Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3164 Publikationen
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1613828
PUB | DOI | WoS
Spinath, F. M., Wolf, H., Angleitner, A., Borkenau, P., & Riemann, R. (2002). Genetic and environmental influences on objectively assessed activity in adults. PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 33(4), 633-645. doi:10.1016/S0191-8869(01)00177-5
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1612882
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
Bohner, G., Ruder, M., & Erb, H. - P. (2002). When expertise backfires: Contrast and assimilation effects in persuasion. BRITISH JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY, 41(4), 495-519. doi:10.1348/014466602321149858
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1613018
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
Markowitsch, H. J. (2002). Functional retrograde amnesia - Mnestic block syndrome. CORTEX, 38(4), 651-654. doi:10.1016/S0010-9452(08)70030-3
2002 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1902703
PUB
McCrae, R. R., Costa, P. T. (J. ), Ostendorf, F., Angleitner, A., Hřebíčková, M., Avia, M. D., Sanz, J., et al. (2002). Nature over nurture: Temperament, personality, and lifespan development. In J. T. Cacioppo, G. G. Bertson, R. Adolphs, R. J. Davidson, M. K. McClintock, B. S. McEwen, M. J. Meaney, et al. (Eds.), Foundations in social neuroscience (pp. 725-745). Cambridge, MA: Bradford.
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1613895
PUB | DOI | WoS
Erb, H. - P., Bohner, G., Rank, S., & Einwiller, S. (2002). Processing minority and majority communications: The role of conflict with prior attitudes. PERSONALITY AND SOCIAL PSYCHOLOGY BULLETIN, 28(9), 1172-1182. doi:10.1177/01461672022812003
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1614052
PUB | DOI | WoS
Borkenau, P., Riemann, R., Angleitner, A., & Spinath, F. M. (2002). Similarity of childhood experiences and personality resemblance in monozygotic and dizygotic twins: a test of the equal environments assumption. PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 33(2), 261-269. doi:10.1016/S0191-8869(01)00150-7
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1614247
PUB | DOI | WoS
Jang, K. L., Livesley, W. J., Angleitner, A., Riemann, R., & Vernon, P. A. (2002). Genetic and environmental influences on the covariance of facets defining the domains of the five-factor model of personality. PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 33(1), 83-101. doi:10.1016/S0191-8869(01)00137-4
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1613186
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
Spinath, F. M., Angleitner, A., Borkenau, P., Riemann, R., & Wolf, H. (2002). German Observational Study of Adult Twins (GOSAT): A multimodal investigation of personality, temperament and cognitive ability. TWIN RESEARCH, 5(5), 372-375. doi:10.1375/136905202320906110
2002 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1613249
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
Horstmann, G. (2002). Evidence for attentional capture by a surprising color singleton in visual search. PSYCHOLOGICAL SCIENCE, 13(6), 499-505. doi:10.1111/1467-9280.00488
2001 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2492553
PUB
| Dateien verfügbar
Maier, G. W., & Brunstein, J. C. (2001). The role of personal work goals in newcomers' job satisfaction and organizational commitment: A longitudinal analysis. Journal of Applied Psychology, 86, 1034-1042.
2001 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2662244
PUB
| Dateien verfügbar
Maier, G. W., Prange, C., & Rosenstiel, L. von (2001). Psychological perspectives of organizational learning. In M. Dierkes, A. Beroin-Antal, J. Child, & I. Nonaka (Eds.), Handbook of organizational learning and knowlegde (pp. 14-34). Boston: Oxford University Press.
2001 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1900011
PUB
| Dateien verfügbar
Brodbeck, F. C., & Maier, G. W. (2001). Das Teamklima-Inventar (TKI) für Innovation in Gruppen: Psychometrische Überprüfung an einer deutschen Stichprobe. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 45, 59-73.
2001 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905325
PUB
Remy, K., Wild, E., & Rumann, S. (2001). Das emotionale Erleben von Siebtklässlern im Chemieunterricht. Unterrichten und Erziehen, 20, 311-315.
2001 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920553
PUB
Klein-Heßling, J., & Lohaus, A. (2001). Stressbewältigungstrainings. In M. Borg-Laufs (Ed.), Lehrbuch der Verhaltenstherapie mit Kindern und Jugendlichen, Band 2: Interventionsmethoden (pp. 549-577). Tübingen: DGVT-Verlag.
2001 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919960
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
Lohaus, A., Klein-Heßling, J., Vögele, C., & Kuhn-Hennighausen, C. (2001). Psychophysiological effects of relaxation training in children. British Journal of Health Psychology, 6(2), 197-206. doi:10.1348/135910701169151
2001 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905324
PUB
Noack, P., Kracke, B., Wild, E., & Hofer, M. (2001). Subjective experiences of social change in East and West Germany: Analyses of the perceptions of adolescents and their parents. American Behavioral Scientist, 44, 1798-1817.
2001 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905329
PUB
Wild, E. (2001). Zum relativen Einfluss von Elternhaus und Schule auf die Lernmotivation von Schülern. Zeitschrift für Pädagogik, 47, 455-460.
2001 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2903731
PUB
Wild E. (Ed.) (2001). Elternhaus und Schule. Unterrichtswissenschaft, 47(4)