Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3164 Publikationen
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1612882
Bohner, G., Ruder, M., and Erb, H. - P. (2002). When expertise backfires: Contrast and assimilation effects in persuasion. BRITISH JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY 41, 495-519.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1613018
Markowitsch, H. J. (2002). Functional retrograde amnesia - Mnestic block syndrome. CORTEX 38, 651-654.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
2002 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1902703
McCrae, R. R., Costa, P. T. (J. ), Ostendorf, F., Angleitner, A., Hřebíčková, M., Avia, M. D., Sanz, J., Sanchez-Bernardos, M. L., Kusdil, M. E., Woodfield, R., et al. (2002). “Nature over nurture: Temperament, personality, and lifespan development” in Foundations in social neuroscience, Cacioppo, J. T., Bertson, G. G., Adolphs, R., Davidson, R. J., McClintock, M. K., McEwen, B. S., Meaney, M. J., Schacter, D. L., Sternberg, E. M., Suomi, S. S., et al. eds. (Cambridge, MA: Bradford), 725-745.
PUB
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1614052
Borkenau, P., Riemann, R., Angleitner, A., and Spinath, F. M. (2002). Similarity of childhood experiences and personality resemblance in monozygotic and dizygotic twins: a test of the equal environments assumption. PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 33, 261-269.
PUB | DOI | WoS
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1614247
Jang, K. L., Livesley, W. J., Angleitner, A., Riemann, R., and Vernon, P. A. (2002). Genetic and environmental influences on the covariance of facets defining the domains of the five-factor model of personality. PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 33, 83-101.
PUB | DOI | WoS
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1613186
Spinath, F. M., Angleitner, A., Borkenau, P., Riemann, R., and Wolf, H. (2002). German Observational Study of Adult Twins (GOSAT): A multimodal investigation of personality, temperament and cognitive ability. TWIN RESEARCH 5, 372-375.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1613249
Horstmann, G. (2002). Evidence for attentional capture by a surprising color singleton in visual search. PSYCHOLOGICAL SCIENCE 13, 499-505.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
2001 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2492553
Maier, G. W., and Brunstein, J. C. (2001). The role of personal work goals in newcomers' job satisfaction and organizational commitment: A longitudinal analysis. Journal of Applied Psychology 86, 1034-1042.
PUB
| Dateien verfügbar
2001 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2662244
Maier, G. W., Prange, C., and Rosenstiel, L. von (2001). “Psychological perspectives of organizational learning” in Handbook of organizational learning and knowlegde, Dierkes, M., Beroin-Antal, A., Child, J., and Nonaka, I. eds. (Boston: Oxford University Press), 14-34.
PUB
| Dateien verfügbar
2001 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1900011
Brodbeck, F. C., and Maier, G. W. (2001). Das Teamklima-Inventar (TKI) für Innovation in Gruppen: Psychometrische Überprüfung an einer deutschen Stichprobe. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie 45, 59-73.
PUB
| Dateien verfügbar
2001 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905325
Remy, K., Wild, E., and Rumann, S. (2001). Das emotionale Erleben von Siebtklässlern im Chemieunterricht. Unterrichten und Erziehen 20, 311-315.
PUB
2001 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920553
Klein-Heßling, J., and Lohaus, A. (2001). “Stressbewältigungstrainings” in Lehrbuch der Verhaltenstherapie mit Kindern und Jugendlichen, Band 2: Interventionsmethoden, Borg-Laufs, M. ed. (Tübingen: DGVT-Verlag), 549-577.
PUB
2001 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919960
Lohaus, A., Klein-Heßling, J., Vögele, C., and Kuhn-Hennighausen, C. (2001). Psychophysiological effects of relaxation training in children. British Journal of Health Psychology 6, 197-206.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
2001 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905324
Noack, P., Kracke, B., Wild, E., and Hofer, M. (2001). Subjective experiences of social change in East and West Germany: Analyses of the perceptions of adolescents and their parents. American Behavioral Scientist 44, 1798-1817.
PUB
2001 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905329
Wild, E. (2001). Zum relativen Einfluss von Elternhaus und Schule auf die Lernmotivation von Schülern. Zeitschrift für Pädagogik 47, 455-460.
PUB
2001 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2903731
Wild, E. ed. (2001). Elternhaus und Schule. Unterrichtswissenschaft 47.
PUB