Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

358 Publikationen

2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2935668
Abramov, O., Kopp, S., Kern, F., Rohlfing, K., Mertens, U. & Németh, A. (2019). Semantic coordination of speech and gesture in young children. Gehalten auf der CogSci 2019.
PUB
 
2019 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935659
Abramov, O., Kopp, S., Kern, F., Rohlfing, K., Mertens, U. & Németh, A. (2019). Iconicity in child reports. Does gesture-speech integration of preschoolersreally differ from adults? Gehalten auf der The 12thInternational Symposium on Iconicity in Language and Literature.
PUB | PDF | Download (ext.)
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2935641
Kahl, S. & Kopp, S. (2019). Modeling the integration of active inference and sense of agency for self-other distinction. Gehalten auf der Predictive Processing, Consciousness, and Self, Bielefeld University. doi:10.6084/M9.FIGSHARE.7636976.V1.
PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
 
2019 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935638
Krämer, N., Szczuka, J.M. & Kopp, S. (2019). Social Reactions towards Speech Interfaces and the Influence of Mental Models. In ACM (Hrsg.), CHI 2019 Workshop on "Mapping Theoretical and Methodological Perspectives for Understanding Speech Interface Interactions". Gehalten auf der CI 2019 Workshop on "Mapping Theoretical and Methodological Perspectives for Understanding Speech Interface Interactions".
PUB
 
2019 | Konferenzbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2935637
Pöppel, J. & Kopp, S. (Accepted). Egocentric Tendencies in Theory of Mind Reasoning: An Empirical and Computational Analysis. Proceedings of CogSci 2019 (41st Annual Meeting of the Cognitive Science Society).
PUB
 
2019 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934511
Stange, S., Buschmeier, H., Hassan, T., Ritter, C. & Kopp, S. (2019). Towards self-explaining social robots. Verbal explanation strategies for a needs-based architecture. Gehalten auf der AAMAS 2019 Workshop on Cognitive Architectures for HRI: Embodied Models of Situated Natural Language Interactions (MM-Cog).
PUB
 
2019 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933181
Vogt, P., van den Berghe, R., de Haas, M., Hoffmann, L., Kanero, J., Mamus, E., Montanier, J.-M., Oranç, C., Oudgenoeg-Paz, O., Garcia, D.H., Papadopoulos, F., Schodde, T., Verhagen, J., Wallbridge, C.D., Willemsen, B., de Wit, J., Belpaeme, T., Göksun, T., Kopp, S., Krahmer, E., Küntay, A.C., Leseman, P. & Pandey, A.K. (2019). Second Language Tutoring using Social Robots. A Large-Scale Study. IEEE/ACM Int. Conf. on Human-Robot Interaction (HRI 2019). Gehalten auf der IEEE/ACM Int. Conf. on Human-Robot Interaction (HRI 2019).
PUB | PDF
 
2019 | Datenpublikation | PUB-ID: 2934879
Pöppel, J. (2019). Supplementary Material for: Satisficing Mentalizing: Bayesian Theory of Mind Reasoning in Scenarios with varying Uncertainty. Bielefeld University. doi:10.4119/unibi/2934879.
PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934559
Rosenthal-von der Pütten, A.M., Straßmann, C., Yaghoubzadeh, R., Kopp, S. & Krämer, N.C. (2019). Dominant and submissive nonverbal behavior of virtual agents and its effects on evaluation and negotiation outcome in different age groups. Computers in Human Behavior, 90, 397-409. Elsevier BV. doi:10.1016/j.chb.2018.08.047.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917411
Belpaeme, T., Vogt, P., van den Berghe, R., Bergmann, K., Göksun, T., de Haas, M., Kanero, J., Kennedy, J., Küntay, A.C., Oudgenoeg-Paz, O., Papadopulos, F., Schodde, T., Verhagen, J., Wallbridge, C.D., Willemsen, B., de Wit, J., Geckin, V., Hoffmann, L., Kopp, S., Krahmer, E., Maus, E., Montanier, J.-M., Franc, C. & Pandey, A.K. (2018). Guidelines for Designing Social Robots as Second Language Tutors. International Journal of Social Robotics, 10(3), 325-341. Springer-Verlag. doi:10.1007/s12369-018-0467-6.
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Datenpublikation | PUB-ID: 2918529
Pöppel, J. (2018). Data and Analysis for: Satisficing Models of Bayesian Theory of Mind for Explaining Behavior of Differently Uncertain Agents. Bielefeld University. doi:10.4119/unibi/2918529.
PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917285
Pöppel, J. & Kopp, S. (2018). Satisficing Models of Bayesian Theory of Mind for Explaining Behavior of Differently Uncertain Agents. Proceedings of the 17th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems (AAMAS 2018). Gehalten auf der International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2932119
Lokot, T., Mehler, A. & Abramov, O. (2018). On the limit value of compactness of some graph classes. PLOS ONE, 13(11): e0207536. Public Library of Science. doi:10.1371/journal.pone.0207536.
PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2932502
Kahl, S. & Kopp, S. (2018). A Predictive Processing Model of Perception and Action for Self-Other Distinction. Frontiers in Psychology, 9: 2421. Frontiers Research Foundation. doi:10.3389/fpsyg.2018.02421.
PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918845
Barlas, Z. & Kopp, S. (2018). Action choice and outcome congruency independently affect intentional binding and feeling of control judgments. Frontiers in Human Neuroscience, 12: 137. Frontiers Research Foundation. doi:10.3389/fnhum.2018.00137.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930233
Loth, S., Jettka, K., Giuliani, M., Kopp, S. & de Ruiter, J. (2018). Confidence in uncertainty. Error cost and commitment in early speech hypotheses. PLoS ONE, 13(8): e0201516. PLoS. doi:10.1371/journal.pone.0201516.
PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920164
Kulms, P. & Kopp, S. (2018). A social cognition perspective on human--computer trust. The effect of perceived warmth and competence on trust in decision-making with computers. Frontiers in Digital Humanities. Human-Media Interaction, 5: 14. Frontiers. doi:10.3389/fdigh.2018.00014.
PUB | PDF | DOI
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920166
Kopp, S., Brandt, M., Buschmeier, H., Cyra, K., Freigang, F., Krämer, N., Kummert, F., Opfermann, C., Pitsch, K., Schillingmann, L., Straßmann, C., Wall, E. & Yaghoubzadeh, R. (2018). Conversational Assistants for Elderly Users – The Importance of Socially Cooperative Dialogue (CEUR Workshop Proceedings). In E. André, T. Bickmore, S. Vrochidis & L. Wanner (Hrsg.), Proceedings of the AAMAS Workshop on Intelligent Conversation Agents in Home and Geriatric Care Applications co-located with the Federated AI Meeting (S. 10–17). Gehalten auf der AAMAS 2018 Workshop on Intelligent Conversation Agents in Home and Geriatric Care Applications, Aachen: RWTH.
PUB | PDF | Download (ext.)
 
2018 | Konferenzband | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932916
Proceedings of the Workshop on NLG for Human–Robot Interaction. (2018). Proceedings of the Workshop on NLG for Human–Robot Interaction. (M.E. Foster, H. Buschmeier & G. Dimitra, Hrsg.). Gehalten auf der Workshop on NLG for Human–Robot Interaction, Stroudsburg, PA, USA: Association for Computational Linguistics. doi:10.4119/unibi/2932916.
PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932219
Loth, S., Horstmann, G., Osterbrink, C. & Kopp, S. (2018). Accuracy of Perceiving Precisely Gazing Virtual Agents. Proceedings of the 18th International Conference on Intelligent Virtual Agents (S. 263-268). Gehalten auf der 18th International Conference on Intelligent Virtual Agents, New York, NY, USA: ACM. doi:10.1145/3267851.3267852.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932018
Abramov, O., Kopp, S., Nemeth, A., Kern, F., Mertens, U. & Rohlfing, K. (2018). Towards a Computational Model of Child Gesture-Speech Production. In Gesellschaft für Kognitionswissenschaft e.V. (Hrsg.), KOGWIS2018: Computational Approaches to Cognitive Science. Gehalten auf der KogWis 2018 Computational Approaches to Cognitive Science.
PUB | PDF
 
2018 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2932162
Kulms, P. (2018). Trust in interdependent and task-oriented human-computer cooperation. Bielefeld: Universität Bielefeld. doi:10.4119/unibi/2932162.
PUB | PDF | DOI
 
2018 | Datenpublikation | PUB-ID: 2930611
Hülsmann, F., Göpfert, J.P., Hammer, B., Kopp, S. & Botsch, M. (2018). Classification of motor errors to provide real-time feedback for sports coaching in virtual reality - A case study in squats and Tai Chi pushes (Data). Bielefeld University. doi:10.4119/unibi/2930611.
PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2932539
Kahl, S. & Kopp, S. (2018). Modeling nonverbal communicative signaling in predictive social motorics. In C. Rothkopf, D. Balfanz, R. Galuske, F. Jäkel, K. Kersting, J. Macke, B. Mohler & Gesellschaft für Kognitionswissenschaft e.V. (Hrsg.), KOGWIS2018: Computational Approaches to Cognitive Science (S. 24). Gehalten auf der 14th Biannual Conference of the German Society for Cognitive Science, Darmstadt.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Eingereicht | PUB-ID: 2915832
Vogt, P., de Wit, J., Schodde, T., Willemsen, B., Bergmann, K., de Haas, M., Kopp, S. & Krahmer, E. (Submitted). Iconic gestures improve second language learning from a social robot. Gehalten auf der ISGS: International Society for Gesture Studies.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914397
de Wit, J., Schodde, T., Willemsen, B., Bergmann, K., de Haas, M., Kopp, S., Krahmer, E. & Vogt, P. (2018). The Effect of a Robot's Gestures and Adaptive Tutoring on Children's Acquisition of Second Language Vocabularies. Proceedings of ACM/IEEE Human-Robot Interaction 2018 (S. 50-58). Gehalten auf der ACM/IEEE Human-Robot Interaction (HRI 2018). doi:10.1145/3171221.3171277.
PUB | DOI
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916665
Schodde, T. & Kopp, S. (2018). Adaptive Robot Second Language Tutoring for Children. Proceedings of ACM/IEEE Human-Robot Interaction 2018 (S. 317-318). Gehalten auf der HRI Pioneers Workshop at ACM/IEEE Human-Robot Interaction (HRI 2018). doi:10.1145/3173386.3176906.
PUB | DOI
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2932141
Pöppel, J. (2018). Towards Satisficing Mental Models for Behavior Understanding. Program of the 14th Biannual Conference of the German Society for Cognitive Science (KOGWIS 2018). Gehalten auf der Biannual Conference of the German Society for Cognitive Science.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2920748
Sajjadi, P., Hoffmann, L., Cimiano, P. & Kopp, S. (Accepted). On The Effect of a Personality-Driven ECA on Perceived Social Presence & Game Experience in VR. Gehalten auf der 10th International Conference on Games and Virtual Worlds for Serious Applications (VS-Games) (2018).
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930912
Buschmeier, H. & Kopp, S. (2018). Efficient communication through attentive speaking. Proceedings of the 14th Biannual Conference of the German Society for Cognitive Science (S. 7). Gehalten auf der Biannual Conference of the German Society for Cognitive Science (KogWis 2018), Darmstadt.
PUB | PDF
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920632
Barlas, Z. (2018). Self-construal in biculturals. The effect of culture-specific social cues on error related negativity and flanker task performance in Asian-Canadian and Canadian individuals. Gehalten auf der Open Self 2018.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916994
Buschmeier, H. & Kopp, S. (2018). Communicative listener feedback in human–agent interaction: Artificial speakers need to be attentive and adaptive. Proceedings of the 17th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems (S. 1213–1221). Gehalten auf der International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems (AAMAS 2018).
PUB | PDF
 
2018 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2918295
Buschmeier, H. (2018). Attentive Speaking. From Listener Feedback to Interactive Adaptation. Bielefeld: Universität Bielefeld. doi:10.4119/unibi/2918295.
PUB | PDF | DOI
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919099
Barlas, Z. (2018). Perceived autonomy of the co-agents. Examination of the sense of agency in human- versus robot-intended actions. Gehalten auf der 22th Annual meeting of the Association for the Scientific Study of Consciousness.
PUB | PDF
 
2018 | Konferenzbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2917315
Hoffmann, L., Bock, N. & Rosenthal von der Pütten, A. (Accepted). The Peculiarities of Robot Embodiment (EmCorp-Scale): Development, Validation and Initial Test of the Embodiment and Corporeality of Artificial Agents Scale. HRI ’18: 2018 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction. Gehalten auf der ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917294
Hemminghaus, J. & Kopp, S. (2018). Adaptive Behavior Generation for Child-Robot-Interaction. Gehalten auf der HRI Pioneers Workshop at ACM/IEEE Human-Robot Interaction (HRI 2018), ACM. doi:10.1145/3173386.3176916.
PUB | DOI
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2917483
Zatrib, R., Loth, S., Kopp, S. & Bergmann, K. (2018). The Role of Iconic Representation Techniques in Gesture-enriched Vocabulary Learning with a Virtual Tutor. Gehalten auf der Eight Conference of the International Society for Gesture Studies: Gesture and Diversity, Cape Town, South Africa.
PUB | Download (ext.)
 
2018 | Konferenzbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2920207
Kulms, P., van Welbergen, H. & Kopp, S. (Accepted). MultiPro. Prototyping Multimodal UI with Anthropomorphic Agents. Mensch und Computer 2018. Gehalten auf der Mensch und Computer 2018, Gesellschaft für Informatik.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2917316
Bock, N., Hoffmann, L. & Rosenthal von der Pütten, A. (2018). Your touch leaves me cold, robot. HRI ’18: 2018 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction, Late Breaking Report. Gehalten auf der ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction.
PUB
 
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2909299
Loth, S. & Zarrieß, S. (2017). Mouse-Tracking. Eine Methode zur automatischen Klassifizierung von Schwierigkeiten beim Textverstehen? In S. Pappert (Hrsg.), . Gehalten auf der Wie leicht verständlich sind Leichte und Einfache Sprache? Faktoren, Methoden und Evidenzen.
PUB
 
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911804
Freigang, F., Klett, S. & Kopp, S. (2017). Pragmatic multimodality: Effects of nonverbal cues of focus and certainty in a virtual human (Lecture Notes in Computer Science). In J. Beskow, C. Peters, G. Castellano, C. O'Sullivan, I. Leite & S. Kopp (Hrsg.), The Seventeenth International Conference on Intelligent Virtual Agents (IVA 2017) (S. 142-155). Gehalten auf der 17th International Conference on Intelligent Virtual Agents (IVA 2017), Springer International Publishing. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-319-67401-8_16.
PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914447
Buschmeier, H. & Kopp, S. (2017). Conversational agents need to be ‘attentive speakers’ to receive conversational feedback from human interlocutors. Gehalten auf der 5th European Symposium on Multimodal Communication.
PUB | PDF
 
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2915831
Vogt, P., de Wit, J., Schodde, T., Willemsen, B., Bergmann, K., de Haas, M., Kopp, S. & Krahmer, E. (2017). Adaptation and gestures in second language tutoring using social robots. Gehalten auf der Workshop on early literacy and (digital) media.
PUB
 
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906869
Schodde, T., Bergmann, K. & Kopp, S. (2017). Adaptive Robot Language Tutoring Based on Bayesian Knowledge Tracing and Predictive Decision-Making. Proceedings of ACM/IEEE Human-Robot Interaction 2017 (S. 128-136). Gehalten auf der ACM/IEEE Human-Robot Interaction (HRI 2017), New York: ACM Press. doi:10.1145/2909824.3020222.
PUB | PDF | DOI
 
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2910556
de Wit, J., Schodde, T., Willemsen, B., Bergmann, K., de Haas, M., Kopp, S., Krahmer, E. & Vogt, P. (2017). Exploring the Effect of Gestures and Adaptive Tutoring on Children’s Comprehension of L2 Vocabularies. Proceedings of the Workshop R4L at ACM/IEEE Human-Robot Interaction 2017. Gehalten auf der Workshop R4L (Robots for Learning) at ACM/IEEE Human-Robot Interaction (HRI 2017).
PUB | PDF
 
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913042
Schodde, T., Hoffmann, L. & Kopp, S. (2017). How to Manage Affective State in Child-Robot Tutoring Interactions? Proceedings of the International Conference on Companion Technology 2017 (S. 1-6). Gehalten auf der IEEE International Conference on Companion Technology (ICCT 2017), IEEE. doi:10.1109/COMPANION.2017.8287073.
PUB | PDF | DOI
 
2017 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908606
Kopp, S. & Bergmann, K. (2017). Using Cognitive Models to Understand Multimodal Processes. The Case for Speech and Gesture Production (ACM books). In S. Oviatt, B. Schuller, P. Cohen & A. Krüger (Hrsg.), Handbook of Multimodal-Multisensor Interfaces. Vol. 1: Foundations, User Modeling, and Common Modality Combinations (S. 239-276). ACM, Morgan Claypool. doi:10.1145/3015783.3015791.
PUB | DOI
 
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2916600
Hemminghaus, J., Hoffmann, L. & Kopp, S. (2017). Teaching a Robot how to Guide Attention in Child-Robot Learning Interactions. Gehalten auf der 5th European and 8th Nordic Symposium on Multimodal Communication.
PUB
 
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913332
Frank, C., Hülsmann, F., de Kok, I., Kopp, S., Botsch, M. & Schack, T. (2017). Intelligent Coaching Space - Motor learning and coaching in virtual reality. In S. Gangyan, J. Cruz & J.C. Jaenes (Hrsg.), Sport Psychology: Linking theory to practice; Proceedings of the XIV ISSP World Congress of Sport Psychology from July 10th to 14th in Seville, Spain (S. 257-258). Gehalten auf der 14th World Congress of Sport Psychology of the International Society of Sport Psychology (ISSP).
PUB
 
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912675
Kahl, S. & Kopp, S. (2017). Distinguishing minds in interaction: Modeling self-other distinction in the motor system. Gehalten auf der 3rd Workshop on Virtual Social Interaction, Bielefeld.
PUB | PDF
 

Filter und Suchbegriffe

department=24110177

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: dgps

Export / Einbettung