63 Publikationen

Alle markieren

  • [63]
    2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2780073
    Yaghoubzadeh, R.; Pitsch, K.; Kopp, S. (2015): Adaptive Grounding and Dialogue Management for Autonomous Conversational Assistants for Elderly Users. In: Willem-Paul Brinkman; Joost Broekens; Dirk Heylen (Hrsg.): Intelligent Virtual Agents. 15th International Conference, IVA 2015. Cham: Springer. (Lecture Notes in Computer Science, 9238). S. 28-38.
    PUB | DOI
     
  • [62]
    2015 | Konferenzbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2733000
    Gehle, R.; Pitsch, K.; Dankert, T.; Wrede, S. (In Press): Trouble-based group dynamics in real-world HRI - Reactions on unexpected next moves of a museum guide robot.
    PUB
     
  • [61]
    2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2716939
    Gehle, R.; Pitsch, K.; Dankert, T.; Wrede, S. (2015): Effects of a robot’s unexpected reactions in robot-to-group interactions.
    PUB
     
  • [60]
    2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665474 OA
    Skutella, L. V.; Süssenbach, L.; Pitsch, K.; Wagner, P. (2014): The prosody of motivation. First results from an indoor cycling scenario. In: Rüdiger Hoffmann (Hrsg.): Elektronische Sprachsignalverarbeitung 2014. Tagungsband der 25. Konferenz Dresden, 26. - 28. März 2014. Dresden: TUD Press. (Studientexte zur Sprachkommunikation, 71). S. 209-215.
    PUB | PDF
     
  • [59]
    2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2683585 OA
    Süssenbach, L.; Riether, N.; Schneider, S.; Berger, I.; Kummert, F.; Lütkebohle, I.; Pitsch, K. (2014): A robot as fitness companion: towards an interactive action-based motivation model. In: RO-MAN: the 23rd IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication. Piscataway, NJ: IEEE. S. 286-293.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [58]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2656289 OA
    Vollmer, A. - L.; Mühlig, M.; Steil, J. J.; Pitsch, K.; Fritsch, J.; Rohlfing, K.; Wrede, B. (2014): Robots show us how to teach them: Feedback from robots shapes tutoring behavior during action learning PLoS ONE,9:(3):e91349
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [57]
    2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2695826
    Gehle, R.; Pitsch, K.; Wrede, S. (2014): Signaling trouble in robot-to-group interaction. Emerging visitor dynamics with a museum guide robot. ACM. S. 361-368.
    PUB
     
  • [56]
    2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2685078 OA
    Henne, M.; Kopp, S.; Pitsch, K. (2014): Virtuelle Assistenten als verbindende Schnittstelle zu verschiedenen Unterstützungssystemen. In: Proceedings 7. Deutscher AAL-Kongress 2014. VDE Verlag.
    PUB | PDF
     
  • [55]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2662158 OA
    Pitsch, K.; Vollmer, A. - L.; Rohlfing, K.; Fritsch, J.; Wrede, B. (2014): Tutoring in adult-child-interaction: On the loop of the tutor's action modification and the recipient's gaze Interaction Studies,15:(1): 55-98.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [54]
    2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2674674 OA
    Pitsch, K.; Wrede, S. (2014): When a robot orients visitors to an exhibit. Referential practices and interactional dynamics in the real world. In: Ro-Man 2014. Edinburgh. S. 36-42.
    PUB | PDF
     
  • [53]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2623486
    Yaghoubzadeh, R.; Kramer, M.; Pitsch, K.; Kopp, S. (2013): Virtual Agents as Daily Assistants for Elderly or Cognitively Impaired People. In: Ruth Aylett; Brigitte Krenn; Catherine Pelachaud; Hiroshi Shimodaira (Hrsg.): Intelligent Virtual Agents: 13th International Conference, IVA 2013. Berlin ; Heidelberg: Springer. (Lecture Notes in Computer Science, 8108). S. 79-91.
    PUB | DOI
     
  • [52]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2605000 OA
    Kramer, M.; Yaghoubzadeh, R.; Kopp, S.; Pitsch, K. (2013): A conversational virtual human as autonomous assistant for elderly and cognitively impaired users? Social acceptability and design considerations. In: Matthias Horbach (Hrsg.): INFORMATIK 2013. Informatik angepasst an Mensch, Organisation und Umwelt, 16.–20. September 2013 Koblenz, Germany. Bonn: Gesellschaft für Informatik. (Lecture Notes in Informatics (LNI). Proceedings, 220). S. 1105-1119.
    PUB | PDF
     
