6 Publikationen

Alle markieren

  • [6]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2736471
    Grund, A., Schmid, S. & Fries, S. (2015). Studying against your will: Motivational interference in action. Contemporary Educational Psychology, 41, 209-217. Elsevier. doi:10.1016/j.cedpsych.2015.03.003.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
    Hefter, M.H., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S. & Berthold, K. (2015). Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values. Learning and Instruction, 39, 11-22. Elsevier BV. doi:10.1016/j.learninstruc.2015.05.002.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622300
    Klingsieck, K., Grund, A., Schmid, S. & Fries, S. (2013). Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach. Journal of College Student Development, 54(4), 397-412. Johns Hopkins University Press. doi:10.1353/csd.2013.0060.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [3]
    2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2544325
    Grund, A., Schmid, S., Klingsieck, K.B. & Fries, S. (2012). Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 44(4), 192-208. Hogrefe & Huber. doi:10.1026/0049-8637/a000073.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [2]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289666
    Hofer, M., Kilian, B., Kuhnle, C. & Schmid, S. (2011). Do individual Values Influence Motivation and Learning Success in case of Conflicts between School and Leisure Time? An experimental investigation. ZEITSCHRIFT FUR PADAGOGIK, 57(3), 385-403. VERLAG JULIUS BELTZ.
    PUB | WoS
     
  • [1]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1968221
    Hofer, M., Schmid, S., Fries, S., Kilian, B. & Kuhnle, C. (2010). Reciprocal relationships between value orientation and motivational interference during studying and leisure. British Journal of Educational Psychology, 80(4), 623-645. Wiley-Blackwell. doi:10.1348/000709910X492180.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung