Entwicklung eines Messinstruments zur Erhebung von Lernvorstellungen von angehenden Lehrenden

Brauer H, Balster S, Wilde M (2015)
Psychologie in Erziehung und Unterricht 62(3): 188-204.

Journal Article | Published | German

No fulltext has been uploaded

Author
; ;
Alternative Title
Development of an Instrument to Measure Learning Conceptions of Prospective Teachers
Abstract
Former research on teachers' conceptions about teaching and learning explored either the conceptions teachers held about their pupils' learning or about the teachers' own learning processes. The main goal of this instrument is to connect these two perspectives. We measured in both perspectives beliefs about transmissive and constructivistic learning as well as concepts about connecting knowledge and practical application of experiences, which are especially important in science teaching Our factor analyses show that all dimensions can be clearly distinguished in both perspectives.
Publishing Year
ISSN
PUB-ID

Cite this

Brauer H, Balster S, Wilde M. Entwicklung eines Messinstruments zur Erhebung von Lernvorstellungen von angehenden Lehrenden. Psychologie in Erziehung und Unterricht. 2015;62(3):188-204.
Brauer, H., Balster, S., & Wilde, M. (2015). Entwicklung eines Messinstruments zur Erhebung von Lernvorstellungen von angehenden Lehrenden. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 62(3), 188-204.
Brauer, H., Balster, S., and Wilde, M. (2015). Entwicklung eines Messinstruments zur Erhebung von Lernvorstellungen von angehenden Lehrenden. Psychologie in Erziehung und Unterricht 62, 188-204.
Brauer, H., Balster, S., & Wilde, M., 2015. Entwicklung eines Messinstruments zur Erhebung von Lernvorstellungen von angehenden Lehrenden. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 62(3), p 188-204.
H. Brauer, S. Balster, and M. Wilde, “Entwicklung eines Messinstruments zur Erhebung von Lernvorstellungen von angehenden Lehrenden”, Psychologie in Erziehung und Unterricht, vol. 62, 2015, pp. 188-204.
Brauer, H., Balster, S., Wilde, M.: Entwicklung eines Messinstruments zur Erhebung von Lernvorstellungen von angehenden Lehrenden. Psychologie in Erziehung und Unterricht. 62, 188-204 (2015).
Brauer, Heike, Balster, Stephanie, and Wilde, Matthias. “Entwicklung eines Messinstruments zur Erhebung von Lernvorstellungen von angehenden Lehrenden”. Psychologie in Erziehung und Unterricht 62.3 (2015): 188-204.
This data publication is cited in the following publications:
This publication cites the following data publications:

Export

0 Marked Publications

Open Data PUB

Web of Science

View record in Web of Science®

Search this title in

Google Scholar