Frühkindliche Untersuchungsmethoden zur Intelligenzprognostik

Teubert M, Vierhaus M, Lohaus A (2011)
Psychologische Rundschau 62(2): 70-77.

Download
Es wurde kein Volltext hochgeladen. Nur Publikationsnachweis!
Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | Deutsch
Alternativer Titel
Methods for predicting later intelligence during infancy
Abstract / Bemerkung
This article provides an overview about the prediction of later intelligence on the basis of measurements of cognitive abilities in infancy. Research has shown that the visual paired comparison task, the habituation-dishabituation paradigm and the visual expectation paradigm have proved to be of value in the prediction of intelligence. Studies have demonstrated significant but moderate correlations between infant's abilities in these tasks and later IQ. Reliability and predictive validity of these measurements and their relevance for the research of the structural development of intelligence are discussed.
Erscheinungsjahr
Zeitschriftentitel
Psychologische Rundschau
Band
62
Zeitschriftennummer
2
Seite
70-77
ISSN
eISSN
PUB-ID

Zitieren

Teubert M, Vierhaus M, Lohaus A. Frühkindliche Untersuchungsmethoden zur Intelligenzprognostik. Psychologische Rundschau. 2011;62(2):70-77.
Teubert, M., Vierhaus, M., & Lohaus, A. (2011). Frühkindliche Untersuchungsmethoden zur Intelligenzprognostik. Psychologische Rundschau, 62(2), 70-77. doi:10.1026/0033-3042/a000068
Teubert, M., Vierhaus, M., and Lohaus, A. (2011). Frühkindliche Untersuchungsmethoden zur Intelligenzprognostik. Psychologische Rundschau 62, 70-77.
Teubert, M., Vierhaus, M., & Lohaus, A., 2011. Frühkindliche Untersuchungsmethoden zur Intelligenzprognostik. Psychologische Rundschau, 62(2), p 70-77.
M. Teubert, M. Vierhaus, and A. Lohaus, “Frühkindliche Untersuchungsmethoden zur Intelligenzprognostik”, Psychologische Rundschau, vol. 62, 2011, pp. 70-77.
Teubert, M., Vierhaus, M., Lohaus, A.: Frühkindliche Untersuchungsmethoden zur Intelligenzprognostik. Psychologische Rundschau. 62, 70-77 (2011).
Teubert, Manuel, Vierhaus, Marc, and Lohaus, Arnold. “Frühkindliche Untersuchungsmethoden zur Intelligenzprognostik”. Psychologische Rundschau 62.2 (2011): 70-77.