35 Publikationen

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  • [35]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722839
    M. Meißner, P. Kottemann, R. Decker, and S. Scholz, “The Benefits of Computer-Based Brand Concept Mapping”, Schmalenbach Business Review, 2015, 67, 430-453.
    PUB
     
  • [34]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495295
    M. Meißner, S. Scholz, and R. Decker, in European Advances in Consumer Research, Vol. 9 (Eds.: A. Bradshaw, C. Hackley, P. Maclaran), Duluth, Minn., 2013.
    PUB
     
  • [33]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
    M. N. Tuma, R. Decker, and S. Scholz, “A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation”, International Journal of Market Research, 2011, 53, 391-414.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [32]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
    M. Meißner, S. Scholz, and R. Decker, in Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California, 2011, p. 151-170.
    PUB
     
  • [31]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
    M. Meißner, R. Decker, and S. Scholz, “An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement”, Journal of Multi-Criteria Decision Analysis, 2011, 17, 167-177.
    PUB | DOI
     
  • [30]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495217
    R. Decker, and S. Scholz, “Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis”, Journal of Marketing Trends, 2011, 1, 15-29.
    PUB
     
  • [29]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905186
    R. Decker, and S. Scholz, “Determining the Attractiveness of Product Attributes in Consumer Goods Markets using POS Scanner Data”, The Marketing Review, 2010, 10, 225-237.
    PUB | DOI
     
  • [28]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920783
    S. Scholz, M. Meißner, and R. Decker, “Measuring Consumer Preferences for Complex Products: A Compositional Approach Based on Paired Comparisons”, Journal of Marketing Research, 2010, 47, 685-698.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [27]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495221
    R. Decker, and S. Scholz, “Preference Analysis and Default Optimization in Web-based Product Configuration Systems”, Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 2009, 4, 43-57.
    PUB | DOI
     
  • [26]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495261
    M. N. Tuma, S. Scholz, and R. Decker, “The Application of Cluster Analysis in Marketing Research: A Literature Analysis”, Business Quest Journal, 2009, 14.
    PUB
     
  • [25]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495232
    S. Scholz, and R. Wagner, in Cooperation in Classification and Data Analysis (Eds.: A. Okada, T. Imaizumi, H.-H. Bock, W. Gaul), Springer, Berlin, 2009, p. 99-106.
    PUB
     
  • [24]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495227
    R. Wagner, J. Ontrup, and S. Scholz, in Information: Droge, Ware oder Commons? Wertschöpfungs- und Transformationsprozesse auf den Informationsmärkten (Ed.: R. Kuhlen), Vhw-Verlag, Boizenburg, 2009, p. 147-158.
    PUB
     
  • [23]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495239
    R. Wagner, J. Ontrup, and S. Scholz, in Cooperation in Classification and Data Analysis (Eds.: A. Okada, T. Imaizumi, H.-H. Bock, W. Gaul), Springer, Berlin, 2009, p. 161-168.
    PUB
     
  • [22]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1636062
    J. Ontrup, H. Ritter, S. Scholz, and R. Wagner, “Detecting, Assessing, and Monitoring Relevant Topics in Virtual Information Environments”, IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering, 2009, 21, 415-427.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [21]
    2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495074
    S. Scholz, and R. Wagner, in Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking (Ed.: M. Pagani), Igi Global, Hershey, 2008, p. 1257-1263.
    PUB
     
  • [20]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920789
    M. Meißner, S. Scholz, and R. Decker, in Data Analysis, Machine Learning and Applications (Eds.: C. Preisach, H. Burkhardt, L. Schmidt-Thieme, R. Decker), Springer, Berlin Heidelberg, 2008, p. 447-454.
    PUB | DOI
     
  • [19]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495198
    R. Decker, and S. Scholz, in Proceedings of the 7th International Congress Marketing Trends, Venice, 2008 (Eds.: J. Adreani, U. Collesei), 2008.
    PUB
     
  • [18]
    2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920800
    M. Meißner, S. Scholz, and R. Wagner, in Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking (Ed.: M. Pagani), Igi Global, 2008, p. 880-886.
    PUB
     