  • [51]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2604957 OA
    Hermann, T.; Neumann, A.; Schnier, C.; Pitsch, K. (2013): Sonification for Supporting Joint Attention in Dyadic Augmented Reality-based Cooperations. In: AM '13: Proceedings of the 8th Audio Mostly Conference: A Conference on Interaction with Sound. S. 18:1-18:6.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [50]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614576 OA
    Pitsch, K.; Neumann, A.; Schnier, C.; Hermann, T. (2013): Augmented reality as a tool for linguistic research: Intercepting and manipulating multimodal interaction. In: Multimodal corpora: Beyond audio and video (IVA 2013 workshop). S. 23-29.
    PUB | PDF
     
  • [49]
    2013 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2685074
    Pitsch, K.; Heimes, A. (2013): Fachmethoden im bilingualen Unterricht. In: Wolfgang Hallet; Frank G Krings (Hrsg.): Handbuch bilingualer Unterricht / Content and Language Integrated Learning. Seelze: Friedrich Verlag. (Reihe Handbücher zur Fremdsprachendidaktik, ). S. 243-250.
    PUB
     
  • [48]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2662159 OA
    Pitsch, K.; Gehle, R.; Wrede, S. (2013): Addressing Multiple Participants: A Museum Robot's Gaze Shapes Visitor Participation. S. 587-588.
    PUB | PDF
     
  • [47]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622414 OA
    Pitsch, K.; Vollmer, A. - L.; Muehlig, M. (2013): Robot feedback shapes the tutor's presentation. How a robot's online gaze strategies lead to micro-adaptation of the human's conduct Interaction Studies,14:(2): 268-296.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [46]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2662160 OA
    Pitsch, K.; Gehle, R.; Wrede, S. (2013): A museum guide robot: Dealing with multiple participants in the real-world. S. 1-4.
    PUB | PDF
     
  • [45]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614575 OA
    Neumann, A.; Schnier, C.; Hermann, T.; Pitsch, K. (2013): Interaction Analysis and Joint Attention Tracking In Augmented Reality. In: Proceedings of the 15th ACM International Conference on Multimodal Interaction. S. 165-172.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [44]
    2013 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2672631
    Iris Nomikou; Karola Pitsch; Katharina Rohlfing (Hrsg.) (2013): Asymmetry and adaptation in social interaction: A micro-analytic perspective, In: Iris Nomikou; Karola Pitsch; Katharina Rohlfing (Hrsg.), Interaction Studies,14:(2)
    PUB
     
  • [43]
    2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2604372
    Lohan, K. S.; Rohlfing, K.; Pitsch, K.; Saunders, J.; Lehmann, H.; Nehaniv, C. L.; Fischer, K.; Wrede, B. (2012): Tutor spotter: Proposing a feature set and evaluating it in a robotic system International Journal of Social Robotics,4:(2): 131-146.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [42]
    2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2910549
    Brüning, B. - A.; Schnier, C.; Pitsch, K.; Wachsmuth, S. (2012): Integrating PAMOCAT in the research cycle: linking motion capturing and conversation analysis. In: Louis-Philippe Morency (Hrsg.): Proceedings of 2012 ACM SIGCHI International Conference on Multimodal Interaction. New York, NY: ACM. S. 201-208.
    PUB | WoS
     
  • [41]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2617032 OA
    Süssenbach, L.; Pitsch, K.; Berger, I.; Riether, N.; Kummert, F. (2012): "Can you answer questions, Flobi?": Interactionally defining a robot’s competence as a fitness instructor. In: Proceedings of the 21th IEEE International Symposium in Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012).
    PUB | PDF
     
  • [40]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2565267 OA
    Brüning, B. - A.; Schnier, C.; Pitsch, K.; Wachsmuth, S. (2012): PAMOCAT: Automatic retrieval of specified postures. In: Nicoletta Calzolari; Khalid Choukri; Thierry Declerck; Mehmet Uğur Doğan; Bente Maegaard; Joseph Mariani; Jan Odijk; Stelios Piperidis (Hrsg.): Proceedings of the Eight International Conference on Language Resources and Evaluation (LREC 2012). European Language Resources Association (ELRA). S. 4143-4148.
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [39]
    2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2565272
    Schnier, C.; Pitsch, K. (2012): Collaboration in Augmented Reality: Referring to objects as a practical problem. S. 79-80.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [38]
    2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2685069 OA
    Pitsch, K. (2012): Exponat - Alltagsgegenstand - Turngerät: Zur interaktiven Konstitution von Objekten in einer Museumsausstellung. In: Heiko Hausendorf; Lorenza Mondada; Reinhold Schmitt (Hrsg.): Raum als interaktive Ressource. Tübingen: Narr. (Studien zur deutschen Sprache, 62). S. 233-273.
    PUB | PDF
     
