63 Publikationen

Alle markieren

  • [63]
    2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2780073
    Yaghoubzadeh, R., Pitsch, K., Kopp, S.: Adaptive Grounding and Dialogue Management for Autonomous Conversational Assistants for Elderly Users. In: Brinkman, W.-P., Broekens, J., and Heylen, D. (eds.) Intelligent Virtual Agents. 15th International Conference, IVA 2015. Lecture Notes in Computer Science. 9238, p. 28-38. Springer, Cham (2015).
    PUB | DOI
     
  • [62]
    2015 | Konferenzbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2733000
    Gehle, R., Pitsch, K., Dankert, T., Wrede, S.: Trouble-based group dynamics in real-world HRI - Reactions on unexpected next moves of a museum guide robot. Presented at the 24th International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (Ro-MAN) (In Press).
    PUB
     
  • [61]
    2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2716939
    Gehle, R., Pitsch, K., Dankert, T., Wrede, S.: Effects of a robot’s unexpected reactions in robot-to-group interactions. Presented at the IIEMCA 2015, Kolding, Denmark (2015).
    PUB
     
  • [60]
    2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665474 OA
    Skutella, L.V., Süssenbach, L., Pitsch, K., Wagner, P.: The prosody of motivation. First results from an indoor cycling scenario. In: Hoffmann, R. (ed.) Elektronische Sprachsignalverarbeitung 2014. Tagungsband der 25. Konferenz Dresden, 26. - 28. März 2014. Studientexte zur Sprachkommunikation. 71, p. 209-215. TUD Press, Dresden (2014).
    PUB | PDF
     
  • [59]
    2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2683585 OA
    Süssenbach, L., Riether, N., Schneider, S., Berger, I., Kummert, F., Lütkebohle, I., Pitsch, K.: A robot as fitness companion: towards an interactive action-based motivation model. RO-MAN: the 23rd IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication. p. 286-293. IEEE, Piscataway, NJ (2014).
    PUB | PDF | DOI
     
  • [58]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2656289 OA
    Vollmer, A.-L., Mühlig, M., Steil, J.J., Pitsch, K., Fritsch, J., Rohlfing, K., Wrede, B.: Robots show us how to teach them: Feedback from robots shapes tutoring behavior during action learning. PLoS ONE. 9, : e91349 (2014).
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [57]
    2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2695826
    Gehle, R., Pitsch, K., Wrede, S.: Signaling trouble in robot-to-group interaction. Emerging visitor dynamics with a museum guide robot. Presented at the 2nd International Conference on Human-Agent Interaction (HAI 2014), Tsukuba (Japan) (2014).
    PUB
     
  • [56]
    2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2685078 OA
    Henne, M., Kopp, S., Pitsch, K.: Virtuelle Assistenten als verbindende Schnittstelle zu verschiedenen Unterstützungssystemen. Proceedings 7. Deutscher AAL-Kongress 2014. VDE Verlag (2014).
    PUB | PDF
     
  • [55]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2662158 OA
    Pitsch, K., Vollmer, A.-L., Rohlfing, K., Fritsch, J., Wrede, B.: Tutoring in adult-child-interaction: On the loop of the tutor's action modification and the recipient's gaze. Interaction Studies. 15, 55-98 (2014).
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [54]
    2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2674674 OA
    Pitsch, K., Wrede, S.: When a robot orients visitors to an exhibit. Referential practices and interactional dynamics in the real world. Ro-Man 2014. p. 36-42. Edinburgh (2014).
    PUB | PDF
     
  • [53]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2623486
    Yaghoubzadeh, R., Kramer, M., Pitsch, K., Kopp, S.: Virtual Agents as Daily Assistants for Elderly or Cognitively Impaired People. In: Aylett, R., Krenn, B., Pelachaud, C., and Shimodaira, H. (eds.) Intelligent Virtual Agents: 13th International Conference, IVA 2013. Lecture Notes in Computer Science. 8108, p. 79-91. Springer, Berlin ; Heidelberg (2013).
    PUB | DOI
     
  • [52]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2605000 OA
    Kramer, M., Yaghoubzadeh, R., Kopp, S., Pitsch, K.: A conversational virtual human as autonomous assistant for elderly and cognitively impaired users? Social acceptability and design considerations. In: Horbach, M. (ed.) INFORMATIK 2013. Informatik angepasst an Mensch, Organisation und Umwelt, 16.–20. September 2013 Koblenz, Germany. Lecture Notes in Informatics (LNI). Proceedings. 220, p. 1105-1119. Gesellschaft für Informatik, Bonn (2013).
    PUB | PDF
     
