Common due date scheduling with autonomous and induced learning

Biskup D, Simons D (2002) Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld; 491.
Bielefeld: Universität Bielefeld.

Diskussionspapier | Veröffentlicht | Englisch
 
Download
OA
Autor*in
Biskup, Dirk; Simons, Dirk
Abstract / Bemerkung
Yet, the few existing models considering learning effects in scheduling concentrate on learning-by-doing (autonomous learning). But recent contributions to the literature on learning in manufacturing organizations emphasize the important impact of proactive investments in technological knowledge on the learning rate (induced learning). In the present paper, we focus on a scheduling problem where the processing times decrease according to a learning rate which can be influenced by an initial cost-inducing investment. Thus we integrate into our model both aspects of learning - autonomous and induced - and thereby highlight the management's responsibility to invest in technological knowledge enhancement. We are able to derive some structural properties of the problem and present a polynomially bounded solution procedure which solves the problem to optimality by using these properties. The optimal solution of the scheduling problem contains - of course - information on the optimal level of proactive investments in learning.
Stichworte
Scheduling; Common due date; Learning curve; Knowledge transfer; Proactive investments
Erscheinungsjahr
2002
Serientitel
Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld
Band
491
Page URI
https://pub.uni-bielefeld.de/record/1880560

Zitieren

Biskup D, Simons D. Common due date scheduling with autonomous and induced learning. Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld. Vol 491. Bielefeld: Universität Bielefeld; 2002.
Biskup, D., & Simons, D. (2002). Common due date scheduling with autonomous and induced learning (Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, 491). Bielefeld: Universität Bielefeld.
Biskup, Dirk, and Simons, Dirk. 2002. Common due date scheduling with autonomous and induced learning. Vol. 491. Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld. Bielefeld: Universität Bielefeld.
Biskup, D., and Simons, D. (2002). Common due date scheduling with autonomous and induced learning. Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, 491, Bielefeld: Universität Bielefeld.
Biskup, D., & Simons, D., 2002. Common due date scheduling with autonomous and induced learning, Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, no.491, Bielefeld: Universität Bielefeld.
D. Biskup and D. Simons, Common due date scheduling with autonomous and induced learning, Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, vol. 491, Bielefeld: Universität Bielefeld, 2002.
Biskup, D., Simons, D.: Common due date scheduling with autonomous and induced learning. Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, 491. Universität Bielefeld, Bielefeld (2002).
Biskup, Dirk, and Simons, Dirk. Common due date scheduling with autonomous and induced learning. Bielefeld: Universität Bielefeld, 2002. Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld. 491.
Alle Dateien verfügbar unter der/den folgenden Lizenz(en):
Copyright Statement:
Dieses Objekt ist durch das Urheberrecht und/oder verwandte Schutzrechte geschützt. [...]
Volltext(e)
Access Level
OA Open Access
Zuletzt Hochgeladen
2019-09-06T08:49:11Z
MD5 Prüfsumme
37287786ad2a9a7ab33b77713f1fc901


Export

Markieren/ Markierung löschen
Markierte Publikationen

Open Data PUB

Suchen in

Google Scholar