  • [37]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2683556 OA
    Pitsch, K.; Lohan, K. S.; Rohlfing, K.; Saunders, J.; Nehaniv, C. L.; Wrede, B. (2012): Better be reactive at the beginning. Implications of the first seconds of an encounter for the tutoring style in human-robot-interaction. In: Proceedings of the 21TH IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012). Paris: IEEE. S. 974-981.
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [36]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2481769 OA
    Holthaus, P.; Pitsch, K.; Wachsmuth, S. (2011): How Can I Help? - Spatial Attention Strategies for a Receptionist Robot International Journal of Social Robotics,3:(4): 383-393.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [35]
    2011 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2567018
    Pitsch, K.; Schnier, C.; Dierker, A.; Hermann, T. (2011): Dealing with fractured ecologies in AR-based cooperation. S. 294-295.
    PUB
     
  • [34]
    2011 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2566231 OA
    Schnier, C.; Pitsch, K.; Dierker, A.; Hermann, T. (2011): Alignment und Joint Attention in Augmented Reality. In: Arnulf Deppermann; Thomas Spranz-Fogasy (Hrsg.): 15. Arbeitstagung zur Gesprächsforschung. Kognition in Interaktion. S. 34.
    PUB | PDF
     
  • [33]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2617082 OA
    Süssenbach, L.; Pitsch, K. (2011): Interactional Coordination and Alignment: Gestures in Indoor Cycling Courses. In: Gesture and Speech in Interaction (GESPIN). Bielefeld.
    PUB | PDF
     
  • [32]
    2011 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2566235
    Schnier, C.; Pitsch, K.; Dierker, A.; Hermann, T. (2011): Dealing with fractured ecologies in Augmented Reality-based cooperation.
    PUB
     
  • [31]
    2011 | Report | PUB-ID: 2318604 OA
    Dierker, A.; Pitsch, K.; Hermann, T. (2011): An augmented-reality-based scenario for the collaborative construction of an interactive museum. Bielefeld: Bielefeld University.
    PUB | PDF
     
  • [30]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2452128 OA
    Brüning, B. - A.; Schnier, C.; Pitsch, K.; Wachsmuth, S. (2011): Automatic detection of motion sequences for motion analysis. In: Dirk Heylen; Patrizia Paggio; Michael Kipp (Hrsg.): Proceedings of the ICMI Workshop on Multimodal Corpora for Machine Learning: Taking Stock and Roadmapping the Future.
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [29]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2301117 OA
    Schnier, C.; Pitsch, K.; Dierker, A.; Hermann, T. (2011): Adaptability of Communicative Resources in AR-based Cooperation. In: Proceedings of the 2nd Workshop on Gesture and Speech in Interaction (GESPIN 2011).
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [28]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2034740
    Pitsch, K.; Wrede, S.; Seele, J. - C.; Süssenbach, L. (2011): Attitude of German Museum Visitors towards an Interactive Art Guide Robot. In: 6th HRI International Conference on Human-Robot Interaction (HRI 2011). Lausanne, Switzerland: ACM. S. 227-228.
    PUB
     
  • [27]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2279850
    Lohan, K. S.; Pitsch, K.; Rohlfing, K.; Fischer, K.; Saunders, J.; Lehmann, H.; Nehaniv, C.; Wrede, B. (2011): Contingency allows the robot to spot the tutor and to learn from interaction. In: 2011 IEEE International Conference on Development and Learning (ICDL 2011). Piscataway, NJ: IEEE. S. 1-8.
    PUB | DOI
     
  • [26]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2279849 OA
    Schnier, C.; Pitsch, K.; Dierker, A.; Hermann, T. (2011): Collaboration in Augmented Reality: How to establish coordination and joint attention? In: Susanne Boedker; Niels Olof Bouvin; Wayne Lutters; Volker Wulf; Luigina Ciolfi (Hrsg.): Proceedings of the 12th European Conference on Computer Supported Cooperative Work (ECSCW 2011). Springer-Verlag London. S. 405-416.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [25]
    2010 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2566232
    Schnier, C.; Dierker, A.; Pitsch, K.; Hermann, T. (2010): Alignment in AR-based Cooperation.
    PUB
     
