Distanz zur Praxis als Entwicklungshindernis für den wissenschaftlichen Fortschritt in der frühkindlichen Sozialisation

Dollase R (2015)
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 29(1): 41-48.

Journal Article | Published | German

No fulltext has been uploaded

Alternative Title
The Distance to Everyday Experience in Preschool Education as a Hindrance to Scientific Progress in the Field
Abstract
Fifteen authors have written on behalf of three German science academies (Leopoldina, acatech, Union) a joint advisory statement on early childhood socialization, referring well known and replicated findings from the field. The statement underpins the importance of early socialization experiences and the unavoidable necessity for modern societies to support preschool education. The range of cited findings is far away from being complete or of practical relevance. Most effects are not discussed in terms of implementation and problems in the field. In this comment it is argued, that the distance to everyday experience in preschool education is the major cause, that the statement is neither innovative nor of practical relevance.
Publishing Year
ISSN
PUB-ID

Cite this

Dollase R. Distanz zur Praxis als Entwicklungshindernis für den wissenschaftlichen Fortschritt in der frühkindlichen Sozialisation. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. 2015;29(1):41-48.
Dollase, R. (2015). Distanz zur Praxis als Entwicklungshindernis für den wissenschaftlichen Fortschritt in der frühkindlichen Sozialisation. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 29(1), 41-48.
Dollase, R. (2015). Distanz zur Praxis als Entwicklungshindernis für den wissenschaftlichen Fortschritt in der frühkindlichen Sozialisation. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 29, 41-48.
Dollase, R., 2015. Distanz zur Praxis als Entwicklungshindernis für den wissenschaftlichen Fortschritt in der frühkindlichen Sozialisation. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 29(1), p 41-48.
R. Dollase, “Distanz zur Praxis als Entwicklungshindernis für den wissenschaftlichen Fortschritt in der frühkindlichen Sozialisation”, Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, vol. 29, 2015, pp. 41-48.
Dollase, R.: Distanz zur Praxis als Entwicklungshindernis für den wissenschaftlichen Fortschritt in der frühkindlichen Sozialisation. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. 29, 41-48 (2015).
Dollase, Rainer. “Distanz zur Praxis als Entwicklungshindernis für den wissenschaftlichen Fortschritt in der frühkindlichen Sozialisation”. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 29.1 (2015): 41-48.
This data publication is cited in the following publications:
This publication cites the following data publications:

Export

0 Marked Publications

Open Data PUB

Web of Science

View record in Web of Science®

Search this title in

Google Scholar