  • [51]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2604957 OA
    Hermann, T., Neumann, A., Schnier, C., Pitsch, K.: Sonification for Supporting Joint Attention in Dyadic Augmented Reality-based Cooperations. AM '13: Proceedings of the 8th Audio Mostly Conference: A Conference on Interaction with Sound. p. 18:1-18:6. (2013).
    PUB | PDF | DOI
     
  • [50]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614576 OA
    Pitsch, K., Neumann, A., Schnier, C., Hermann, T.: Augmented reality as a tool for linguistic research: Intercepting and manipulating multimodal interaction. Multimodal corpora: Beyond audio and video (IVA 2013 workshop). p. 23-29. (2013).
    PUB | PDF
     
  • [49]
    2013 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2685074
    Pitsch, K., Heimes, A.: Fachmethoden im bilingualen Unterricht. In: Hallet, W. and Krings, F.G. (eds.) Handbuch bilingualer Unterricht / Content and Language Integrated Learning. Reihe Handbücher zur Fremdsprachendidaktik. p. 243-250. Friedrich Verlag, Seelze (2013).
    PUB
     
  • [48]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2662159 OA
    Pitsch, K., Gehle, R., Wrede, S.: Addressing Multiple Participants: A Museum Robot's Gaze Shapes Visitor Participation. Presented at the ICSR 2013 (2013).
    PUB | PDF
     
  • [47]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622414 OA
    Pitsch, K., Vollmer, A.-L., Muehlig, M.: Robot feedback shapes the tutor's presentation. How a robot's online gaze strategies lead to micro-adaptation of the human's conduct. Interaction Studies. 14, 268-296 (2013).
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [46]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2662160 OA
    Pitsch, K., Gehle, R., Wrede, S.: A museum guide robot: Dealing with multiple participants in the real-world. Presented at the Workshop "Robots in public spaces. Towards multi-party, short-term, dynamic human-robot interaction" at ICSR 2013 (2013).
    PUB | PDF
     
  • [45]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614575 OA
    Neumann, A., Schnier, C., Hermann, T., Pitsch, K.: Interaction Analysis and Joint Attention Tracking In Augmented Reality. Proceedings of the 15th ACM International Conference on Multimodal Interaction. p. 165-172. (2013).
    PUB | PDF | DOI
     
  • [44]
    2013 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2672631
    Nomikou, I., Pitsch, K., Rohlfing, K. eds: Asymmetry and adaptation in social interaction: A micro-analytic perspective. Interaction Studies. 14, (2013).
    PUB
     
  • [43]
    2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2604372
    Lohan, K.S., Rohlfing, K., Pitsch, K., Saunders, J., Lehmann, H., Nehaniv, C.L., Fischer, K., Wrede, B.: Tutor spotter: Proposing a feature set and evaluating it in a robotic system. International Journal of Social Robotics. 4, 131-146 (2012).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [42]
    2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2910549
    Brüning, B.-A., Schnier, C., Pitsch, K., Wachsmuth, S.: Integrating PAMOCAT in the research cycle: linking motion capturing and conversation analysis. In: Morency, L.-P. (ed.) Proceedings of 2012 ACM SIGCHI International Conference on Multimodal Interaction. p. 201-208. ACM, New York, NY (2012).
    PUB | WoS
     
  • [41]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2617032 OA
    Süssenbach, L., Pitsch, K., Berger, I., Riether, N., Kummert, F.: "Can you answer questions, Flobi?": Interactionally defining a robot’s competence as a fitness instructor. Proceedings of the 21th IEEE International Symposium in Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012). (2012).
    PUB | PDF
     
  • [40]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2565267 OA
    Brüning, B.-A., Schnier, C., Pitsch, K., Wachsmuth, S.: PAMOCAT: Automatic retrieval of specified postures. In: Calzolari, N., Choukri, K., Declerck, T., Uğur Doğan, M., Maegaard, B., Mariani, J., Odijk, J., and Piperidis, S. (eds.) Proceedings of the Eight International Conference on Language Resources and Evaluation (LREC 2012). p. 4143-4148. European Language Resources Association (ELRA) (2012).
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [39]
    2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2565272
    Schnier, C., Pitsch, K.: Collaboration in Augmented Reality: Referring to objects as a practical problem. Presented at the Discourse - Communication - Conversation Conference, Loughborough, UK. (2012).
    PUB | Download (ext.)
     
