Link Between Mental Representation in Long-Term Memory and Cognitive Performance in Working Memory. ADVANCES IN COGNITIVE PSYCHOLOGY, 15(1), 11-20. doi:10.5709/acp-0252-y
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935433
Ahinkorah , B. O., Hagan Jr., J. E., Seidu, A. - A., Mintah, J. K., Sambah, F., Schack, T., & Hormenu, T. (2019). Examining Pregnancy Related Socio-Cultural Factors Among Adolescent Girls in the Komenda-Edina-Eguafo-Abrem Municipality in the Central Region of Ghana: A Case-Control Study. Frontiers in Public Health, 7, 93. doi:10.3389/fpubh.2019.00093
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2935825
Nachtigäller, T., & Pollmann, D. (2019). Fit wie ein Turnschuh oder ins Netz gegangen? - Medienkonsum, motorische Leistungsfähigkeit und körperliche Aktivität im Grundschulalter. Sportunterricht, 68(5), 194-200.
PUB
 
2019 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935735
Bläsing B., Puttke M., & Schack T. (Eds.) (2019). The Neurocognition of Dance. Mind, Movement and Motor Skills 2nd ed. New York: Routledge.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935593
Medina, S. - S., Hagan Jr., J. E., Baba, J. - A., & Schack, T. (2019). Assessment of Random and Blocked Practice Schedules on Motor Skills’ Acquisition, Retention and Transfer Among Selected Senior High School Students. American Journal of Sports Science, 7(1), 26-33. doi:10.11648/j.ajss.20190701.15
PUB | DOI
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933830
Frank, C., Hülsmann, F., Waltemate, T., Wright, D., Eaves, D., Bruton, A., Botsch, M., et al. (2019). AO+MI in virtual reality: Practicing at a level that one has not yet achieved. Presented at the Annual Meeting of the ‚Research on Imagery and Observation (RIO) group from April 25th to 26th, Teesside University, United Kingdom.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935497
Schack, T. (2019). Building blocks and architecture of dance: A cognitive-perceptual perspective. In B. Bläsing, M. Puttke, & T. Schack (Eds.), The Neurocognition of Dance. Mind, movement and motor skills (2nd ed., pp. 117-138). New York: Routledge.
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2934471
Chiou, S. - C., & Schack, T. (2019). Integration or separation? Effects of visual attention on temporal and spatial processing of whole-body movement sequences. Presented at the 61st Conference of Experimental Psychologists (TeaP 2019), London, United Kingdom.
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2934470
Chiou, S. - C., & Schack, T. (2019). Is temporal information integrated with spatial information during action observation? Effects of visual attention on the processing of whole-body movement sequences. Presented at the 2019 Research in Imagery and Observation (RIO) Conference, Middlesbrough, United Kingdom.
PUB
 

Filter und Suchbegriffe

department=28977957

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: apa_indent

Export / Einbettung