Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3231 Publikationen

2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2935643
Schulz, P., Beblo, T., Spannhorst, S., Labudda, K., Wagner, T., Bertke, V., Boedeker, S., Driessen, M., Kreisel, S.H. & Toepper, M. (2019). Avoidance behavior is an independent indicator of poorer on-road driving skills in older adults. The journals of gerontology. Series B, Psychological sciences and social sciences. OXFORD UNIV PRESS. doi:10.1093/geronb/gbz063.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930582
von der Mühlen, S., Richter, T., Schmid, S. & Berthold, K. (2019). How to improve argumentation comprehension in university students: Experimental test of a training approach. Instructional Science, 47(2), 215-237. Springer.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2935313
Pisella, L., Martel, M., Roy, A.C., Vuillerot, C. & Gonzalez-Monge, S. (2019). Validation of a simple screening test for elementary visuo-spatial perception deficit. Annals of Physical and Rehabilitation Medicine . Elsevier. doi:10.1016/j.rehab.2019.03.006.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2935203
Teuber, Z., Wang, Q., Su, Y., Lohaus, A. & Nussbeck, F.W. (2019). Developmental Resources of Chinese Youths. A Chinese Adaption of the German Questionnaire "FRKJ" (oral presentation). Gehalten auf der 15th European Conference on Psychological Assessment (ECPA).
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935418
Schlarb, A. (2019). Prax. Kinderpsychol. Kinderpsychiat. 68: 93 – 109 (2019), ISSN: 0032-7034 (print), 2196-8225 (online) © Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Co. KG, Göttingen 2019 https://doi.org/10.13109/prkk.2019.68.2.93 Schlafen kann man lernen: Leitlinienbasierte Diagnostik und Behandlung von Insomnien und Alpträumen im Kindes- und Jugendalter. PRAXIS DER KINDERPSYCHOLOGIE UND KINDERPSYCHIATRIE, 68(2), 93-109. Vandenhoeck & Ruprecht. doi:10.13109/prkk.2019.68.2.93.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934990
Roesmann, K., Dellert, T., Junghoefer, M., Kißler, J., Zwitserlood, P., Zwanzger, P. & Dobel, C. (2019). The causal role of prefrontal hemispheric asymmetry in valence processing of words - Insights from a combined cTBS-MEG study. NEUROIMAGE, 191, 367-379. Academic Press Inc Elsevier Science. doi:10.1016/j.neuroimage.2019.01.057.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934988
Kovi, Z., Aluja, A., Glicksohn, J., Blanch, A., Morizot, J., Wang, W., Barry, O., Hansenne, M., Carvalho, A., Valdivia, M., Desrichard, O., Hyphantis, T., Rossier, J., De Pascalis, V., Leon-Mayer, E., Piskunov, A., Stivers, A.W., Ostendorf, F., Cekrlija, D., Bellaj, T., Markiewicz, D., Motevalian, A. & Karagonlar, G. (2019). Cross-country analysis of alternative five factor personality trait profiles. PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 143, 7-12. Pergamon-elsevier Science Ltd. doi:10.1016/j.paid.2019.01.042.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2932367
Teuber, Z., Nussbeck, F.W. & Wild, E. (2019). School Burnout of Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relations and Personal Resources. Gehalten auf der American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting (Paper Session in the SIG: Student Resilience in Response to Stressors).
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934598
Schindler, S., Kruse, O., Stark, R. & Kißler, J. (2019). Attributed social context and emotional content recruit frontal and limbic brain regions during virtual feedback processing. COGNITIVE AFFECTIVE & BEHAVIORAL NEUROSCIENCE, 19(2), 239-252. Springer. doi:10.3758/s13415-018-00660-5.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
Bachmann, O., Grunschel, C. & Fries, S. (2019). Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect. JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES, 20(3), 899-918. Springer. doi:10.1007/s10902-018-9973-3.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914129
Reisenzein, R., Horstmann, G. & Schützwohl, A. (2019). The cognitive-evolutionary model of surprise. A review of the evidence. Topics in Cognitive Science, 11(1), 50-74. Wiley. doi:10.1111/tops.12292.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2934051
Dehn, L.B. & Beblo, T. (2019). Are they just exaggerating? Differences between subjective and objective cognitive performance in patients with depression: Mounting evidence and open questions. Journal of affective disorders, 248, 198-199. Elsevier. doi:10.1016/j.jad.2018.05.082.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933989
Maier, G.W. (2019). Change Management für die Einführung digitaler Arbeitswelten. Gehalten auf der AK-Thema Digitalisierung der Arbeitswelt.
PUB
 
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933986
Maier, G.W. (2019). Digitalisierung der Arbeit. Gehalten auf der Der Mensch in der Digitalisierten Welt, Bielefeld.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933921
Melchior, H., Huesing, P., Grundmann, J., Lotzin, A., Hiller, P., Pan, Y., Driessen, M., Scherbaum, N., Schneider, B., Hillemacher, T., Stolzenburg, S., Schomerus, G., Schaefer, I., Schaefer, I., Barnow, S., Bullinger, M., Haerter, M., Hiller, P., Hillemacher, T., Klein, M., Muhtz, C., Muelhan, M., Ravens-Sieberer, U., Scherbaum, N., Thomasius, R., Schneider, B., Wegscheider, K. & Pawils, S. (2019). Substance Abuse-Related Self-Stigma in Women with Substance Use Disorder and Comorbid Posttraumatic Stress Disorder. EUROPEAN ADDICTION RESEARCH, 25(1), 20-29. S. Karger AG. doi:10.1159/000496113.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933944
Pieper, M., Roelle, J., vom Hofe, R., Salle, A. & Berthold, K. (2019). Unterstützen Leitfragen und Expertenfeedback im Lerntagebuch das Reflexionsvermögen im Praxissemester. Gehalten auf der Zur Erforschung Forschenden Lernens.
PUB
 
2019 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2933746 OA
Fuchs, P. (2019). Analyzing Dyadic Sequence Data - Comparing Different Statistical Models with Respect to their Applicability and Interpretation . Bielefeld: Universität Bielefeld. doi:10.4119/unibi/2933746.
PUB | PDF | DOI
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933632
Müller-Bamouh, V., Ruf-Leuschner, M., Hermenau, K. & Hecker, T. (2019). Geflüchtete traumatisierte Kinder und Jugendliche. In T. Maier, N. Morina, M. Schick & U. Schnyder (Hrsg.), Trauma – Flucht – Asyl . Ein interdisziplinäres Handbuch für Beratung, Betreuung und Behandlung (S. 265-278). Bern: Hogrefe.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2933631
Nkuba, M., Hermenau, K. & Hecker, T. (2019). The association of maltreatment and socially deviant behavior––Findings from a national study with adolescent students and their parents. Mental Health & Prevention, 13, 159-168. Elsevier . doi:10.1016/j.mhp.2019.01.003.
PUB | DOI
 
2019 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2933448 OA
Klein, F. (2019). Psychophysiologische Korrelate emotionaler Informationsverarbeitung bei Depression und bei Posttraumatischer Belastungsstörung im Jugendalter. Bielefeld: Universität Bielefeld. doi:10.4119/unibi/2933448.
PUB | PDF | DOI
 

Filter und Suchbegriffe

department=10026

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: dgps

Export / Einbettung