Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3182 Publikationen

2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934031 OA
Iffland, B., Weitkämper, A., Weitkämper, N. J., & Neuner, F. (2019). Attentional avoidance in peer victimized individuals with and without psychiatric disorders. BMC Psychology, 7(1), 12. doi:10.1186/s40359-019-0284-1
PUB | PDF | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933647 OA
Schindler, S., Vormbrock, R., & Kißler, J. (2019). Emotion incContext. How sender predictability and identity affect processing of words as imminent personality feedback. Frontiers in Psychology, 10, 94. doi:10.3389/fpsyg.2019.00094
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933453 OA
Wegrzyn, M., Garlichs, A., Heß, R. W. K., Woermann, F. G., & Labudda, K. (2019). The hidden identity of faces. A case of lifelong prosopagnosia. BMC Psychology, 7, 4. doi:10.1186/s40359-019-0278-z
PUB | PDF | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Bielefelder E-Habilitation | PUB-ID: 2939237 OA
Grund, A. (2019). Motivation and self-regulation. Bielefeld: Universität Bielefeld. doi:10.4119/unibi/2939237
PUB | PDF | DOI
 
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2939686
Schlicher, K., & Maier, G. W. (2019). Need-Satisfaction is the key: how organizational support influences positive change attitude during information technology implementation . Presented at the 19th EAWOP Congress, Turin, Italy.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939586
Driessen, M., Schulz, P., Jander, S., Ribbert, H., Gerhards, S., Neuner, F., & Koch-Stoecker, S. (2019). Effectiveness of inpatient versus outpatient complex treatment programs in depressive disorders: a quasi-experimental study under naturalistic conditions. BMC psychiatry, 19, 380. doi:10.1186/s12888-019-2371-5
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939628
Grüter, S., Gorges, J., & Wild, E. (2019). Eltern als Partner gewinnen. Ein Workshop-Konzept für Jahrgangsteams an inklusiven Schulen. SCHULE inklusiv, 2019(5), 28-31.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939627
Grüter, S., Wild, E., & Gorges, J. (2019). Warum sich die Kooperation zwischen Schule und Familie lohnt. SCHULE inklusiv, 2019(5), 4-8.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934128
Grund, A., & Carstens, C. (2019). Self-control motivationally reconsidered: "Acting" self-controlled is different to "being good" at self-control. MOTIVATION AND EMOTION, 43(1), 63-81. doi:10.1007/s11031-018-9721-3
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935412
Grund, A., Schaefer, N., Sohlau, S., Uhlich, J., & Schmid, S. (2019). Mindfulness and situational interest. EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 39(3), 353-369. doi:10.1080/01443410.2018.1553296
PUB | DOI | WoS
 

Filter und Suchbegriffe

department=10026

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: apa

Export / Einbettung