Zur Ambivalenz der Idee evidenzbasierter Schulentwicklung.Das Beispiel "Schulinspektion" - fortschrittlicher Rückschritt oder Innovation?

Heinrich M (2015)
Zeitschrift für Pädagogik 61(6): 778-792.

Journal Article | Published | German

No fulltext has been uploaded

Alternative Title
On the ambivalence of the concept of evidence-based school development. the example of "school inspection" - progressive retrogression or innovation?
Abstract
Based on the analysis of interviews on the constellation of actors in the field of school supervision and school inspection, which being a parallel structure that increases complexity initially impedes the mediation of evidence, the author critically examines the promise of progress and innovation in educational policy made by "evidence-based school development". The analyses of argumentative patterns, however, reveal structures of evidence perception among the actors that point to the alternative way of a discursive process of negotiation of evidence as an option of "evidence-oriented school development".
Publishing Year
ISSN
PUB-ID

Cite this

Heinrich M. Zur Ambivalenz der Idee evidenzbasierter Schulentwicklung.Das Beispiel "Schulinspektion" - fortschrittlicher Rückschritt oder Innovation? Zeitschrift für Pädagogik. 2015;61(6):778-792.
Heinrich, M. (2015). Zur Ambivalenz der Idee evidenzbasierter Schulentwicklung.Das Beispiel "Schulinspektion" - fortschrittlicher Rückschritt oder Innovation? Zeitschrift für Pädagogik, 61(6), 778-792.
Heinrich, M. (2015). Zur Ambivalenz der Idee evidenzbasierter Schulentwicklung.Das Beispiel "Schulinspektion" - fortschrittlicher Rückschritt oder Innovation? Zeitschrift für Pädagogik 61, 778-792.
Heinrich, M., 2015. Zur Ambivalenz der Idee evidenzbasierter Schulentwicklung.Das Beispiel "Schulinspektion" - fortschrittlicher Rückschritt oder Innovation? Zeitschrift für Pädagogik, 61(6), p 778-792.
M. Heinrich, “Zur Ambivalenz der Idee evidenzbasierter Schulentwicklung.Das Beispiel "Schulinspektion" - fortschrittlicher Rückschritt oder Innovation?”, Zeitschrift für Pädagogik, vol. 61, 2015, pp. 778-792.
Heinrich, M.: Zur Ambivalenz der Idee evidenzbasierter Schulentwicklung.Das Beispiel "Schulinspektion" - fortschrittlicher Rückschritt oder Innovation? Zeitschrift für Pädagogik. 61, 778-792 (2015).
Heinrich, Martin. “Zur Ambivalenz der Idee evidenzbasierter Schulentwicklung.Das Beispiel "Schulinspektion" - fortschrittlicher Rückschritt oder Innovation?”. Zeitschrift für Pädagogik 61.6 (2015): 778-792.
This data publication is cited in the following publications:
This publication cites the following data publications:

Export

0 Marked Publications

Open Data PUB

Web of Science

View record in Web of Science®

Search this title in

Google Scholar