Forschendes Lernen ohne forschende Lehrkräfte?

Klewin G, Koch B (2017)
DDS-DIE DEUTSCHE SCHULE 109(1): 58-69.

Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | Deutsch
 
Download
Es wurde kein Volltext hochgeladen. Nur Publikationsnachweis!
Autor/in
;
Alternativer Titel
Research-based Learning without Researching Teachers?
Abstract / Bemerkung
Research-based learning has become a salient concept within the extended field experiences recently established in several of the German Federal States' teacher education programs. Initial empirical findings, however, indicate a lack of acceptance of research-based learning both with trainee teachers and their mentors in school. Various reasons seem possible: research-based learning implies simultaneity of teaching and researching; doing research during field experience is compulsive for all trainee teachers; frameworks for teachers doing research in schools are lacking. This paper proposes a discussion of the final point which has so far been neglected in academic discourses concerned with the prerequisites of research-based learning.
Stichworte
research-based learning; teacher education; field experience; student; teaching semester; professionalization
Erscheinungsjahr
2017
Zeitschriftentitel
DDS-DIE DEUTSCHE SCHULE
Band
109
Ausgabe
1
Seite(n)
58-69
ISSN
0012-0731
Page URI
https://pub.uni-bielefeld.de/record/2931130

Zitieren

Klewin G, Koch B. Forschendes Lernen ohne forschende Lehrkräfte? DDS-DIE DEUTSCHE SCHULE. 2017;109(1):58-69.
Klewin, G., & Koch, B. (2017). Forschendes Lernen ohne forschende Lehrkräfte? DDS-DIE DEUTSCHE SCHULE, 109(1), 58-69.
Klewin, G., and Koch, B. (2017). Forschendes Lernen ohne forschende Lehrkräfte? DDS-DIE DEUTSCHE SCHULE 109, 58-69.
Klewin, G., & Koch, B., 2017. Forschendes Lernen ohne forschende Lehrkräfte? DDS-DIE DEUTSCHE SCHULE, 109(1), p 58-69.
G. Klewin and B. Koch, “Forschendes Lernen ohne forschende Lehrkräfte?”, DDS-DIE DEUTSCHE SCHULE, vol. 109, 2017, pp. 58-69.
Klewin, G., Koch, B.: Forschendes Lernen ohne forschende Lehrkräfte? DDS-DIE DEUTSCHE SCHULE. 109, 58-69 (2017).
Klewin, Gabriele, and Koch, Barbara. “Forschendes Lernen ohne forschende Lehrkräfte?”. DDS-DIE DEUTSCHE SCHULE 109.1 (2017): 58-69.