  • [17]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920786
    R. Decker, M. Meißner, and S. Scholz, in Operations Research Proceedings 2007: Selected Papers of the Annual International Conference of the German Operations Research Society (GOR) (Eds.: J. Kalcsics, S. Nickel), Springer, Berlin Heidelberg, 2008, p. 277-282.
    PUB | DOI
     
  • [16]
    2007 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495153
    R. Wagner, and S. Scholz, Linear and Nonlinear Biplots of Strategic Uncertainty and Scanning Behavior, Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University, 2007.
    PUB
     
  • [15]
    2007 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495054
    R. Decker, and S. Scholz, “Unsupervised Topic Detection in document collections: an application in marketing and business journals”, International Journal of Business Intelligence and Data Mining, 2007, 2, 347-364.
    PUB | DOI
     
  • [14]
    2007 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495173
    R. Decker, and S. Scholz, Der Einsatz von Poisson-Regressionsmodellen zur Analyse von Konsumentenpräferenzen auf Basis von Online-Dialogdaten, Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University, 2007.
    PUB
     
  • [13]
    2007 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495185
    R. Wagner, S. Scholz, and A. Hotho, in Proceedings of the 2007 European Competitive Intelligence Summit (Ed.: R. Michaeli), Society Of Competitive Intelligence Professionals, 2007.
    PUB
     
  • [12]
    2007 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1595153
    S. Scholz, and R. Decker, “Measuring the impact of wood species on consumer preferences for wooden furniture by means of the Analytic Hierarchy Process”, FOREST PRODUCTS JOURNAL, 2007, 57, 23-28.
    PUB | WoS
     
  • [11]
    2006 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494754
    S. Scholz, and R. Wagner, in IT-enabled Strategic Management: Increasing Returns for the Organization (Eds.: B. Walters, Z. Tang), Idea Group Publishing, Hershey, 2006, p. 213-242.
    PUB
     
  • [10]
    2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1872121
    S. Scholz, M. Meißner, and R. Wagner, in Operations Research Proceedings 2005 (Eds.: H.-D. Haasis, H. Kopfer, J. Schönberger), Springer, Berlin, 2006, p. 613-618.
    PUB
     
  • [9]
    2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495058
    R. Decker, S. Scholz, and R. Wagner, in Data Analysis, Classification and the Forward Search (Eds.: S. Zani, A. Cerioli, M. Riani, M. Vichi), Springer, Heidelberg, 2006, p. 23-30.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2005 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495088
    S. Scholz, and R. Wagner, Autonomous Environmental Scanning on the World Wide Web, Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University, 2005.
    PUB
     
  • [7]
    2005 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494737
    S. Scholz, and R. Wagner, in Operations Research Proceedings 2004 (Eds.: H. Fleuren, D. den Hertog, P. Kort), Springer, Berlin, 2005, p. 238-245.
    PUB
     
  • [6]
    2005 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494730
    S. Scholz, R. Decker, and S. Neuhaus, in Wissens- und Informationsmanagement in kleinen und mittleren Unternehmen (Ed.: J. Meyer), Eul, Lohmar, 2005, p. 321-338.
    PUB
     
  • [5]
    2005 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494866
    R. Decker, S. Scholz, and R. Wagner, in Classification and Data Analysis 2005 (Eds.: S. Zani, A. Cerioli), Monte Università Parma, Parma, 2005, p. 91-94.
    PUB
     
  • [4]
    2005 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494911
    R. Wagner, S. Scholz, and R. Decker, in Data Analysis and Decision Support (Eds.: D. Baier, R. Decker, L. Schmidt-Thieme), Springer, Berlin, 2005, p. 157-176.
    PUB | DOI
     
  • [3]
    2005 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1875962
    R. Decker, R. Wagner, and S. Scholz, “An Internet-Based Approach to Environmental Scanning in Marketing Planning”, Marketing Intelligence and Planning, 2005, 23, 189-199.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2004 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494690
    S. Scholz, and R. Wagner, The Quality of Prior Information Structure in Business Planning – An Experiment in Environmental Scanning, Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University, 2004.
    PUB
     
  • [1]
    2004 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494710
    R. Decker, and S. Scholz, “Wie viel darf guter Service kosten? Einkaufsstättenbedingte Preiswahrnehmung im Selbstmedikationsmarkt”, Pharma-Marketing Journal, 2004, 29, 186-192.
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