Evaluating Task-Level Struggle Detection Methods in Intelligent Tutoring Systems for Programming

Dannath J, Deriyeva A, Paaßen B (2024)
In: 22. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI). Schulz S, Kiesler N (Eds); Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.

Konferenzbeitrag | Englisch
 
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Herausgeber*in
Schulz, Sandra; Kiesler, Natalie
Abstract / Bemerkung
Personality-related characteristics can have an impact on learning experiences and learning outcomes. Moreover, understanding learning approaches of students can help to make personalized pedagogical decisions. Particularly, this has a potential to improve learning outcomes and mitigate user attrition in digital learning environments (DLEs). We hypothesize that persistent individual characteristics may influence a learners’ tendency to struggle during programming exercises. In a study within a digital learning environment for Python programming (N=55), we evaluated the relation between learners’ self-reported personality characteristics and their tendency to struggle during the exercises. We find that, in our sample, some problem solving approaches and all learning preferences are related to struggle indicators. These results indicate that it may be helpful to include personality-related features, like problem solving strategies, as context information for pedagogical modeling in DLEs.
Erscheinungsjahr
2024
Titel des Konferenzbandes
22. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI)
Konferenz
22. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI)
Konferenzort
Fulda
Konferenzdatum
2024-09-09 – 2024-09-11
Page URI
https://pub.uni-bielefeld.de/record/2992765

Zitieren

Dannath J, Deriyeva A, Paaßen B. Evaluating Task-Level Struggle Detection Methods in Intelligent Tutoring Systems for Programming. In: Schulz S, Kiesler N, eds. 22. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.; 2024.
Dannath, J., Deriyeva, A., & Paaßen, B. (2024). Evaluating Task-Level Struggle Detection Methods in Intelligent Tutoring Systems for Programming. In S. Schulz & N. Kiesler (Eds.), 22. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI) Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V. https://doi.org/10.18420/delfi2024_07
Dannath, Jesper, Deriyeva, Alina, and Paaßen, Benjamin. 2024. “Evaluating Task-Level Struggle Detection Methods in Intelligent Tutoring Systems for Programming”. In 22. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), ed. Sandra Schulz and Natalie Kiesler. Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.
Dannath, J., Deriyeva, A., and Paaßen, B. (2024). “Evaluating Task-Level Struggle Detection Methods in Intelligent Tutoring Systems for Programming” in 22. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), Schulz, S., and Kiesler, N. eds. (Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.).
Dannath, J., Deriyeva, A., & Paaßen, B., 2024. Evaluating Task-Level Struggle Detection Methods in Intelligent Tutoring Systems for Programming. In S. Schulz & N. Kiesler, eds. 22. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.
J. Dannath, A. Deriyeva, and B. Paaßen, “Evaluating Task-Level Struggle Detection Methods in Intelligent Tutoring Systems for Programming”, 22. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), S. Schulz and N. Kiesler, eds., Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V., 2024.
Dannath, J., Deriyeva, A., Paaßen, B.: Evaluating Task-Level Struggle Detection Methods in Intelligent Tutoring Systems for Programming. In: Schulz, S. and Kiesler, N. (eds.) 22. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI). Gesellschaft für Informatik e.V., Bonn (2024).
Dannath, Jesper, Deriyeva, Alina, and Paaßen, Benjamin. “Evaluating Task-Level Struggle Detection Methods in Intelligent Tutoring Systems for Programming”. 22. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI). Ed. Sandra Schulz and Natalie Kiesler. Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V., 2024.
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