Sitzenbleiben, Geschlecht und Migration – Klassenwiederholungen im Spiegel der PISA-Daten

Krohne JA, Meier U, Tillmann K-J (2004)
Zeitschrift für Pädagogik 50(3): 373-391.

Journal Article | Published | German

No fulltext has been uploaded

Alternative Title
Non-Promotion, Gender, and Migration - The repetition of school years as reflected in the PISA-study
Abstract
The authors present detailed analyses of PISA data on the repetition of school years. The article focuses on the question in how far the quota of students having to repeat a year differs between boys and girls and between migrants and non-migrants in both elementary and lower secondary school, - and in how far the influential factors of gender and migration are connected. The results point to two striking problem areas: the large number of migrant students (both boys and girls) who fail in elementary school and the sudden rise in the number of German students (especially boys) who have to repeat a year in the course of puberty.
Publishing Year
ISSN
PUB-ID

Cite this

Krohne JA, Meier U, Tillmann K-J. Sitzenbleiben, Geschlecht und Migration – Klassenwiederholungen im Spiegel der PISA-Daten. Zeitschrift für Pädagogik. 2004;50(3):373-391.
Krohne, J. A., Meier, U., & Tillmann, K. - J. (2004). Sitzenbleiben, Geschlecht und Migration – Klassenwiederholungen im Spiegel der PISA-Daten. Zeitschrift für Pädagogik, 50(3), 373-391.
Krohne, J. A., Meier, U., and Tillmann, K. - J. (2004). Sitzenbleiben, Geschlecht und Migration – Klassenwiederholungen im Spiegel der PISA-Daten. Zeitschrift für Pädagogik 50, 373-391.
Krohne, J.A., Meier, U., & Tillmann, K.-J., 2004. Sitzenbleiben, Geschlecht und Migration – Klassenwiederholungen im Spiegel der PISA-Daten. Zeitschrift für Pädagogik, 50(3), p 373-391.
J.A. Krohne, U. Meier, and K.-J. Tillmann, “Sitzenbleiben, Geschlecht und Migration – Klassenwiederholungen im Spiegel der PISA-Daten”, Zeitschrift für Pädagogik, vol. 50, 2004, pp. 373-391.
Krohne, J.A., Meier, U., Tillmann, K.-J.: Sitzenbleiben, Geschlecht und Migration – Klassenwiederholungen im Spiegel der PISA-Daten. Zeitschrift für Pädagogik. 50, 373-391 (2004).
Krohne, Julia Ann, Meier, Ulrich, and Tillmann, Klaus-Jürgen. “Sitzenbleiben, Geschlecht und Migration – Klassenwiederholungen im Spiegel der PISA-Daten”. Zeitschrift für Pädagogik 50.3 (2004): 373-391.
This data publication is cited in the following publications:
This publication cites the following data publications:

Export

0 Marked Publications

Open Data PUB

Web of Science

View record in Web of Science®

Search this title in

Google Scholar