6 Publikationen

Alle markieren

  • [6]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2736471
    Grund, A., Schmid, S., Fries, S.: Studying against your will: Motivational interference in action. Contemporary Educational Psychology. 41, 209-217 (2015).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
    Hefter, M.H., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S., Berthold, K.: Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values. Learning and Instruction. 39, 11-22 (2015).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622300
    Klingsieck, K., Grund, A., Schmid, S., Fries, S.: Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach. Journal of College Student Development. 54, 397-412 (2013).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [3]
    2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2544325
    Grund, A., Schmid, S., Klingsieck, K.B., Fries, S.: Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie. 44, 192-208 (2012).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [2]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289666
    Hofer, M., Kilian, B., Kuhnle, C., Schmid, S.: Do individual Values Influence Motivation and Learning Success in case of Conflicts between School and Leisure Time? An experimental investigation. ZEITSCHRIFT FUR PADAGOGIK. 57, 385-403 (2011).
    PUB | WoS
     
  • [1]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1968221
    Hofer, M., Schmid, S., Fries, S., Kilian, B., Kuhnle, C.: Reciprocal relationships between value orientation and motivational interference during studying and leisure. British Journal of Educational Psychology. 80, 623-645 (2010).
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung