Wege zur Ableitung der Divisionsregel der Bruchrechnung: Bestandsaufnahme - Beurteilung - Folgerungen

Padberg F (1982)
Journal für Mathematik-Didaktik 3(1): 67-88.

Download
OA
Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | Deutsch
Abstract / Bemerkung
The derivation of the rule for the division of fractional numbers is considered one of the most difficult areas in the classroom instructions of grade 5 and 6. Probably caused by this difficulties the results in division of fractional numbers are very low, still lower than the results in addition, subtraction and multiplication which are not impressive. An analysis of errors shows that the high quota of errors in this area is due to incorrect solution strategies of the pupils. So it is necessary to select carefully the method of instruction. On the basis of a survey of the most frequently used methods in the USA, the Federal Republic of Germany, the German Democratic Republic and Austria the author discusses the different ways of meaningfully deriving the division rule and evaluates them critically on the basis of seven criteria in order to find the best ways.
Erscheinungsjahr
Zeitschriftentitel
Journal für Mathematik-Didaktik
Band
3
Zeitschriftennummer
1
Seite
67-88
ISSN
PUB-ID

Zitieren

Padberg F. Wege zur Ableitung der Divisionsregel der Bruchrechnung: Bestandsaufnahme - Beurteilung - Folgerungen. Journal für Mathematik-Didaktik. 1982;3(1):67-88.
Padberg, F. (1982). Wege zur Ableitung der Divisionsregel der Bruchrechnung: Bestandsaufnahme - Beurteilung - Folgerungen. Journal für Mathematik-Didaktik, 3(1), 67-88.
Padberg, F. (1982). Wege zur Ableitung der Divisionsregel der Bruchrechnung: Bestandsaufnahme - Beurteilung - Folgerungen. Journal für Mathematik-Didaktik 3, 67-88.
Padberg, F., 1982. Wege zur Ableitung der Divisionsregel der Bruchrechnung: Bestandsaufnahme - Beurteilung - Folgerungen. Journal für Mathematik-Didaktik, 3(1), p 67-88.
F. Padberg, “Wege zur Ableitung der Divisionsregel der Bruchrechnung: Bestandsaufnahme - Beurteilung - Folgerungen”, Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 3, 1982, pp. 67-88.
Padberg, F.: Wege zur Ableitung der Divisionsregel der Bruchrechnung: Bestandsaufnahme - Beurteilung - Folgerungen. Journal für Mathematik-Didaktik. 3, 67-88 (1982).
Padberg, Friedhelm. “Wege zur Ableitung der Divisionsregel der Bruchrechnung: Bestandsaufnahme - Beurteilung - Folgerungen”. Journal für Mathematik-Didaktik 3.1 (1982): 67-88.
Alle Dateien verfügbar unter der/den folgenden Lizenz(en):
Copyright Statement:
This Item is protected by copyright and/or related rights. [...]
Volltext(e)
Access Level
OA Open Access
Zuletzt Hochgeladen
1970-01-01T00:00:00Z

Export

Markieren/ Markierung löschen
Markierte Publikationen

Open Data PUB

Suchen in

Google Scholar