6 Publikationen

Alle markieren

  • [6]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2736471
    Grund A, Schmid S, Fries S. Studying against your will: Motivational interference in action. Contemporary Educational Psychology. 2015;41:209-217.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
    Hefter MH, Renkl A, Riess W, Schmid S, Fries S, Berthold K. Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values. Learning and Instruction. 2015;39:11-22.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622300
    Klingsieck K, Grund A, Schmid S, Fries S. Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach. Journal of College Student Development. 2013;54(4):397-412.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [3]
    2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2544325
    Grund A, Schmid S, Klingsieck KB, Fries S. Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie. 2012;44(4):192-208.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [2]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289666
    Hofer M, Kilian B, Kuhnle C, Schmid S. Do individual Values Influence Motivation and Learning Success in case of Conflicts between School and Leisure Time? An experimental investigation. ZEITSCHRIFT FUR PADAGOGIK. 2011;57(3):385-403.
    PUB | WoS
     
  • [1]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1968221
    Hofer M, Schmid S, Fries S, Kilian B, Kuhnle C. Reciprocal relationships between value orientation and motivational interference during studying and leisure. British Journal of Educational Psychology. 2010;80(4):623-645.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung