Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3231 Publikationen

2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908203
Diehl C, Rees J, Bohner G (2018)
Predicting sexual harassment from hostile sexism and short-term mating orientation: Relative strength of predictors depends on situational priming of power versus sex.
Violence Against Women 24(2): 123-143.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931702
Plöger W, Scholl D, Seifert A (2018)
Bridging the gap between theory and practice – The effective use of videos to assist the acquisition and application of pedagogical knowledge in pre-service teacher education.
Studies in Educational Evaluation 58: 197-204.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931703
Plöger W, Scholl D, Seifert A (2018)
The quasi-experimental attitude of teachers: the development of a questionnaire.
Journal of Education for Teaching 44(4): 415-430.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918957
Hecker T, Boettcher VS, Landolt MA, Hermenau K (2018)
Child neglect and its relation to emotional and behavioral problems: A cross-sectional study of primary school-aged children in Tanzania.
Development and Psychopathology 31(1): 325-339.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919200
Roelle J, Roelle D, Berthold K (2018)
Test-Based Learning: Inconsistent Effects Between Higher- and Lower-Level Test Questions.
The Journal of Experimental Education 87(2): 1-15.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919168
Roelle J, Roelle D, Berthold K (2018)
Test-Based Learning: Inconsistent Effects Between Higher- and Lower-Level Test Questions.
The Journal of Experimental Education 87(2): 1-15.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2921310
Demir Z (2018)
Antimuslimischer Rassismus aus psychologischer Sicht.
Hate Speech - Themenschwerpunkt der Zeitschrift Betrifft Mädchen 3: 113-117.
PUB | DOI
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933630
Hecker T, Neuner F (2018)
Mental Health Enables Integration. Re-thinking Treatment Approaches for Refugees.
In: Refugee Migration and Health. Challenges for Germany and Europe . Krämer A, Fischer F (Eds); Migration, Minorities and Modernity, 4. Cham: Springer: 63-72.
PUB | DOI
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919209
Haer R, Hecker T (2018)
Recruiting Refugees for Militarization: The Determinants of Mobilization Attempts.
Journal of Refugee Studies 32(1): 1-22.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931321
Lohaus A, Kerkhoff D, Chodura S, Möller C, Symanzik T, Rueth J-E, Ehrenberg D, Job A-K, Reindl V, Konrad K, Heinrichs N (2018)
Longitudinal Relationships Between Foster Children’s Mental Health Problems and Parental Stress in Foster Mothers and Fathers.
European Journal of Health Psychology 25(2): 33-42.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917877 OA
Foerster RM (2018)
“Looking-at-nothing” during sequential sensorimotor actions. Long-term memory-based eye scanning of remembered target locations.
Vision Research 144: 29-37.
PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2920772
Mlekus L, Maier GW (2018)
Oldie but Goldie? A meta-analysis on outcomes of job rotation.
Presented at the Institute of Work Psychology International Conference 2018, Sheffield, UK.
PUB
 
2018 | Zeitungsartikel | Veröffentlicht | PUB-ID: 2921143
Mlekus L (07.07.2018)
Interview zu Arbeit 4.0: "Der digitale Wandel steht und fällt mit den Beschäftigten".
markt & wirtschaft westfalen.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933540
Klassen L, Eifler EF, Hufer A, Riemann R (2018)
WHY DO PEOPLE DIFFER IN THEIR ACHIEVEMENT MOTIVATION? A NUCLEAR TWIN FAMILY STUDY.
PRIMENJENA PSIHOLOGIJA 11(4): 433-450.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933539
Riemann R (Ed) (2018)
Behavioral Genetics: Relation to Psychological Science INTRODUCTION.
PRIMENJENA PSIHOLOGIJA 11(4 (SI).
PUB | WoS
 
2018 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2932087 OA
Griepenstroh J (2018)
Familien mit einem psychisch erkrankten Elternteil. Eine Untersuchung zu beziehungsorientierten Merkmalen sowie kindlicher und elterlicher Emotionsregulation.
Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB | PDF
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932851 OA
Gorges J, Störtländer JC (2018)
Wie können wir Konzepte und didaktische Ansätze aus der Lehrer_innenbildung sicht- und nutzbar machen? Editorial zur ersten Ausgabe der HLZ.
Herausforderung Lehrer_innenbildung 1: i-v.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931965
Gorges J (2018)
Weiterbildungsbeteiligung Älterer aus Perspektive der Erwartungs-Wert-Theorie. Zur Rolle affektiver Erinnerungen und weiterbildungsbezogener Wertüberzeugungen.
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 50(3): 149-159.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932219
Loth S, Horstmann G, Osterbrink C, Kopp S (2018)
Accuracy of Perceiving Precisely Gazing Virtual Agents.
In: Proceedings of the 18th International Conference on Intelligent Virtual Agents. New York, NY, USA: ACM: 263-268.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919421
Weiss D, Kornadt A (2018)
Age-Stereotype Internalization and Dissociation. Contradictory Processes or Two Sides of the Same Coin?
Current Directions in Psychological Science 27(6): 477-483.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2932451
Hecker T, Huber S, Maier T, Maercker A (2018)
Differential Associations Among PTSD and Complex PTSD Symptoms and Traumatic Experiences and Postmigration Difficulties in a Culturally Diverse Refugee Sample.
Journal of Traumatic Stress 31(6): 795-804.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932744
Schlarb A, Schneider B (2018)
Schlaf im Säuglingsalter.
SOMNOLOGIE 22(4): 273-284.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932787
Iffland B, Wiggert N, Neuner F, Blechert J (2018)
Neutral is negative enough-Peer victimization influences cardiac, facial-muscular and experiential reactions to both negative evaluative and neutral social stimuli.
BIOLOGICAL PSYCHOLOGY 139: 152-162.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932810
Vierhaus M, Rüth J-E, Buchberger ES, Lohaus A (2018)
Zur Angleichung von Itemwortlauten bei SDQ-Fremd- und Selbstbericht und deren Auswirkung auf Beurteilungsdiskrepanzen .
DIAGNOSTICA 64(4): 169-179.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Rezension | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932808
Bläsing B (2018)
Attention, balance and coordination: the A.B.C. of learning success.
BODY MOVEMENT AND DANCE IN PSYCHOTHERAPY 13(4): 268-271.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932790
Labudda K, Frauenheim M, Illies D, Miller I, Schrecke M, Vietmeier N, Brandt C, Bien CG (2018)
Psychiatric disorders and trauma history in patients with pure PNES and patients with PNES and coexisting epilepsy.
EPILEPSY & BEHAVIOR 88: 41-48.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918848
Zlotowski J, Sumioka H, Eyssel FA, Nishio S, Bartneck C, Ishiguro H (2018)
Model of dual anthropomorphism. The relationship between the Media Equation effect and implicit anthropomorphism.
International Journal of Social Robotics 10(5): 701-714.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2932598 OA
Zapko-Willmes A (2018)
Sources of Individual Differences in Sociopolitical Orientations: Findings from Combining Behavior Genetic with Multi-Rater Approaches.
Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB | PDF | DOI
 
2018 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2930961 OA
Byza O (2018)
Leader-follower compatibility: how (dis-)similarities in values, social cynicism and leadership qualities relate to employee outcomes.
Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB | PDF
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2932636
Faix A-C, Fränkel S (2018)
Subjektive Theorien und Beliefs.
Presented at the Bielefelder Frühjahrstagung. Kontroverse - Koexistenz - Kooperation? - Zum Verhältnis von Lehr- und Lernforschung, allgemeiner Didaktik und allgemeiner Fachdidaktik, Bielefeld.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2932265 OA
Conrad D, Wilker S, Schneider A, Karabatsiakis A, Pfeiffer A, Kolassa S, Freytag V, Vukojevic V, Vogler C, Milnik A, Papassotiropoulos A, J.-F. de Quervain D, Elbert T, Kolassa I-T (2018)
Integrated genetic, epigenetic, and gene set enrichment analyses identify NOTCH as a potential mediator for PTSD risk after trauma: Results from two independent African cohorts.
Psychophysiology 57(1): e13288.
PUB | DOI
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920829 OA
Gerke J, Koenig AM, Conrad D, Doyen-Waldecker C, Pauly M, Gündel H, Wilker S, Kolassa I-T (2018)
Childhood maltreatment as risk factor for lifetime depression: The role of different types of experiences and sensitive periods.
Mental Health & Prevention 10: 56-65.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2915410 OA
Somogyi E, Jacquey L, Heed T, Hoffmann M, Lockmann J, Granjon L, Fagard J, O'Regan K (2018)
Which limb is it? Responses to vibrotactile stimulation in early infancy.
British Journal of Developmental Psychology 36(3): 384-401.
PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919628
Hagemann A, Pfäfflin M, Nussbeck FW, May T (2018)
Psychometric evaluation of the Epilepsy-related Fears in Parents Questionnaire.
Epilepsy & Behavior 83: 201-206.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2932498
Maier GW (2018)
Spannungsfeld Künstliche Intelligenz im Arbeitsleben.
Presented at the Schüco Symposium "Zukunft der Arbeit im digitalen Zeitalter", Bielefeld.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931951
Maier GW (2018)
Digitalisierte Arbeit: Psychologische Folgen und Gestaltungsempfehlungen.
In: Ringvorlesung WS 2018/2019: Digitale Gesellschaft - eine Gestaltungsaufgabe. Wissenschaftliches Zentrum für Informationstechnik-Gestaltung (ITeG) (Ed); Kassel.
PUB
 
