Common due date scheduling with autonomous and induced learning

Biskup D, Simons D (2002) Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld; 491.
Bielefeld: Universität Bielefeld.

Download
OA
Diskussionspapier | Veröffentlicht | Englisch
Volltext vorhanden für diesen Nachweis
Autor
;
Abstract / Bemerkung
Yet, the few existing models considering learning effects in scheduling concentrate on learning-by-doing (autonomous learning). But recent contributions to the literature on learning in manufacturing organizations emphasize the important impact of proactive investments in technological knowledge on the learning rate (induced learning). In the present paper, we focus on a scheduling problem where the processing times decrease according to a learning rate which can be influenced by an initial cost-inducing investment. Thus we integrate into our model both aspects of learning - autonomous and induced - and thereby highlight the management's responsibility to invest in technological knowledge enhancement. We are able to derive some structural properties of the problem and present a polynomially bounded solution procedure which solves the problem to optimality by using these properties. The optimal solution of the scheduling problem contains - of course - information on the optimal level of proactive investments in learning.
Erscheinungsjahr
Band
491
PUB-ID

Zitieren

Biskup D, Simons D. Common due date scheduling with autonomous and induced learning. Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld. Vol 491. Bielefeld: Universität Bielefeld; 2002.
Biskup, D., & Simons, D. (2002). Common due date scheduling with autonomous and induced learning (Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, 491). Bielefeld: Universität Bielefeld.
Biskup, D., and Simons, D. (2002). Common due date scheduling with autonomous and induced learning. Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, 491, Bielefeld: Universität Bielefeld.
Biskup, D., & Simons, D., 2002. Common due date scheduling with autonomous and induced learning, Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, no.491, Bielefeld: Universität Bielefeld.
D. Biskup and D. Simons, Common due date scheduling with autonomous and induced learning, Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, vol. 491, Bielefeld: Universität Bielefeld, 2002.
Biskup, D., Simons, D.: Common due date scheduling with autonomous and induced learning. Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, 491. Universität Bielefeld, Bielefeld (2002).
Biskup, Dirk, and Simons, Dirk. Common due date scheduling with autonomous and induced learning. Bielefeld: Universität Bielefeld, 2002. Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld. 491.
Alle Dateien verfügbar unter der/den folgenden Lizenz(en):
Copyright Statement:
This Item is protected by copyright and/or related rights. [...]
Volltext(e)
Access Level
OA Open Access
Zuletzt Hochgeladen
2017-02-08T12:55:49Z

Export

Markieren/ Markierung löschen
Markierte Publikationen

Open Data PUB

Suchen in

Google Scholar