"Lernlust statt Lernfrust" - Evaluation eines Elterntrainings zur Verringerung von Hausaufgabenkonflikten bei Schülern mit Lernschwierigkeiten

Wild E, Gerber J (2009)
PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT 56(4): 303-318.

Journal Article | Published | German

No fulltext has been uploaded

Author
;
Alternative Title
"Lernlust statt Lernfrust"- Evaluating a Parental Training to Reduce Conflicts Concerning Homework of Students with Learning Difficulties
Abstract
This study investigated the effects of a program designed to reduce conflicts concerning homework and to improve parental self-efficacy and instructional practice in learning Situations. The program provided general information and hands-on experiences to enhance first parental reflecting on general and school-related educational goals. Second it communicates motivating strategies as well as strategies for emotion regulation. 65 parents with 4(th) and 5(th) graders voluntarily participated in this evaluation study with a pre/post/follow-up control group design. Trained mothers were parallelized and assigned to two training versions (i.e., face-to-face-training sessions vs. self-help booklet). Results indicate that training participation causes positive changes in parenting skills and parental self-efficacy and contributes to a reduction of homework conflicts. Since both training versions do not markedly differ in their effectiveness, the study adds further empirical support of parenting self-help materials.
Publishing Year
ISSN
PUB-ID

Cite this

Wild E, Gerber J. "Lernlust statt Lernfrust" - Evaluation eines Elterntrainings zur Verringerung von Hausaufgabenkonflikten bei Schülern mit Lernschwierigkeiten. PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT. 2009;56(4):303-318.
Wild, E., & Gerber, J. (2009). "Lernlust statt Lernfrust" - Evaluation eines Elterntrainings zur Verringerung von Hausaufgabenkonflikten bei Schülern mit Lernschwierigkeiten. PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT, 56(4), 303-318.
Wild, E., and Gerber, J. (2009). "Lernlust statt Lernfrust" - Evaluation eines Elterntrainings zur Verringerung von Hausaufgabenkonflikten bei Schülern mit Lernschwierigkeiten. PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT 56, 303-318.
Wild, E., & Gerber, J., 2009. "Lernlust statt Lernfrust" - Evaluation eines Elterntrainings zur Verringerung von Hausaufgabenkonflikten bei Schülern mit Lernschwierigkeiten. PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT, 56(4), p 303-318.
E. Wild and J. Gerber, “"Lernlust statt Lernfrust" - Evaluation eines Elterntrainings zur Verringerung von Hausaufgabenkonflikten bei Schülern mit Lernschwierigkeiten”, PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT, vol. 56, 2009, pp. 303-318.
Wild, E., Gerber, J.: "Lernlust statt Lernfrust" - Evaluation eines Elterntrainings zur Verringerung von Hausaufgabenkonflikten bei Schülern mit Lernschwierigkeiten. PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT. 56, 303-318 (2009).
Wild, Elke, and Gerber, Judith. “"Lernlust statt Lernfrust" - Evaluation eines Elterntrainings zur Verringerung von Hausaufgabenkonflikten bei Schülern mit Lernschwierigkeiten”. PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT 56.4 (2009): 303-318.
This data publication is cited in the following publications:
This publication cites the following data publications:

Export

0 Marked Publications

Open Data PUB

Web of Science

View record in Web of Science®

Search this title in

Google Scholar