  • [24]
    2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890267 OA
    Pitsch, K.; Brüning, B. - A.; Schnier, C.; Dierker, H.; Wachsmuth, S. (2010): Linking Conversation Analysis and Motion Capturing: How to robustly track multiple participants? In: Michael Kipp; Jean-Claude Martin; Patrizia Paggio; Dirk Heylen (Hrsg.): Proceedings of the LREC Workshop on Multimodal Corpora: Advances in Capturing, Coding and Analyzing Multimodality (MMC 2010). S. 63-69.
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [23]
    2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2001439
    Vollmer, A. - L.; Pitsch, K.; Lohan, K. S.; Fritsch, J.; Rohlfing, K.; Wrede, B. (2010): Developing feedback: How children of different age contribute to a tutoring interaction with adults. In: Development and Learning (ICDL), 2010 IEEE 9th International Conference on Development and Learning. S. 76-81.
    PUB
     
  • [22]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796182
    Luff, P.; Pitsch, K.; Heath, C.; Herdman, P.; Wood, J. (2010): Swiping paper: the second hand, mundane artifacts, gesture and collaboration PERSONAL AND UBIQUITOUS COMPUTING,14:(3): 287-299.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [21]
    2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890137 OA
    Pitsch, K.; Koch, B. (2010): How infants perceive the toy robot Pleo. An exploratory case study on infant-robot-interaction. In: Second International Symposium on New Frontiers in Human-Robot-Interaction (AISB). The Society for the Study of Artificial Intelligence and the Simulation of Behaviour.
    PUB | PDF
     
  • [20]
    2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890312 OA
    Pitsch, K.; Krafft, U. (2010): Von der emergenten Erfindung zu konventionalisiert darstellbarem Wissen. Zur Herstellung visueller Vorstellungen bei Museums-Designern. In: Ulrich Dausendschön-Gay; Christine Domke; Sven Ohlhus (Hrsg.): Wissen in (Inter-)Aktion. Berlin: de Gruyter. (Linguistik - Impulse & Tendenzen ; 39, ). S. 189-222.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [19]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991995
    Pitsch, K.; Vollmer, A. - L.; Fritsch, J.; Wrede, B.; Rohlfing, K.; Sagerer, G. (2009): On the loop of action modification and the recipient's gaze in adult-child interaction. In: Gesture and Speech in Interaction. Poznan, Poland.
    PUB
     
  • [18]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991936
    Lohse, M.; Hanheide, M.; Pitsch, K.; Rohlfing, K.; Sagerer, G. (2009): Improving HRI design by applying Systemic Interaction Analysis (SInA) Interaction Studies (Special Issue: Robots in the Wild: Exploring HRI in naturalistic environments),10:(3): 298-323.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [17]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890448
    Yamazaki, K.; Yamazaki, A.; Okada, M.; Kuno, Y.; Kobayashi, Y.; Hoshi, Y.; Pitsch, K.; Luff, P.; vom Lehn, D.; Heath, C. (2009): Revealing Gauguin: Engaging Visitors in Robot Guide’s Explanation of an Art Museum. In: ACM Conference on Human Factors in Computing Systems. S. 1437-1446.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [16]
    2009 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890537
    Heath, C.; Luff, P.; Pitsch, K. (2009): Indefinite precision: Artefacts and interaction in design. In: Carey Jewitt (Hrsg.): The Routledge Handbook of Multimodal Analysis. London: Routledge Chapman. S. 213-224.
    PUB
     
  • [15]
    2009 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890544 OA
    Pitsch, K. (2009): Interaktion und Spracharbeit im bilingualen/immersiven Geschichtsunterricht: Zum Zusammenhang von Verbalsprache, Körpergestik und Notationspraktiken. In: Stephan Alexander Ditze; Ana Halbach (Hrsg.): Bilingualer Unterricht (CLIL) im Kontext von Sprache, Kultur und Multiliteralität. Frankfurt/Main: Lang. (Mehrsprachigkeit in Schule und Unterricht ; 9, ). S. 203-223.
    PUB | PDF
     
  • [14]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890340 OA
    Pitsch, K.; Kuzuoka, H.; Suzuki, Y.; Süssenbach, L.; Luff, P.; Heath, C. (2009): "The first five seconds": Contingent stepwise entry into an interaction as a means to secure sustained engagement. In: IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication. S. 985-991.
    PUB | PDF
     
