Warum (nicht) an Weiterbildung teilnehmen? Ein erwartungs-wert-theoretischer Blick auf die Motivation erwachsener Lerner

Gorges J (2015)
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 18(Suppl. 1): 9-28.

Journal Article | Published | German

No fulltext has been uploaded

Alternative Title
Why (not) participate in further education? Adult Learners 'motivation from an expectancy-value perspective
Abstract
Lifelong learning is a critical success factor for economic, societal and individual growth. Adult's motivation to learn is especially important as a prerequi-site for individuals' ongoing engagement in adult and further education. However, although numerous studies address individuals' motivation to participate in further education, research in further education still lacks a comprehensive theoretical framework to integrate existing findings and identify starting points for future empirical investigations. This paper proposes Eccles' expectancy-value model, which has proven itself in many empirical studies within educational psychology, as a suitable theoretical framework to address adults' motivation to participate in further education. To support this claim, theoretical models and empirical evidence regarding adults' participation in further education are integrated within the expectancy-value framework. In addition, the present paper outlines the potential of an expectancy-value approach to adults' motivation to participate in further education and suggests ways to link school-based and further education research.
Publishing Year
ISSN
PUB-ID

Cite this

Gorges J. Warum (nicht) an Weiterbildung teilnehmen? Ein erwartungs-wert-theoretischer Blick auf die Motivation erwachsener Lerner. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 2015;18(Suppl. 1):9-28.
Gorges, J. (2015). Warum (nicht) an Weiterbildung teilnehmen? Ein erwartungs-wert-theoretischer Blick auf die Motivation erwachsener Lerner. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18(Suppl. 1), 9-28.
Gorges, J. (2015). Warum (nicht) an Weiterbildung teilnehmen? Ein erwartungs-wert-theoretischer Blick auf die Motivation erwachsener Lerner. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 18, 9-28.
Gorges, J., 2015. Warum (nicht) an Weiterbildung teilnehmen? Ein erwartungs-wert-theoretischer Blick auf die Motivation erwachsener Lerner. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18(Suppl. 1), p 9-28.
J. Gorges, “Warum (nicht) an Weiterbildung teilnehmen? Ein erwartungs-wert-theoretischer Blick auf die Motivation erwachsener Lerner”, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 18, 2015, pp. 9-28.
Gorges, J.: Warum (nicht) an Weiterbildung teilnehmen? Ein erwartungs-wert-theoretischer Blick auf die Motivation erwachsener Lerner. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 18, 9-28 (2015).
Gorges, Julia. “Warum (nicht) an Weiterbildung teilnehmen? Ein erwartungs-wert-theoretischer Blick auf die Motivation erwachsener Lerner”. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 18.Suppl. 1 (2015): 9-28.
This data publication is cited in the following publications:
This publication cites the following data publications:

Export

0 Marked Publications

Open Data PUB

Web of Science

View record in Web of Science®

Search this title in

Google Scholar