2018 | Zeitungsartikel | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932453
Hecker T, Hermenau K (01.10.2018)
Improving care quality and preventing maltreatment in institutional care in Sub-Saharan Africa.
Stress Points – Newsletter of the International Society of Traumatic Stress Studies (ISTSS) 32(5).
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932414
Poth CH, Schneider WX (2018)
Attentional competition across saccadic eye movements.
ACTA PSYCHOLOGICA 190: 27-37.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2921339
Olaru G, Schroeders U, Wilhelm O, Ostendorf F (2018)
A confirmatory examination of age-associated personality differences: Deriving age-related measurement-invariant solutions using ant colony optimization.
Journal of Personality 86(6): 1037-1049.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
Großmann N, Kaiser L-M, Fries S, Wilde M (2018)
Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung.
Presented at the 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931992
Vascouto HD, Rodrigues de Oliveira Thais ME, Osorio CM, Ben J, Claudino LS, Hoeller AA, Markowitsch HJ, Wolf P, Lin K, Walz R (2018)
Is self-report sleepiness associated with cognitive performance in temporal lobe epilepsy?
ARQUIVOS DE NEURO-PSIQUIATRIA 76(9): 575-581.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2918724 OA
Brassler N (2018)
"Ich mach' das jetzt nicht – aber das macht was mit mir!". Erwartung und Wert konkurrierender Handlungsalternativen als Prädiktoren des fokalen Erlebens und Verhaltens.
Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB | PDF
 