  • [38]
    2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2685069 OA
    Pitsch, K.: Exponat - Alltagsgegenstand - Turngerät: Zur interaktiven Konstitution von Objekten in einer Museumsausstellung. In: Hausendorf, H., Mondada, L., and Schmitt, R. (eds.) Raum als interaktive Ressource. Studien zur deutschen Sprache. 62, p. 233-273. Narr, Tübingen (2012).
    PUB | PDF
     
  • [37]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2683556 OA
    Pitsch, K., Lohan, K.S., Rohlfing, K., Saunders, J., Nehaniv, C.L., Wrede, B.: Better be reactive at the beginning. Implications of the first seconds of an encounter for the tutoring style in human-robot-interaction. Proceedings of the 21TH IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012). p. 974-981. IEEE, Paris (2012).
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [36]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2481769 OA
    Holthaus, P., Pitsch, K., Wachsmuth, S.: How Can I Help? - Spatial Attention Strategies for a Receptionist Robot. International Journal of Social Robotics. 3, 383-393 (2011).
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [35]
    2011 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2567018
    Pitsch, K., Schnier, C., Dierker, A., Hermann, T.: Dealing with fractured ecologies in AR-based cooperation. Presented at the 12th International Pragmatics Conference (IPRA 2011), Manchester, UK (2011).
    PUB
     
  • [34]
    2011 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2566231 OA
    Schnier, C., Pitsch, K., Dierker, A., Hermann, T.: Alignment und Joint Attention in Augmented Reality. In: Deppermann, A. and Spranz-Fogasy, T. (eds.) 15. Arbeitstagung zur Gesprächsforschung. Kognition in Interaktion. p. 34. (2011).
    PUB | PDF
     
  • [33]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2617082 OA
    Süssenbach, L., Pitsch, K.: Interactional Coordination and Alignment: Gestures in Indoor Cycling Courses. Gesture and Speech in Interaction (GESPIN). Bielefeld (2011).
    PUB | PDF
     
  • [32]
    2011 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2566235
    Schnier, C., Pitsch, K., Dierker, A., Hermann, T.: Dealing with fractured ecologies in Augmented Reality-based cooperation. Presented at the Conference of the International Institute For Ethnomethodology and Conversation Analysis (IIEMCA), Fribourg, Switzerland (2011).
    PUB
     
  • [31]
    2011 | Report | PUB-ID: 2318604 OA
    Dierker, A., Pitsch, K., Hermann, T.: An augmented-reality-based scenario for the collaborative construction of an interactive museum. Bielefeld University, Bielefeld (2011).
    PUB | PDF
     
  • [30]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2452128 OA
    Brüning, B.-A., Schnier, C., Pitsch, K., Wachsmuth, S.: Automatic detection of motion sequences for motion analysis. In: Heylen, D., Paggio, P., and Kipp, M. (eds.) Proceedings of the ICMI Workshop on Multimodal Corpora for Machine Learning: Taking Stock and Roadmapping the Future. (2011).
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [29]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2301117 OA
    Schnier, C., Pitsch, K., Dierker, A., Hermann, T.: Adaptability of Communicative Resources in AR-based Cooperation. Proceedings of the 2nd Workshop on Gesture and Speech in Interaction (GESPIN 2011). (2011).
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [28]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2034740
    Pitsch, K., Wrede, S., Seele, J.-C., Süssenbach, L.: Attitude of German Museum Visitors towards an Interactive Art Guide Robot. 6th HRI International Conference on Human-Robot Interaction (HRI 2011). p. 227-228. ACM, Lausanne, Switzerland (2011).
    PUB
     
  • [27]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2279850
    Lohan, K.S., Pitsch, K., Rohlfing, K., Fischer, K., Saunders, J., Lehmann, H., Nehaniv, C., Wrede, B.: Contingency allows the robot to spot the tutor and to learn from interaction. 2011 IEEE International Conference on Development and Learning (ICDL 2011). p. 1-8. IEEE, Piscataway, NJ (2011).
    PUB | DOI
     
  • [26]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2279849 OA
    Schnier, C., Pitsch, K., Dierker, A., Hermann, T.: Collaboration in Augmented Reality: How to establish coordination and joint attention? In: Boedker, S., Bouvin, N.O., Lutters, W., Wulf, V., and Ciolfi, L. (eds.) Proceedings of the 12th European Conference on Computer Supported Cooperative Work (ECSCW 2011). p. 405-416. Springer-Verlag London (2011).
    PUB | PDF | DOI
     
  • [25]
    2010 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2566232
    Schnier, C., Dierker, A., Pitsch, K., Hermann, T.: Alignment in AR-based Cooperation. Presented at the Exploring Collaboration with Shareable Interfaces Workshop, Brighton, UK (2010).
    PUB
     
  • [24]
    2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890267 OA
    Pitsch, K., Brüning, B.-A., Schnier, C., Dierker, H., Wachsmuth, S.: Linking Conversation Analysis and Motion Capturing: How to robustly track multiple participants? In: Kipp, M., Martin, J.-C., Paggio, P., and Heylen, D. (eds.) Proceedings of the LREC Workshop on Multimodal Corpora: Advances in Capturing, Coding and Analyzing Multimodality (MMC 2010). p. 63-69. (2010).
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [23]
    2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2001439
    Vollmer, A.-L., Pitsch, K., Lohan, K.S., Fritsch, J., Rohlfing, K., Wrede, B.: Developing feedback: How children of different age contribute to a tutoring interaction with adults. Development and Learning (ICDL), 2010 IEEE 9th International Conference on Development and Learning. p. 76-81. (2010).
    PUB
     
  • [22]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796182
    Luff, P., Pitsch, K., Heath, C., Herdman, P., Wood, J.: Swiping paper: the second hand, mundane artifacts, gesture and collaboration. PERSONAL AND UBIQUITOUS COMPUTING. 14, 287-299 (2010).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [21]
    2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890137 OA
    Pitsch, K., Koch, B.: How infants perceive the toy robot Pleo. An exploratory case study on infant-robot-interaction. Second International Symposium on New Frontiers in Human-Robot-Interaction (AISB). The Society for the Study of Artificial Intelligence and the Simulation of Behaviour (2010).
    PUB | PDF
     
  • [20]
    2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890312 OA
    Pitsch, K., Krafft, U.: Von der emergenten Erfindung zu konventionalisiert darstellbarem Wissen. Zur Herstellung visueller Vorstellungen bei Museums-Designern. In: Dausendschön-Gay, U., Domke, C., and Ohlhus, S. (eds.) Wissen in (Inter-)Aktion. Linguistik - Impulse & Tendenzen ; 39. p. 189-222. de Gruyter, Berlin (2010).
    PUB | PDF | DOI
     
  • [19]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991995
    Pitsch, K., Vollmer, A.-L., Fritsch, J., Wrede, B., Rohlfing, K., Sagerer, G.: On the loop of action modification and the recipient's gaze in adult-child interaction. Gesture and Speech in Interaction. Poznan, Poland (2009).
    PUB
     
  • [18]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991936
    Lohse, M., Hanheide, M., Pitsch, K., Rohlfing, K., Sagerer, G.: Improving HRI design by applying Systemic Interaction Analysis (SInA). Interaction Studies (Special Issue: Robots in the Wild: Exploring HRI in naturalistic environments). 10, 298-323 (2009).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [17]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890448
    Yamazaki, K., Yamazaki, A., Okada, M., Kuno, Y., Kobayashi, Y., Hoshi, Y., Pitsch, K., Luff, P., vom Lehn, D., Heath, C.: Revealing Gauguin: Engaging Visitors in Robot Guide’s Explanation of an Art Museum. ACM Conference on Human Factors in Computing Systems. p. 1437-1446. (2009).
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [16]
    2009 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890537
    Heath, C., Luff, P., Pitsch, K.: Indefinite precision: Artefacts and interaction in design. In: Jewitt, C. (ed.) The Routledge Handbook of Multimodal Analysis. p. 213-224. Routledge Chapman, London (2009).
    PUB
     
  • [15]
    2009 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890544 OA
    Pitsch, K.: Interaktion und Spracharbeit im bilingualen/immersiven Geschichtsunterricht: Zum Zusammenhang von Verbalsprache, Körpergestik und Notationspraktiken. In: Ditze, S.A. and Halbach, A. (eds.) Bilingualer Unterricht (CLIL) im Kontext von Sprache, Kultur und Multiliteralität. Mehrsprachigkeit in Schule und Unterricht ; 9. p. 203-223. Lang, Frankfurt/Main (2009).
    PUB | PDF
     
  • [14]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890340 OA
    Pitsch, K., Kuzuoka, H., Suzuki, Y., Süssenbach, L., Luff, P., Heath, C.: "The first five seconds": Contingent stepwise entry into an interaction as a means to secure sustained engagement. IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication. p. 985-991. (2009).
    PUB | PDF
     
  • [13]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2279835
    I, K., H, K., Y, S., J, Y., Pitsch, K., K, Y.: ロボットの発話途中の沈黙と言い直しによる人の注意誘導 (Effect of Restarts and Pauses of a Robot's utterance on Drawing People's Attention). 応用論文 (Transactions of the Virtual Reality Society of Japan). 13, 257-264 (2009).
    PUB
     
  • [12]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2001430
    Vollmer, A.-L., Lohan, K.S., Fischer, K., Nagai, Y., Pitsch, K., Fritsch, J., Rohlfing, K., Wrede, B.: People modify their tutoring behavior in robot-directed interaction for action learning. Development and Learning, 2009. ICDL 2009. IEEE 8th International Conference on Development and Learning. p. 1-6. IEEE (2009).
    PUB | DOI
     
  • [11]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890661
    Pitsch, K., Luff, P., Wood, J., Heath, C., Herdman, P.: Linking Paper and the Digital. Exploring Affinities between a Mundane Technology and a Complex Artefact. Social Interaction and Mundane Technologies. Microsoft Research Cambridge (2008).
    PUB
     
  • [10]
    2008 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890794
    Pitsch, K., Ayass, R.: Gespräche in der Schule. Interaktion im Unterricht als multimodaler Prozess. In: Willems, H. (ed.) Lehr(er)buch Soziologie. Für die pädagogischen und soziologischen Studiengänge. 2, p. 959-982. VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden (2008).
    PUB | DOI
     
  • [9]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890691
    Kuzuoka, H., Pitsch, K., Suzuki, Y., Kawagucchi, I., Yamazaki, K., Kuno, Y., Yamazaki, A., Luff, P., Heath, C.: Effects of Pauses and Restarts on Achieving a State of Mutual Orientation between a Human and a Robot. In: Association for Computing Machinery (ed.) Computer Supported Cooperative Work. ACM Digital Library. p. 201-204. ACM Press, San Diego, California (2008).
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [8]
    2007 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1891082
    Pitsch, K.: Unterrichtskommunikation revisited. Tafelskizzen als interaktionale Ressource. Bulletin Suisse de Linguistique Appliquée. 85, 59-80 (2007).
    PUB
     
  • [7]
    2007 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1891050
    Pitsch, K.: Koordinierung von parallelen Aktivitäten. Zum Anfertigen von Mitschriften im Schulunterricht. In: Schmitt, R. (ed.) Koordination. Analysen zur multimodalen Interaktion. p. 411-446. Narr, Tübingen (2007).
    PUB
     
  • [6]
    2006 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2304749 OA
    Pitsch, K.: Sprache, Körper, Intermediäre Objekte : zur Multimodalität der Interaktion im bilingualen Geschichtsunterricht. Bielefeld University, Bielefeld (Germany) (2006).
    PUB | PDF
     
  • [5]
    2006 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1857988
    Amsalu, S., Kneidl, O., Pitsch, K., Wittler, M.: Report on the international workshop „Processes of Communication”. Gesprächsforschung. 7, 79-84 (2006).
    PUB
     
  • [4]
    2005 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1888275
    Pitsch, K.: Interaction, auto-organisation et pratiques d’inscription: Appropriation lexicale en classes bilingues. Acquisition et interaction en langue étrangère. 22, 73-100 (2005).
    PUB
     
  • [3]
    2005 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1888259
    Pitsch, K.: Construction of knowledge in bilingual German-French history lessons: Interactive emergence of ’common ground’. In: Herrlitz, W. and Maier, R. (eds.) Dialogues in and around the multicultural school. p. 169-186. Niemeyer, Tübingen (2005).
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2004 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2032477
    Raithel, V., Pitsch, K.: International and Interdisciplinary Workshop on Multimodal Communication at the Center for Interdisciplinary Research: Bielefeld University (Germany), January 9-10, 2003. Gesture. 4, 109-113 (2004).
    PUB | DOI
     
  • [1]
    2003 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1888658
    Pitsch, K., Gut, U., Milde, J.-T.: Multimodale bilinguale Korpora gesprochener Sprache: Korpuserstellung, -analyse und -dissemination in der TASX-Umgebung. In: Seewald-Heeg, U. (ed.) Sprachtechnologie für die multilinguale Kommunikation : Textproduktion, Recherche, Übersetzung, Lokalisierung. p. 406-420. Sankt Augustin (2003).
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung