Choice of Foreign Market Entry Mode - Cognitions from Empirical and Theoretical Studies

Zhao X, Decker R (2004) Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld; 512.
Bielefeld: Universität Bielefeld.

Download
OA
Diskussionspapier | Veröffentlicht | Englisch
Autor
;
Abstract / Bemerkung
This paper analyzes critically five basic theories on market entry mode decision with respect to existing strengths and weaknesses and the results of corresponding empirical studies. Starting from conflictions both in theories and empirical studies dealing with the entry mode choice problem we motivate a significant need of further research in this important area of international marketing. Furthermore we provide implications for managers in practice and outline emerging trends in market entry mode theory as well as possible starting points for future research.
Erscheinungsjahr
Band
512
PUB-ID

Zitieren

Zhao X, Decker R. Choice of Foreign Market Entry Mode - Cognitions from Empirical and Theoretical Studies. Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld. Vol 512. Bielefeld: Universität Bielefeld; 2004.
Zhao, X., & Decker, R. (2004). Choice of Foreign Market Entry Mode - Cognitions from Empirical and Theoretical Studies (Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, 512). Bielefeld: Universität Bielefeld.
Zhao, X., and Decker, R. (2004). Choice of Foreign Market Entry Mode - Cognitions from Empirical and Theoretical Studies. Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, 512, Bielefeld: Universität Bielefeld.
Zhao, X., & Decker, R., 2004. Choice of Foreign Market Entry Mode - Cognitions from Empirical and Theoretical Studies, Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, no.512, Bielefeld: Universität Bielefeld.
X. Zhao and R. Decker, Choice of Foreign Market Entry Mode - Cognitions from Empirical and Theoretical Studies, Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, vol. 512, Bielefeld: Universität Bielefeld, 2004.
Zhao, X., Decker, R.: Choice of Foreign Market Entry Mode - Cognitions from Empirical and Theoretical Studies. Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, 512. Universität Bielefeld, Bielefeld (2004).
Zhao, Xuemin, and Decker, Reinhold. Choice of Foreign Market Entry Mode - Cognitions from Empirical and Theoretical Studies. Bielefeld: Universität Bielefeld, 2004. Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld. 512.
Alle Dateien verfügbar unter der/den folgenden Lizenz(en):
Copyright Statement:
This Item is protected by copyright and/or related rights. [...]
Volltext(e)
Access Level
OA Open Access
Zuletzt Hochgeladen
2017-03-23T12:32:41Z

Export

Markieren/ Markierung löschen
Markierte Publikationen

Open Data PUB

Suchen in

Google Scholar