14 Publikationen

Alle markieren

  • [14]
    2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2604372
    Lohan, K.S., Rohlfing, K., Pitsch, K., Saunders, J., Lehmann, H., Nehaniv, C.L., Fischer, K. & Wrede, B. (2012). Tutor spotter: Proposing a feature set and evaluating it in a robotic system. International Journal of Social Robotics, 4(2), 131-146. Springer Science + Business Media. doi:10.1007/s12369-011-0125-8.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [13]
    2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2669069
    Nomikou, I., Lohan, K.S. & Rohlfing, K. (2012). Adaptive maternal synchrony: multimodal practices are tailored to infants' attention. Gehalten auf der CEU Conference on Cognitive Development.
    PUB
     
  • [12]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2617040
    Fischer, K., Lohan, K.S. & Foth, K. (2012). Levels of embodiment: linguistic analyses of factors influencing hri. Proceedings. 2012 7th ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction (HRI 2012) (S. 463-470). Gehalten auf der 7th ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction (HRI), Piscataway, NJ: IEEE.
    PUB
     
  • [11]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2683556 OA
    Pitsch, K., Lohan, K.S., Rohlfing, K., Saunders, J., Nehaniv, C.L. & Wrede, B. (2012). Better be reactive at the beginning. Implications of the first seconds of an encounter for the tutoring style in human-robot-interaction. Proceedings of the 21TH IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012) (S. 974-981). Gehalten auf der Ro-Man 2012, Paris: IEEE.
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [10]
    2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2672635
    Nomikou, I., Lohan, K.S. & Rohlfing, K. (2012). Infants' gaze modulates maternal multimodal input: A study with 3-month-olds. Gehalten auf der 18th Biennial International Conference on Infant Studies.
    PUB
     
  • [9]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2579827
    Narayan, V., Lohan, K.S., Tscherepanow, M., Rohlfing, K. & Wrede, B. (2011). Can state-of-the-art saliency systems model infant gazing behavior in tutoring situations? Frontiers in Computational Neuroscience, 5(35). Frontiers Media SA. doi:10.3389/conf.fncom.2011.52.00035.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [8]
    2011 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2561735 OA
    Lohan, K.S. (2011). A model of contingency detection to spot tutoring behavior and respond to ostensive cues in human-robot-interaction. Bielefeld: Universitätsbibliothek.
    PUB | PDF
     
  • [7]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2279850
    Lohan, K.S., Pitsch, K., Rohlfing, K., Fischer, K., Saunders, J., Lehmann, H., Nehaniv, C. & Wrede, B. (2011). Contingency allows the robot to spot the tutor and to learn from interaction. 2011 IEEE International Conference on Development and Learning (ICDL 2011) (S. 1-8). Gehalten auf der ICDL-EpiRob 2011, Piscataway, NJ: IEEE. doi:10.1109/devlrn.2011.6037341.
    PUB | DOI
     
  • [6]
    2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2001439
    Vollmer, A.-L., Pitsch, K., Lohan, K.S., Fritsch, J., Rohlfing, K. & Wrede, B. (2010). Developing feedback: How children of different age contribute to a tutoring interaction with adults. Development and Learning (ICDL), 2010 IEEE 9th International Conference on Development and Learning (S. 76-81). Gehalten auf der ICDL 2010.
    PUB
     
  • [5]
    2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2034709
    Lohan, K.S., Gieselmann, S., Vollmer, A.-L., Rohlfing, K. & Wrede, B. (2010). Does embodiment affect tutoring behavior? International Conference on Development and Learning. IEEE.
    PUB
     
  • [4]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2281371
    Lohan, K.S., Rohlfing, K. & Wrede, B. (2009). Analysing the effect of contingency in tutoring situations.
    PUB
     
  • [3]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890625
    Lohan, K.S., Vollmer, A.-L., Fritsch, J., Rohlfing, K. & Wrede, B. (2009). Which ostensive stimuli can be used for a robot to detect and maintain tutoring situations? In Institute of Electrical and Electronics Engineers (Hrsg.), IEEE International Workshop on Social Signal Processing. Berkeley, USA: International Computer Science Institute. doi:10.1109/acii.2009.5349507.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2009 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2281385
    Vollmer, A.-L., Lohan, K.S., Fritsch, J., Wrede, B. & Rohlfing, K. (2009). Which Motionese Parameters Change with Children’s Age?
    PUB
     
  • [1]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2001430
    Vollmer, A.-L., Lohan, K.S., Fischer, K., Nagai, Y., Pitsch, K., Fritsch, J., Rohlfing, K. & Wrede, B. (2009). People modify their tutoring behavior in robot-directed interaction for action learning. Development and Learning, 2009. ICDL 2009. IEEE 8th International Conference on Development and Learning (S. 1-6). Gehalten auf der ICDL 2009, IEEE. doi:10.1109/DEVLRN.2009.5175516.
    PUB | DOI
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung