Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3231 Publikationen

2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908203
Diehl, C., Rees, J. & Bohner, G. (2018). Predicting sexual harassment from hostile sexism and short-term mating orientation: Relative strength of predictors depends on situational priming of power versus sex. Violence Against Women, 24(2), 123-143. SAGE Publications. doi:10.1177/1077801216678092.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931702
Plöger, W., Scholl, D. & Seifert, A. (2018). Bridging the gap between theory and practice – The effective use of videos to assist the acquisition and application of pedagogical knowledge in pre-service teacher education. Studies in Educational Evaluation, 58, 197-204. Elsevier BV. doi:10.1016/j.stueduc.2017.12.009.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931703
Plöger, W., Scholl, D. & Seifert, A. (2018). The quasi-experimental attitude of teachers: the development of a questionnaire. Journal of Education for Teaching, 44(4), 415-430. Informa UK Limited. doi:10.1080/02607476.2018.1450820.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918957
Hecker, T., Boettcher, V.S., Landolt, M.A. & Hermenau, K. (2018). Child neglect and its relation to emotional and behavioral problems: A cross-sectional study of primary school-aged children in Tanzania. Development and Psychopathology, 31(1), 325-339. Cambridge University Press (CUP). doi:10.1017/s0954579417001882.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919200
Roelle, J., Roelle, D. & Berthold, K. (2018). Test-Based Learning: Inconsistent Effects Between Higher- and Lower-Level Test Questions. The Journal of Experimental Education, 87(2), 1-15. Informa UK Limited. doi:10.1080/00220973.2018.1434756.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919168
Roelle, J., Roelle, D. & Berthold, K. (2018). Test-Based Learning: Inconsistent Effects Between Higher- and Lower-Level Test Questions. The Journal of Experimental Education, 87(2), 1-15. Informa UK Limited. doi:10.1080/00220973.2018.1434756.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2921310
Demir, Z. (2018). Antimuslimischer Rassismus aus psychologischer Sicht. Hate Speech - Themenschwerpunkt der Zeitschrift Betrifft Mädchen, 3, 113-117. Beltz Juventa. doi:10.3262/BEM1803113.
PUB | DOI
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933630
Hecker, T. & Neuner, F. (2018). Mental Health Enables Integration. Re-thinking Treatment Approaches for Refugees (Migration, Minorities and Modernity). In A. Krämer & F. Fischer (Hrsg.), Refugee Migration and Health. Challenges for Germany and Europe (S. 63-72). Cham: Springer. doi:10.1007/978-3-030-03155-8_5.
PUB | DOI
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919209
Haer, R. & Hecker, T. (2018). Recruiting Refugees for Militarization: The Determinants of Mobilization Attempts. Journal of Refugee Studies, 32(1), 1-22. Oxford University Press (OUP). doi:10.1093/jrs/fey002.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931321
Lohaus, A., Kerkhoff, D., Chodura, S., Möller, C., Symanzik, T., Rueth, J.-E., Ehrenberg, D., Job, A.-K., Reindl, V., Konrad, K. & Heinrichs, N. (2018). Longitudinal Relationships Between Foster Children’s Mental Health Problems and Parental Stress in Foster Mothers and Fathers. European Journal of Health Psychology, 25(2), 33-42. Hogrefe Publishing Group. doi:10.1027/2512-8442/a000007.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917877 OA
Foerster, R.M. (2018). “Looking-at-nothing” during sequential sensorimotor actions. Long-term memory-based eye scanning of remembered target locations. Vision Research, 144, 29-37. Elsevier. doi:10.1016/j.visres.2018.01.005.
PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2920772
Mlekus, L. & Maier, G.W. (2018). Oldie but Goldie? A meta-analysis on outcomes of job rotation. Gehalten auf der Institute of Work Psychology International Conference 2018.
PUB
 
2018 | Zeitungsartikel | Veröffentlicht | PUB-ID: 2921143
Mlekus, L. (07.07.2018) Interview zu Arbeit 4.0: "Der digitale Wandel steht und fällt mit den Beschäftigten". markt & wirtschaft westfalen.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933540
Klassen, L., Eifler, E.F., Hufer, A. & Riemann, R. (2018). WHY DO PEOPLE DIFFER IN THEIR ACHIEVEMENT MOTIVATION? A NUCLEAR TWIN FAMILY STUDY. PRIMENJENA PSIHOLOGIJA, 11(4), 433-450. Faculty of Philosophy, University of Novi Sad. doi:10.19090/pp.2018.4.433-450.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933539
Behavioral Genetics: Relation to Psychological Science INTRODUCTION. (2018). Behavioral Genetics: Relation to Psychological Science INTRODUCTION. (R. Riemann, Hrsg.)PRIMENJENA PSIHOLOGIJA, 11(4 (SI). UNIV NOVOM SADU.
PUB | WoS
 
2018 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2932087 OA
Griepenstroh, J. (2018). Familien mit einem psychisch erkrankten Elternteil. Eine Untersuchung zu beziehungsorientierten Merkmalen sowie kindlicher und elterlicher Emotionsregulation. Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB | PDF
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932851 OA
Gorges, J. & Störtländer, J.C. (2018). Wie können wir Konzepte und didaktische Ansätze aus der Lehrer_innenbildung sicht- und nutzbar machen? Editorial zur ersten Ausgabe der HLZ. Herausforderung Lehrer_innenbildung, 1, i-v. Universitätlbibliothek Bielefeld ; Bielefeld School of Education. doi:10.4119/UNIBI/hlz-159.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931965
Gorges, J. (2018). Weiterbildungsbeteiligung Älterer aus Perspektive der Erwartungs-Wert-Theorie. Zur Rolle affektiver Erinnerungen und weiterbildungsbezogener Wertüberzeugungen. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 50(3), 149-159. Hogrefe Publishing Group. doi:10.1026/0049-8637/a000196.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932219
Loth, S., Horstmann, G., Osterbrink, C. & Kopp, S. (2018). Accuracy of Perceiving Precisely Gazing Virtual Agents. Proceedings of the 18th International Conference on Intelligent Virtual Agents (S. 263-268). Gehalten auf der 18th International Conference on Intelligent Virtual Agents, New York, NY, USA: ACM. doi:10.1145/3267851.3267852.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919421
Weiss, D. & Kornadt, A. (2018). Age-Stereotype Internalization and Dissociation. Contradictory Processes or Two Sides of the Same Coin? Current Directions in Psychological Science, 27(6), 477-483. Sage. doi:10.1177/0963721418777743.
PUB | DOI | WoS
 

Filter und Suchbegriffe

department=10026

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: dgps

Export / Einbettung