Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3164 Publikationen

2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1613828
Spinath, F.M., et al., 2002. Genetic and environmental influences on objectively assessed activity in adults. PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 33(4), p 633-645.
PUB | DOI | WoS
 
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1612882
Bohner, G., Ruder, M., & Erb, H.-P., 2002. When expertise backfires: Contrast and assimilation effects in persuasion. BRITISH JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY, 41(4), p 495-519.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1613018
Markowitsch, H.J., 2002. Functional retrograde amnesia - Mnestic block syndrome. CORTEX, 38(4), p 651-654.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2002 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1902703
McCrae, R.R., et al., 2002. Nature over nurture: Temperament, personality, and lifespan development. In J. T. Cacioppo, et al., eds. Foundations in social neuroscience. Cambridge, MA: Bradford, pp. 725-745.
PUB
 
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1613895
Erb, H.-P., et al., 2002. Processing minority and majority communications: The role of conflict with prior attitudes. PERSONALITY AND SOCIAL PSYCHOLOGY BULLETIN, 28(9), p 1172-1182.
PUB | DOI | WoS
 
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1614052
Borkenau, P., et al., 2002. Similarity of childhood experiences and personality resemblance in monozygotic and dizygotic twins: a test of the equal environments assumption. PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 33(2), p 261-269.
PUB | DOI | WoS
 
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1614247
Jang, K.L., et al., 2002. Genetic and environmental influences on the covariance of facets defining the domains of the five-factor model of personality. PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 33(1), p 83-101.
PUB | DOI | WoS
 
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1614691
Schnabel, K., Asendorpf, J.B., & Ostendorf, F., 2002. Replicable types and subtypes of personality: German NEO-PI-R versus NEO-FFI. EUROPEAN JOURNAL OF PERSONALITY, 16(S1), p S7-S24.
PUB | DOI | WoS
 
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1613186
Spinath, F.M., et al., 2002. German Observational Study of Adult Twins (GOSAT): A multimodal investigation of personality, temperament and cognitive ability. TWIN RESEARCH, 5(5), p 372-375.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1613249
Horstmann, G., 2002. Evidence for attentional capture by a surprising color singleton in visual search. PSYCHOLOGICAL SCIENCE, 13(6), p 499-505.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2001 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2492553
Maier, G.W., & Brunstein, J.C., 2001. The role of personal work goals in newcomers' job satisfaction and organizational commitment: A longitudinal analysis. Journal of Applied Psychology, 86, p 1034-1042.
PUB | Dateien verfügbar
 
2001 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2662244
Maier, G.W., Prange, C., & Rosenstiel, L. von, 2001. Psychological perspectives of organizational learning. In M. Dierkes, et al., eds. Handbook of organizational learning and knowlegde. Boston: Oxford University Press, pp. 14-34.
PUB | Dateien verfügbar
 
2001 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1900011
Brodbeck, F.C., & Maier, G.W., 2001. Das Teamklima-Inventar (TKI) für Innovation in Gruppen: Psychometrische Überprüfung an einer deutschen Stichprobe. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 45, p 59-73.
PUB | Dateien verfügbar
 
2001 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905325
Remy, K., Wild, E., & Rumann, S., 2001. Das emotionale Erleben von Siebtklässlern im Chemieunterricht. Unterrichten und Erziehen, 20, p 311-315.
PUB
 
2001 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920553
Klein-Heßling, J., & Lohaus, A., 2001. Stressbewältigungstrainings. In M. Borg-Laufs, ed. Lehrbuch der Verhaltenstherapie mit Kindern und Jugendlichen, Band 2: Interventionsmethoden. Tübingen: DGVT-Verlag, pp. 549-577.
PUB
 
2001 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919960
Lohaus, A., et al., 2001. Psychophysiological effects of relaxation training in children. British Journal of Health Psychology, 6(2), p 197-206.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2001 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905324
Noack, P., et al., 2001. Subjective experiences of social change in East and West Germany: Analyses of the perceptions of adolescents and their parents. American Behavioral Scientist, 44, p 1798-1817.
PUB
 
2001 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905329
Wild, E., 2001. Zum relativen Einfluss von Elternhaus und Schule auf die Lernmotivation von Schülern. Zeitschrift für Pädagogik, 47, p 455-460.
PUB
 
2001 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2903731
E. Wild, ed., 2001. Elternhaus und Schule. Unterrichtswissenschaft, 47(4).
PUB
 
2001 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2303419 OA
Horstmann, G., 2001. Die Unterbrechungsfunktion der Überraschung : ein neues experimentelles Paradigma und eine Überprüfung der Automatizitätshypothese, Bielefeld (Germany): Bielefeld University.
PUB | PDF
 

Filter und Suchbegriffe

department=10026

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: harvard1

Export / Einbettung