Learning to play best response in duopoly games

Wenzelburger J (2003) Discussion paper / Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld.
Bielefeld: Universität Bielefeld.

Diskussionspapier | Veröffentlicht | Englisch
 
Download
OA
Autor*in
Wenzelburger, Jan
Abstract / Bemerkung
We consider a quantity-setting duopoly market where firms lack perfect knowledge of the market demand function. They use estimated and therefore misspecified demand functions instead and determine their optimal strategies from the corresponding subjective payoff functions. The central issue of this paper is the question under which conditions a firm can learn the true demand function as well as the response function of its competitor from repeated estimations of historical market data. As soon as estimation errors are negligible, the correct response function is known and a firm is able to play best response in the usual game theoretic sense.
Stichworte
Heterogeneity; Learning; Bounded rationality; Duopoly games
Erscheinungsjahr
2003
Ausgabe
506
Page URI
https://pub.uni-bielefeld.de/record/2315270

Zitieren

Wenzelburger J. Learning to play best response in duopoly games. Discussion paper / Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld. Bielefeld: Universität Bielefeld; 2003.
Wenzelburger, J. (2003). Learning to play best response in duopoly games (Discussion paper / Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld). Bielefeld: Universität Bielefeld.
Wenzelburger, J. (2003). Learning to play best response in duopoly games. Discussion paper / Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, Bielefeld: Universität Bielefeld.
Wenzelburger, J., 2003. Learning to play best response in duopoly games, Discussion paper / Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, Bielefeld: Universität Bielefeld.
J. Wenzelburger, Learning to play best response in duopoly games, Discussion paper / Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, Bielefeld: Universität Bielefeld, 2003.
Wenzelburger, J.: Learning to play best response in duopoly games. Discussion paper / Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld. Universität Bielefeld, Bielefeld (2003).
Wenzelburger, Jan. Learning to play best response in duopoly games. Bielefeld: Universität Bielefeld, 2003. Discussion paper / Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld.
Alle Dateien verfügbar unter der/den folgenden Lizenz(en):
Copyright Statement:
This Item is protected by copyright and/or related rights. [...]
Volltext(e)
Access Level
OA Open Access
Zuletzt Hochgeladen
2019-09-06T08:57:52Z
MD5 Prüfsumme
2ce68fd3a958b1d3ecde838bda934d62

Export

Markieren/ Markierung löschen
Markierte Publikationen

Open Data PUB

Suchen in

Google Scholar