35 Publikationen

Alle markieren

  • [35]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722839
    Meißner M, Kottemann P, Decker R, Scholz S. The Benefits of Computer-Based Brand Concept Mapping. Schmalenbach Business Review. 2015;67(4):430-453.
    PUB
     
  • [34]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495295
    Meißner M, Scholz S, Decker R. First Jointly, Then Separately: A New Approach to Address Complexity in Product Evaluations. In: Bradshaw A, Hackley C, Maclaran P, eds. European Advances in Consumer Research, Vol. 9. Duluth, Minn.; 2013.
    PUB
     
  • [33]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
    Tuma MN, Decker R, Scholz S. A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation. International Journal of Market Research. 2011;53(3):391-414.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [32]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
    Meißner M, Scholz S, Decker R. Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis. In: Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. 2011: 151-170.
    PUB
     
  • [31]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
    Meißner M, Decker R, Scholz S. An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement. Journal of Multi-Criteria Decision Analysis. 2011;17(5-6):167-177.
    PUB | DOI
     
  • [30]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495217
    Decker R, Scholz S. Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis. Journal of Marketing Trends. 2011;1:15-29.
    PUB
     
  • [29]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905186
    Decker R, Scholz S. Determining the Attractiveness of Product Attributes in Consumer Goods Markets using POS Scanner Data. The Marketing Review. 2010;10(3):225-237.
    PUB | DOI
     
  • [28]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920783
    Scholz S, Meißner M, Decker R. Measuring Consumer Preferences for Complex Products: A Compositional Approach Based on Paired Comparisons. Journal of Marketing Research. 2010;47(4):685-698.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [27]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495221
    Decker R, Scholz S. Preference Analysis and Default Optimization in Web-based Product Configuration Systems. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research. 2009;4(3):43-57.
    PUB | DOI
     
  • [26]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495261
    Tuma MN, Scholz S, Decker R. The Application of Cluster Analysis in Marketing Research: A Literature Analysis. Business Quest Journal. 2009;14.
    PUB
     
  • [25]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495232
    Scholz S, Wagner R. Classification in Marketing Science. In: Okada A, Imaizumi T, Bock H-H, Gaul W, eds. Cooperation in Classification and Data Analysis. Berlin: Springer; 2009: 99-106.
    PUB
     
  • [24]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495227
    Wagner R, Ontrup J, Scholz S. The Nonlinearity of Strategic Uncertainty and Environmental Scanning Behavior. An Empirical Study of Managerial Information Seeking and Processing Activities. In: Kuhlen R, ed. Information: Droge, Ware oder Commons? Wertschöpfungs- und Transformationsprozesse auf den Informationsmärkten. Boizenburg: VHW-Verlag; 2009: 147-158.
    PUB
     
  • [23]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495239
    Wagner R, Ontrup J, Scholz S. Event Detection in Environmental Scanning: News from a Hospitality Industry Newsletter. In: Okada A, Imaizumi T, Bock H-H, Gaul W, eds. Cooperation in Classification and Data Analysis. Berlin: Springer; 2009: 161-168.
    PUB
     
  • [22]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1636062
    Ontrup J, Ritter H, Scholz S, Wagner R. Detecting, Assessing, and Monitoring Relevant Topics in Virtual Information Environments. IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering. 2009;21(3):415-427.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [21]
    2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495074
    Scholz S, Wagner R. Scanning Multimedia Business Environments. In: Pagani M, ed. Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. 2nd ed. Hershey: IGI Global; 2008: 1257-1263.
    PUB
     
  • [20]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920789
    Meißner M, Scholz S, Decker R. AHP versus ACA – An Empirical Comparison. In: Preisach C, Burkhardt H, Schmidt-Thieme L, Decker R, eds. Data Analysis, Machine Learning and Applications. Vol 1. Berlin Heidelberg: Springer; 2008: 447-454.
    PUB | DOI
     
  • [19]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495198
    Decker R, Scholz S. Modellgestützte Nachfrageanalyse im Internet als Grundlage für eine kundenorientierte Angebotspolitik. In: Adreani J, Collesei U, eds. Proceedings of the 7th International Congress Marketing Trends, Venice, 2008. 2008.
    PUB
     
  • [18]
    2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920800
    Meißner M, Scholz S, Wagner R. Marketing Research using Multimedia Technologies. In: Pagani M, ed. Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. 2nd ed. IGI Global; 2008: 880-886.
    PUB
     
  • [17]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920786
    Decker R, Meißner M, Scholz S. Detecting and Debugging Erroneous Statements in Pairwise Comparison Matrices. In: Kalcsics J, Nickel S, eds. Operations Research Proceedings 2007: Selected Papers of the Annual International Conference of the German Operations Research Society (GOR). Vol 1. Berlin Heidelberg: Springer; 2008: 277-282.
    PUB | DOI
     
  • [16]
    2007 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495153
    Wagner R, Scholz S. Linear and Nonlinear Biplots of Strategic Uncertainty and Scanning Behavior. Discussion Paper No. 568. Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University; 2007.
    PUB
     
  • [15]
    2007 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495054
    Decker R, Scholz S. Unsupervised Topic Detection in document collections: an application in marketing and business journals. International Journal of Business Intelligence and Data Mining. 2007;2(3):347-364.
    PUB | DOI
     
  • [14]
    2007 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495173
    Decker R, Scholz S. Der Einsatz von Poisson-Regressionsmodellen zur Analyse von Konsumentenpräferenzen auf Basis von Online-Dialogdaten. Discussion Paper No. 569. Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University; 2007.
    PUB
     
  • [13]
    2007 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495185
    Wagner R, Scholz S, Hotho A. The Dark Side of Competitive Intelligence: Technocrats at Work. In: Michaeli R, ed. Proceedings of the 2007 European Competitive Intelligence Summit. Society of Competitive Intelligence Professionals; 2007.
    PUB
     
  • [12]
    2007 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1595153
    Scholz S, Decker R. Measuring the impact of wood species on consumer preferences for wooden furniture by means of the Analytic Hierarchy Process. FOREST PRODUCTS JOURNAL. 2007;57(3):23-28.
    PUB | WoS
     
  • [11]
    2006 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494754
    Scholz S, Wagner R. Autonomous Environmental Scanning on the World Wide Web. In: Walters B, Tang Z, eds. IT-enabled Strategic Management: Increasing Returns for the Organization. Hershey: Idea Group Publishing; 2006: 213-242.
    PUB
     
  • [10]
    2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1872121
    Scholz S, Meißner M, Wagner R. Robust Preference Measurement: A Simulation Study of Erroneous and Ambiguous Judgement's Impact on AHP and Conjoint Analysis. In: Haasis H-D, Kopfer H, Schönberger J, eds. Operations Research Proceedings 2005. Berlin: Springer; 2006: 613-618.
    PUB
     
  • [9]
    2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495058
    Decker R, Scholz S, Wagner R. Growing Clustering Algorithms in Market Segmentation: Defining Target Groups and Related Marketing Communication. In: Zani S, Cerioli A, Riani M, Vichi M, eds. Data Analysis, Classification and the Forward Search. Studies in classification, data analysis and knowledge organization. Heidelberg: Springer; 2006: 23-30.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2005 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495088
    Scholz S, Wagner R. Autonomous Environmental Scanning on the World Wide Web. Discussion Paper No. 537. Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University; 2005.
    PUB
     
  • [7]
    2005 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494737
    Scholz S, Wagner R. The Quality of Prior Information Structure in Business Planning – An Experiment in Environmental Scanning. In: Fleuren H, den Hertog D, Kort P, eds. Operations Research Proceedings 2004. Berlin: Springer; 2005: 238-245.
    PUB
     
  • [6]
    2005 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494730
    Scholz S, Decker R, Neuhaus S. Wissensbasierte Marketingsysteme - Brauchbare Tools für kleinere und mittlere Unternehmen? In: Meyer J, ed. Wissens- und Informationsmanagement in kleinen und mittleren Unternehmen. Jahrbuch der KMU-Forschung und -Praxis. Vol 2005. Lohmar: Eul; 2005: 321-338.
    PUB
     
  • [5]
    2005 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494866
    Decker R, Scholz S, Wagner R. Mining Consumption and Nutrition Patterns for Marketing Communication. In: Zani S, Cerioli A, eds. Classification and Data Analysis 2005. Parma: Monte Università Parma; 2005: 91-94.
    PUB
     
  • [4]
    2005 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494911
    Wagner R, Scholz S, Decker R. The Number of Clusters in Market Segmentation. In: Baier D, Decker R, Schmidt-Thieme L, eds. Data Analysis and Decision Support. Berlin: Springer; 2005: 157-176.
    PUB | DOI
     
  • [3]
    2005 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1875962
    Decker R, Wagner R, Scholz S. An Internet-Based Approach to Environmental Scanning in Marketing Planning. Marketing Intelligence and Planning. 2005;23(2):189-199.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2004 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494690
    Scholz S, Wagner R. The Quality of Prior Information Structure in Business Planning – An Experiment in Environmental Scanning. Discussion Paper No. 522. Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University; 2004.
    PUB
     
  • [1]
    2004 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494710
    Decker R, Scholz S. Wie viel darf guter Service kosten? Einkaufsstättenbedingte Preiswahrnehmung im Selbstmedikationsmarkt. Pharma-Marketing Journal. 2004;29:186-192.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung