Das Konzept einer Lern(er)-Grammatik für DaF und seine linguistischen und lernpsychologischen Grundlagen

Schmidt R (1992)
In: Psycholinguistische und didaktische Aspekte des Fremdsprachenlernens: Psycholinguistic and pedagogical aspects of foreign language learning. Leirbukt O (Ed); Tübinger Beiträge zur Linguistik ; 377, . Tübingen: Narr: 159-177.

Download
OA
Book Chapter | Published | German
Book Editor
Leirbukt, Oddleif
Abstract
The concept of a learner's grammar is introduced. Then the linguistic and psychology of learning considerations underlying the concept are presented and discussed. The linguistic considerations concentrate on the question of how a learner's grammar basically differs from other (linguistic grammars and what consequences arise from this. The learning psychology considerations aim primarily at discovering the conditions under which the recognition, comprehension, retention and application of language (grammatical) regularities are facilitated or impeded or prevented; here the findings of memory and brain research play an important role.
Publishing Year
PUB-ID

Cite this

Schmidt R. Das Konzept einer Lern(er)-Grammatik für DaF und seine linguistischen und lernpsychologischen Grundlagen. In: Leirbukt O, ed. Psycholinguistische und didaktische Aspekte des Fremdsprachenlernens: Psycholinguistic and pedagogical aspects of foreign language learning. Tübinger Beiträge zur Linguistik ; 377. Tübingen: Narr; 1992: 159-177.
Schmidt, R. (1992). Das Konzept einer Lern(er)-Grammatik für DaF und seine linguistischen und lernpsychologischen Grundlagen. In O. Leirbukt (Ed.), Tübinger Beiträge zur Linguistik ; 377. Psycholinguistische und didaktische Aspekte des Fremdsprachenlernens: Psycholinguistic and pedagogical aspects of foreign language learning (pp. 159-177). Tübingen: Narr.
Schmidt, R. (1992). “Das Konzept einer Lern(er)-Grammatik für DaF und seine linguistischen und lernpsychologischen Grundlagen” in Psycholinguistische und didaktische Aspekte des Fremdsprachenlernens: Psycholinguistic and pedagogical aspects of foreign language learning, ed. O. Leirbukt Tübinger Beiträge zur Linguistik ; 377 (Tübingen: Narr), 159-177.
Schmidt, R., 1992. Das Konzept einer Lern(er)-Grammatik für DaF und seine linguistischen und lernpsychologischen Grundlagen. In O. Leirbukt, ed. Psycholinguistische und didaktische Aspekte des Fremdsprachenlernens: Psycholinguistic and pedagogical aspects of foreign language learning. Tübinger Beiträge zur Linguistik ; 377. Tübingen: Narr, pp. 159-177.
R. Schmidt, “Das Konzept einer Lern(er)-Grammatik für DaF und seine linguistischen und lernpsychologischen Grundlagen”, Psycholinguistische und didaktische Aspekte des Fremdsprachenlernens: Psycholinguistic and pedagogical aspects of foreign language learning, O. Leirbukt, ed., Tübinger Beiträge zur Linguistik ; 377, Tübingen: Narr, 1992, pp.159-177.
Schmidt, R.: Das Konzept einer Lern(er)-Grammatik für DaF und seine linguistischen und lernpsychologischen Grundlagen. In: Leirbukt, O. (ed.) Psycholinguistische und didaktische Aspekte des Fremdsprachenlernens: Psycholinguistic and pedagogical aspects of foreign language learning. Tübinger Beiträge zur Linguistik ; 377. p. 159-177. Narr, Tübingen (1992).
Schmidt, Reiner. “Das Konzept einer Lern(er)-Grammatik für DaF und seine linguistischen und lernpsychologischen Grundlagen”. Psycholinguistische und didaktische Aspekte des Fremdsprachenlernens: Psycholinguistic and pedagogical aspects of foreign language learning. Ed. Oddleif Leirbukt. Tübingen: Narr, 1992. Tübinger Beiträge zur Linguistik ; 377. 159-177.
Main File(s)
Access Level
OA Open Access

This data publication is cited in the following publications:
This publication cites the following data publications:

Export

0 Marked Publications

Open Data PUB

Search this title in

Google Scholar
ISBN Search