2018 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2919019 OA
Illies D (2018)
Psychopathologische Komorbidität und belastende Lebenserfahrungen bei Menschen mit Epilepsien.
Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB | PDF
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
Heitmann S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2018)
Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?
Presented at the 51. Kongress der DGPs, Frankfurt, Deutschland.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931711
Wolf J, Seiffert J, Seifert A, Rothland M, Brauch N (2018)
Das geschichtsdidaktische Planungswissen von angehenden Geschichtslehrer/innen – Entwicklung und Pilotierung eines Testinstruments zur Messung des fachdidaktischen Planungswissens von Lehramtsstudierenden im Fach Geschichte.
Geschichte in Wissenschaft und Unterricht 69(7-8): 373-392.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931237
Kuhn R, Bradbury TN, Nussbeck FW, Bodenmann G (2018)
The Power of Listening: Lending an Ear to the Partner During Dyadic Coping Conversations.
JOURNAL OF FAMILY PSYCHOLOGY 32(6): 762-772.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931710
Walpulski M, Seifert A, König J (2018)
Kompetenzorientierung – Was angehende Lehrkräfte können und können sollten.
Schule NRW (Sonderh.: Perspektiven und Herausforderungen für die Lehrerbildung in NRW): 30-32.
PUB
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931706
Seifert A, Schaper N, König J (2018)
Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzeinschätzungen von Studierenden im Praxissemester: Veränderungen und Zusammenhänge.
In: Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung. König J, Rothland M, Schaper N (Eds); Wiesbaden: Springer VS.
PUB
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931696
König J, Drage K, Klemenz S, Seifert A (2018)
Pädagogisches Wissen von Lehramtsstudierenden im Praxissemester: Ziel schulpraktischen Lernens? .
In: Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung. König J, Rothland M, Schaper N (Eds); Wiesbaden: Springer VS.
PUB
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931705
Seifert A, Schaper N (2018)
Die Veränderung von Selbstwirksamkeitserwartungen und der Berufswahlsicherheit im Praxissemester. Empirische Befunde zur Bedeutung von Lerngelegenheiten und berufspezifischer Motivation der Lehramtsstudierenden.
In: Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung. König J, Rothland M, Schaper N (Eds); Wiesbaden: Springer VS.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931691
Gembris H, Heye A, Seifert A (2018)
Health problems of orchestral musicians from a life-span perspective.
Music & Science 1: 205920431773980.
PUB | DOI
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931399
Bender E, Schaper N, Seifert A (2018)
Professionelle Überzeugungen und motivationale Orientierungen von Informatiklehrkräften.
Journal for educational research online 10(1): 70-99.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931633 OA
Bernotat J, Eyssel FA (2018)
Can(’t) wait to have a robot at home? – Japanese and German users’ attitudes toward service robots in smart homes.
In: Proceedings of the 27th IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN). 15-22.
PUB | PDF
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931520
Friedrich A, Schlarb A (2018)
Through thick and thin?: The connection between sleep, boundary thickness, and relationship quality.
SOMNOLOGIE 22(3): 168-174.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931521
Pfaff A, Schlarb A (2018)
Does your childhood define how you sleep and love?: Sleep as apossible moderator of the relationship between child maltreatment and romantic relationship patterns.
SOMNOLOGIE 22(3): 175-182.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931519
Faber J, Schlarb A (2018)
Picture perfect-how seeking perfection influences sleep and romantic relationships.
SOMNOLOGIE 22(3): 163-167.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931508
Beblo T, Pelster S, Schilling C, Kleinke K, Iffland B, Driessen M, Fernando S (2018)
Breath Versus Emotions: The Impact of Different Foci of Attention During Mindfulness Meditation on the Experience of Negative and Positive Emotions.
BEHAVIOR THERAPY 49(5): 702-714.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931516
Schnatschmidt M, Schlarb A (2018)
Review: Schlafprobleme und psychische Störungen im Kindes- und Jugendalter.
ZEITSCHRIFT FUER KINDER-UND JUGENDPSYCHIATRIE UND PSYCHOTHERAPIE 46(5): 368-381.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931517
Schlarb A (2018)
Therapie von Insomnien und Albträumen im Kindes- und Jugendalter .
ZEITSCHRIFT FUER KINDER-UND JUGENDPSYCHIATRIE UND PSYCHOTHERAPIE 46(5): 383-391.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931545
Bentler D, Höfig J, Maier GW (2018)
Grünes Organisationsklima alleine reicht nicht. Die Rolle von kognitiver Dissonanz auf das arbeitsbezogene und proaktive umweltschonende Verhalten der Beschäftigten.
Presented at the 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Frankfurt.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931255
Ehrenberg D, Lohaus A, Konrad K, Heinrichs N (2018)
Kindesmisshandlung bei Pflegekindern. Eine Studie zur Untersuchung der Häufigkeit und der spezifischen und kumulierten Auswirkungen von Kindesmisshandlung.
ZEITSCHRIFT FUER KLINISCHE PSYCHOLOGIE UND PSYCHOTHERAPIE 47(2): 77-88.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931434
Austerschmidt K, Bebermeier S (2018)
Studienanfänger/innen in Fächern mit mathematischen Lehrinhalten. Mathematikbezogene Einstellungen und Kompetenzen, Nutzung & Nutzen von Vorkursen.
In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2018. Vorträge zur Mathematikdidaktik und zur Schnittstelle Mathematik/Mathematikdidaktik auf der gemeinsamen Jahrestagung GDM und DMV 2018. Stein M (Ed); Münster: WTM: 169-172.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931433
Bebermeier S, Austerschmidt K (2018)
Wie werden Unterstützungsmaßnahmen in Fächern mit mathematischen Studieninhalten genutzt und was bewirken sie?
In: Beiträge zum Mathematikunterricht.Vorträge zur Mathematikdidaktik und zur Schnittstelle Mathematik/Mathematikdidaktik auf der gemeinsamen Jahrestagung GDM und DMV 2018 (52. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik). Stein M (Ed); Münster: WTM: 213-216.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931324
Paruzel A (2018)
Experimentelle Überprüfung der Social Identity Theory im Kontext Corporate Social Responsibility .
Presented at the 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Frankfurt am Main.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931289