  • [13]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2279835
    I, K.; H, K.; Y, S.; J, Y.; Pitsch, K.; K, Y. (2009): ロボットの発話途中の沈黙と言い直しによる人の注意誘導 (Effect of Restarts and Pauses of a Robot's utterance on Drawing People's Attention) 応用論文 (Transactions of the Virtual Reality Society of Japan),13:(3): 257-264.
    PUB
     
  • [12]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2001430
    Vollmer, A. - L.; Lohan, K. S.; Fischer, K.; Nagai, Y.; Pitsch, K.; Fritsch, J.; Rohlfing, K.; Wrede, B. (2009): People modify their tutoring behavior in robot-directed interaction for action learning. In: Development and Learning, 2009. ICDL 2009. IEEE 8th International Conference on Development and Learning. IEEE. S. 1-6.
    PUB | DOI
     
  • [11]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890661
    Pitsch, K.; Luff, P.; Wood, J.; Heath, C.; Herdman, P. (2008): Linking Paper and the Digital. Exploring Affinities between a Mundane Technology and a Complex Artefact. In: Social Interaction and Mundane Technologies. Microsoft Research Cambridge.
    PUB
     
  • [10]
    2008 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890794
    Pitsch, K.; Ayass, R. (2008): Gespräche in der Schule. Interaktion im Unterricht als multimodaler Prozess. In: Herbert Willems (Hrsg.): Lehr(er)buch Soziologie. Für die pädagogischen und soziologischen Studiengänge. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. (2). S. 959-982.
    PUB | DOI
     
  • [9]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890691
    Kuzuoka, H.; Pitsch, K.; Suzuki, Y.; Kawagucchi, I.; Yamazaki, K.; Kuno, Y.; Yamazaki, A.; Luff, P.; Heath, C. (2008): Effects of Pauses and Restarts on Achieving a State of Mutual Orientation between a Human and a Robot. In: Association for Computing Machinery (Hrsg.): Computer Supported Cooperative Work. San Diego, California: ACM Press. (ACM Digital Library, ). S. 201-204.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [8]
    2007 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1891082
    Pitsch, K. (2007): Unterrichtskommunikation revisited. Tafelskizzen als interaktionale Ressource Bulletin Suisse de Linguistique Appliquée,85:(Special Issue: Die Sprache betrachten. Videodaten in der sprachwissenschaftlichen Forschung): 59-80.
    PUB
     
  • [7]
    2007 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1891050
    Pitsch, K. (2007): Koordinierung von parallelen Aktivitäten. Zum Anfertigen von Mitschriften im Schulunterricht. In: Reinhold Schmitt (Hrsg.): Koordination. Analysen zur multimodalen Interaktion. Tübingen: Narr. S. 411-446.
    PUB
     
  • [6]
    2006 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2304749 OA
    Pitsch, K. (2006): Sprache, Körper, Intermediäre Objekte : zur Multimodalität der Interaktion im bilingualen Geschichtsunterricht. Bielefeld (Germany): Bielefeld University.
    PUB | PDF
     
  • [5]
    2006 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1857988
    Amsalu, S.; Kneidl, O.; Pitsch, K.; Wittler, M. (2006): Report on the international workshop „Processes of Communication” Gesprächsforschung,7: 79-84.
    PUB
     
  • [4]
    2005 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1888275
    Pitsch, K. (2005): Interaction, auto-organisation et pratiques d’inscription: Appropriation lexicale en classes bilingues Acquisition et interaction en langue étrangère,22: 73-100.
    PUB
     
  • [3]
    2005 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1888259
    Pitsch, K. (2005): Construction of knowledge in bilingual German-French history lessons: Interactive emergence of ’common ground’. In: W Herrlitz; R Maier (Hrsg.): Dialogues in and around the multicultural school. Tübingen: Niemeyer. S. 169-186.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2004 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2032477
    Raithel, V.; Pitsch, K. (2004): International and Interdisciplinary Workshop on Multimodal Communication at the Center for Interdisciplinary Research: Bielefeld University (Germany), January 9-10, 2003 Gesture,4:(1): 109-113.
    PUB | DOI
     
  • [1]
    2003 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1888658
    Pitsch, K.; Gut, U.; Milde, J. - T. (2003): Multimodale bilinguale Korpora gesprochener Sprache: Korpuserstellung, -analyse und -dissemination in der TASX-Umgebung. In: U Seewald-Heeg (Hrsg.): Sprachtechnologie für die multilinguale Kommunikation : Textproduktion, Recherche, Übersetzung, Lokalisierung. Sankt Augustin. S. 406-420.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung