Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3117 Publikationen

2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2937525
Paruzel, A., Mlekus, L., Bentler, D., and Maier, G. W. (2019).“What makes users adopt a new technology? Extending the Technology Acceptance Model by technology-inherent antecedents”. Presented at the 1st International Conference on Human Interaction & Emerging Technologies, Nice, France.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2937329
Bansmann, M., Foullois, M., Wöste, L., Bentler, D., Paruzel, A., Mlekus, L., Jenderny, S., Dumitrescu, R., and Maier, G. W. (In Press). “Arbeitsplatzplanung mit Augmented Reality und ein Dienstleistungssystem im Konformitätsmanagement als Anwendungsszenarien in der industriellen Praxis” in Arbeit 4.0 im Mittelstand. Chancen und Herausforderungen des digitalen Wandels für KMU , Bosse, C. K., and Zink, K. J. eds. (Berlin: Springer).
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937328
Maier, G. W., Sobiraj, S., Steinmann, B., and Nübold, A. (2019). “Personalentwicklung I: Training und Transfer” in Lehrbuch Organisationspsychologie, Schuler, H., and Moser, K. eds. 6. vollständig überarbeitete und ergänzte Auflage . (Bern: Hogrefe), 109-150.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937334
Yotyodying, S., and Wild, E. (2019). Effective family-school communication for students with learning disabilities: Associations with parental involvement at home and in school. Learning, Culture and Social Interaction 22:100317.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937339
Leuchtmann, L., Milek, A., Bernecker, K., Nussbeck, F. W., Backes, S., Martin, M., Zemp, M., Brandstaetter, V., and Bodenmann, G. (2019). Temporal dynamics of couples' communication behaviors in conflict discussions: A longitudinal analysis. Journal of Social and Personal Relationships 36, 2937-2960.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937351
Kandler, C., Richter, J., and Zapko-Willmes, A. (2019). The Nature and Nurture of HEXACO Personality Trait Differences An Extended Twin Family Study. Zeitschrift für Psychologie 227, 195-206.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2936192
Maier, G. W., Steffen, E., and Engels, G. (In Press). “Einleitung” in Handbuch Gestaltung digitaler und vernetzter Arbeitswelten, Maier, G. W., Engels, G., and Steffen, E. eds. (Berlin: Springer).
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2937306
Nees, F., Ruttorf, M., Fuchs, X., Rance, M., and Beyer, N. (2019). Volumetric brain correlates of approach-avoidance behavior and their relation to chronic back pain. Brain Imaging and Behavior.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2937281
Kornadt, A., Kessler, E. - M., Wurm, S., Bowen, C. E., Gabrian, M., and Klusmann, V. (Accepted). Views on Ageing - A Lifespan Approach. European Journal of Ageing.
PUB | DOI
 
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2937275
Hefter, M. H., and Berthold, K. (2019).“Tiefe Verarbeitung und Lernerfolg beim Lernen aus Videos”. Presented at the Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY), Leipzig, Deutschland.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2937118
Burgmer, P., Weiß, A., and Ohmann, K. (2019). I don't feel ya. How narcissism shapes empathy. Self and Identity.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2937272
Mönkediek, B., Lang, V., Weigel, L., Baum, M. A., Eifler, E. F., Hahn, E., Hufer, A., Klatzka, C. H., Kottwitz, A., Krell, K., et al. (2019). The German Twin Family Panel (TwinLife). Twin Research and Human Genetics, 1-8.
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936957
Fritzler, N., and Wild, E. (2019). Bedingungen und Wirkung des elterlichen Engagements bei Schülerinnen und Schülern mit einer Lese-Rechtschreibstörung . Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 33, 71-84.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2937062
Iffland, B., Klein, F., Rosner, R., Renneberg, B., Steil, R., and Neuner, F. (2019). Cardiac reactions to emotional words in adolescents and young adults with PTSD after child abuse. Psychophysiology:e13470.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936916
Ploeger, W., Scholl, D., Schuele, C., and Seifert, A. (2019). Development of trainee teachers' analytical competence in their induction phase. A longitudinal study comparing science and non-science teachers. Teaching and Teacher Education 85, 215-225.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2937087
Spuling, S. M., Klusmann, V., Bowen, C. E., Kornadt, A., and Kessler, E. - M. (Accepted). The Uniqueness of Subjective Ageing. Convergent and Discriminant Validity . European Journal of Ageing.
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2937089
Hufer, A., Kornadt, A., Kandler, C., and Riemann, R. (2019). Genetic and environmental variation in political orientation in adolescence and early adulthood. A Nuclear Twin Family analysis. Journal of Personality and Social Psychology.
PUB | DOI
 
2019 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936990
Giard, N., Hemsen, P., Hesse, M., Löken, N., Nouri, Z., Reddehase, J., Reimann, M., Schlicher, K., and Schulte, J. (2019). Technical Report. Interdisziplinäre Befragung von Crowdworkern. Bielefeld: Forschungsschwerpunkt Digitale Zukunft (Universität Bielefeld / Universität Paderborn).
PUB | PDF | DOI
 
2019 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2936642
Reich-Stiebert, N. (2019). Acceptance and Applicability of Educational Robots. Evaluating Factors Contributing to a Successful Introduction of Social Robots into Education. Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB | PDF | DOI
 
2019 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2936501
Anslinger, J. (2019). Measurement and Evaluation of Sexual Objectification. Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB | PDF | DOI
 

Filter und Suchbegriffe

department=10026

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: frontiers

Export / Einbettung