Steinmann B, Schoppe S, Maier GW (2018)
The implicit motivational Face of Success. Eine Replikation und Erweiterung der Befunde von Rule und Ambady (2008) .
Presented at the 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Frankfurt.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931290
Bentler D, Steinmann B, Maier GW (2018)
Fit für das Leistungszentrum? Anforderungen an Fußballtrainer im Nachwuchsbereich .
Presented at the 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Frankfurt.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931301
Steinmann B (2018)
Leadership Motives and Leadership Success.
Presented at the Brown Bag Seminar European School of Management and Technology, Berlin.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931050
Großmann N, Fries S, Wilde M (2018)
Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education.
Presented at the MoSAiK International Conference: The Interplay of Theory and Practice in Teacher Education, Koblenz.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2931030
Pieper M, Roelle J, vom Hofe R, Salle A, Berthold K (2018)
Förderung von Reflexion im Praxissemester durch das Schreiben eines Lerntagebuchs.
Presented at the 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Frankfurt.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920319
Vierhaus M, Rueth J-E, Lohaus A (2018)
The Observability of Problem Behavior and Its Relation to Discrepancies Between Adolescents' Self-Report and Parents' Proxy Report on Problem Behavior.
Psychological Assessment 30(5): 669-677.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
Grunschel C, Patrzek J, Klingsieck K, Fries S (2018)
"I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination.
JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY 46(2): 143-157.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920857
Stephan Y, Sutin AR, Kornadt A, Caudroit J, Terracciano A (2018)
Higher IQ in adolescence is related to a younger subjective age in later life. Findings from the Wisconsin Longitudinal Study.
Intelligence 69: 195-199.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2930019
Wild E, Lütje-Klose B, Faix A-C, Gorges J, Textor A (2018)
Wie bringe ich Studierenden nahe, woran guter inklusiver Unterricht zu erkennen ist? Entwicklung, Evaluation und Veröffentlichung eines interdisziplinären Lehrkonzepts.
Presented at the "Heterogenität und Inklusion" im Rahmen der Qualitätsoffensive Lehrerbildung, Technische Universität Dortmund.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2930018
Faix A-C (2018)
Veränderung Subjektiver Theorien von Lehramtsstudierenden über guten inklusiven Unterricht.
Presented at the Universität Bielefeld - Bielefelder Frühjahrstagung, Bielefeld.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914985
Gorges J, Neumann P, Wild E, Stranghöner D, Lütje-Klose B (2018)
Reciprocal effects between self-concept of ability and performance: A longitudinal study of children with learning disabilities in inclusive versus exclusive elementary education.
Learning and Individual Differences 61: 11-20.
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919114
Nkuba M, Hermenau K, Goessmann K, Hecker T (2018)
Mental health problems and their association to violence and maltreatment in a nationally representative sample of Tanzanian secondary school students.
Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology 53(7): 699-707.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918604
Poth CH, Foerster RM, Behler C, Schwanecke U, Schneider WX, Botsch M (2018)
Presenting visual stimuli in ultra-high temporal resolution with gaming monitors.
In: TeaP 2018. Abstracts of the 60th Conference of Experimental Psychologists. Schütz AC, Schubö A, Endres D, Lachnit H (Eds); Lengerich: Pabst Science Publishers.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917482
Fuchs X, Becker S, Schakib-Ekbatan K, Schweiker M (2018)
Subgroups holding different conceptions of scales rate room temperatures differently.
Building and Environment 128: 236-247.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2921206
Brocke PS, Esdar W, Wild E (2018)
Gender in academic teaching - areport of reconstructions of gender- (and diversity-)competences in German academia.
Presented at the 29th International Congress of Applied Psychologie, Montréal.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916674
Paeye C, Collins T, Cavanagh P, Herwig A (2018)
Calibration of peripheral perception of shape with and without saccadic eye movements.
Attention, Perception, & Psychophysics 80(3): 723–737.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917057
Leuchtmann L, Zemp M, Milek A, Nussbeck FW, Brandstaetter V, Bodenmann G (2018)
Role of clarity of other's feelings for dyadic coping.
Personal Relationships 25(1): 38-49.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917270
Maercker A, Hecker T, Augsburger M, Kliem S (2018)
ICD-11 Prevalence Rates of Posttraumatic Stress Disorder and Complex Posttraumatic Stress Disorder in a German Nationwide Sample.
The Journal of Nervous and Mental Disease 206(4): 270-276: 1.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916805
Genuneit J, Brockmann PE, Schlarb A, Rothenbacher D (2018)
Media consumption and sleep quality in early childhood: results from the Ulm SPATZ Health Study.
Sleep Medicine 45: 7-10.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | PUB-ID: 2915474
Schwark S, Dragon N, Bohner G (2018)
Falschbeschuldigungen bei sexueller Gewalt.
In: Handbuch sexualisierte Gewalt: Therapie, Prävention und Strafverfolgung. Gysi J, Rüegger P (Eds); Göttingen: Hogrefe: 55-61.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916831
Nkuba M, Hermenau K, Hecker T (2018)
Violence and maltreatment in Tanzanian families—Findings from a nationally representative sample of secondary school students and their parents.
Child Abuse & Neglect 77: 110-120.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Entwurf | PUB-ID: 2920834
Domsch H, Vierhaus M, Lohaus A (Unpublished)
Schulleistung und Wohlbefinden bei SchülerInnen mit besonderen Herausforderungen. Teilleistungsstörungen und chronische Erkrankung.
In: Leistung und Wohlbefinden in der Schule. Herausforderung Inklusion. Rathmann K, Hurrelmann K (Eds); Weinheim: Beltz.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2921104
Rump M, Wild E, Esdar W (2018)
Do dispositional optimism and pessimism affect early dropout from higher education? A structural equation model with academic motivation as mediator.
Presented at the 29th International Congress of Applied Psychology, Montreal.
PUB
 
2018 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906602
Dörr SL, Schmidt-Huber M, Maier GW (2018)
LEAD-Führungsfeedback: Fragebogen zur Selbst- und Fremdeinschätzung von Führungskompetenzen.
Göttingen: Hogrefe.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920705
Ernst D, Horstmann G (2018)
Pure colour novelty captures the gaze.
VISUAL COGNITION 26(5): 366-381.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2920774
Steinmann B, Schewe AF, Maier GW (2018)
The richer the better? A meta-analysis of quasi-experimental job enrichment interventions.
Presented at the Institute of Work Psychology International Conference 2018, Sheffield, UK.
PUB
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920793
Lohaus A (2018)
Krankheitskonzepte von Kindern.
In: Wandel der Gesundheits- und Krankheitsvorstellungen. Brähler E, Hoefert H-W, Klotter C (Eds); Lengerich: Pabst: 265-275.
PUB
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920820
Lohaus A (2018)
Jugend.
In: Psychologie in der Gesundheitsförderung. Kohlmann C-W, Salewski C, Wirtz MA (Eds); Göttingen: Hogrefe: 493-506.
PUB
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Entwurf | PUB-ID: 2920825
Klein-Heßling J, Lohaus A (Unpublished)
Stressbewältigung.
In: Verhaltenstherapie mit Kindern und Jugendlichen. Praxishandbuch. Lauth GW, Linderkamp F (Eds); 2nd ed. Weinheim: Beltz: 567-578.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920957
Zapko-Willmes A, Riemann R, Kandler C (2018)
Unravelling Quasi-Causal Environmental Effects via Phenotypic and Genetically Informed Multi-Rater Models: The Case of Differential Parenting and Authoritarianism.
EUROPEAN JOURNAL OF PERSONALITY 32(3): 233-253.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914905
Kornadt A, Hagemeyer B, Neyer FJ, Kandler C (2018)
Sound Body, Sound Mind? The Interrelation between Health Change and Personality Change in Old Age.
European Journal of Personality 32(1): 30-45.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909035
Vöhringer IA, Kolling T, Graf F, Poloczek S, Faßbender I, Freitag C, Lamm B, Suhrke J, Teiser J, Teubert M, Keller H, Lohaus A, Schwarzer G, Knopf M (2018)
The Development of Implicit Memory From Infancy to Childhood: On Average Performance Levels and Interindividual Differences.
Child Development 89(2): 370-382.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920347
Labudda K, Illies D, Bien CG, Neuner F (2018)
Interictal dysphoric disorder: Further doubts about its epilepsy-specificity and its independency from common psychiatric disorders.
EPILEPSY RESEARCH 141: 13-18.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920361
Kleinke K (2018)
Multiple Imputation by Predictive Mean Matching When Sample Size Is Small.
METHODOLOGY-EUROPEAN JOURNAL OF RESEARCH METHODS FOR THE BEHAVIORAL AND SOCIAL SCIENCES 14(1): 3-15.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920823
Lohaus A (2018)
Stress in der Schule.
In: Handwörterbuch Pädagogische Psychologie. Rost DH, Sparfeldt JR, Buch S (Eds); 5th ed. Weinheim: Beltz: 809-817.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
Kochanek S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2018)
Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?
Presented at the EARLI SIG 6-7 Conference, Bonn, Germany.
PUB
 

Filter und Suchbegriffe

department=10026

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: bio1

Export / Einbettung