35 Publikationen

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  • [35]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722839
    Meißner, M.; Kottemann, P.; Decker, R.; Scholz, S. (2015): The Benefits of Computer-Based Brand Concept Mapping Schmalenbach Business Review,67:(4): 430-453.
    PUB
     
  • [34]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495295
    Meißner, M.; Scholz, S.; Decker, R. (2013): First Jointly, Then Separately: A New Approach to Address Complexity in Product Evaluations. In: Alan Bradshaw; C. Hackley; P. Maclaran (Hrsg.): European Advances in Consumer Research, Vol. 9. Duluth, Minn.
    PUB
     
  • [33]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
    Tuma, M. N.; Decker, R.; Scholz, S. (2011): A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation International Journal of Market Research,53:(3): 391-414.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [32]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
    Meißner, M.; Scholz, S.; Decker, R. (2011): Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis. In: Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. S. 151-170.
    PUB
     
  • [31]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
    Meißner, M.; Decker, R.; Scholz, S. (2011): An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement Journal of Multi-Criteria Decision Analysis,17:(5-6): 167-177.
    PUB | DOI
     
  • [30]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495217
    Decker, R.; Scholz, S. (2011): Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis Journal of Marketing Trends,1: 15-29.
    PUB
     
  • [29]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905186
    Decker, R.; Scholz, S. (2010): Determining the Attractiveness of Product Attributes in Consumer Goods Markets using POS Scanner Data The Marketing Review,10:(3): 225-237.
    PUB | DOI
     
  • [28]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920783
    Scholz, S.; Meißner, M.; Decker, R. (2010): Measuring Consumer Preferences for Complex Products: A Compositional Approach Based on Paired Comparisons Journal of Marketing Research,47:(4): 685-698.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [27]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495221
    Decker, R.; Scholz, S. (2009): Preference Analysis and Default Optimization in Web-based Product Configuration Systems Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research,4:(3): 43-57.
    PUB | DOI
     
  • [26]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495261
    Tuma, M. N.; Scholz, S.; Decker, R. (2009): The Application of Cluster Analysis in Marketing Research: A Literature Analysis Business Quest Journal,14
    PUB
     
  • [25]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495232
    Scholz, S.; Wagner, R. (2009): Classification in Marketing Science. In: A. Okada; T. Imaizumi; H.-H. Bock; W. Gaul (Hrsg.): Cooperation in Classification and Data Analysis. Berlin: Springer. S. 99-106.
    PUB
     
  • [24]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495227
    Wagner, R.; Ontrup, J.; Scholz, S. (2009): The Nonlinearity of Strategic Uncertainty and Environmental Scanning Behavior. An Empirical Study of Managerial Information Seeking and Processing Activities. In: R. Kuhlen (Hrsg.): Information: Droge, Ware oder Commons? Wertschöpfungs- und Transformationsprozesse auf den Informationsmärkten. Boizenburg: VHW-Verlag. S. 147-158.
    PUB
     
  • [23]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495239
    Wagner, R.; Ontrup, J.; Scholz, S. (2009): Event Detection in Environmental Scanning: News from a Hospitality Industry Newsletter. In: A. Okada; T. Imaizumi; H.-H. Bock; W. Gaul (Hrsg.): Cooperation in Classification and Data Analysis. Berlin: Springer. S. 161-168.
    PUB
     
  • [22]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1636062
    Ontrup, J.; Ritter, H.; Scholz, S.; Wagner, R. (2009): Detecting, Assessing, and Monitoring Relevant Topics in Virtual Information Environments IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering,21:(3): 415-427.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [21]
    2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495074
    Scholz, S.; Wagner, R. (2008): Scanning Multimedia Business Environments. In: M. Pagani (Hrsg.): Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. 2. Hershey: IGI Global. S. 1257-1263.
    PUB
     
  • [20]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920789
    Meißner, M.; Scholz, S.; Decker, R. (2008): AHP versus ACA – An Empirical Comparison. In: Christine Preisach; Hans Burkhardt; Lars Schmidt-Thieme; Reinhold Decker (Hrsg.): Data Analysis, Machine Learning and Applications. Berlin Heidelberg: Springer. (1). S. 447-454.
    PUB | DOI
     
  • [19]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495198
    Decker, R.; Scholz, S. (2008): Modellgestützte Nachfrageanalyse im Internet als Grundlage für eine kundenorientierte Angebotspolitik. In: J. Adreani; U. Collesei (Hrsg.): Proceedings of the 7th International Congress Marketing Trends, Venice, 2008.
    PUB
     
  • [18]
    2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920800
    Meißner, M.; Scholz, S.; Wagner, R. (2008): Marketing Research using Multimedia Technologies. In: M. Pagani (Hrsg.): Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. 2. IGI Global. S. 880-886.
    PUB
     
  • [17]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920786
    Decker, R.; Meißner, M.; Scholz, S. (2008): Detecting and Debugging Erroneous Statements in Pairwise Comparison Matrices. In: Jörg Kalcsics; Stefan Nickel (Hrsg.): Operations Research Proceedings 2007: Selected Papers of the Annual International Conference of the German Operations Research Society (GOR). Berlin Heidelberg: Springer. (1). S. 277-282.
    PUB | DOI
     
  • [16]
    2007 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495153
    Wagner, R.; Scholz, S. (2007): Linear and Nonlinear Biplots of Strategic Uncertainty and Scanning Behavior. Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
    PUB
     
  • [15]
    2007 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495054
    Decker, R.; Scholz, S. (2007): Unsupervised Topic Detection in document collections: an application in marketing and business journals International Journal of Business Intelligence and Data Mining,2:(3): 347-364.
    PUB | DOI
     
  • [14]
    2007 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495173
    Decker, R.; Scholz, S. (2007): Der Einsatz von Poisson-Regressionsmodellen zur Analyse von Konsumentenpräferenzen auf Basis von Online-Dialogdaten. Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
    PUB
     
  • [13]
    2007 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495185
    Wagner, R.; Scholz, S.; Hotho, A. (2007): The Dark Side of Competitive Intelligence: Technocrats at Work. In: R. Michaeli (Hrsg.): Proceedings of the 2007 European Competitive Intelligence Summit. Society of Competitive Intelligence Professionals.
    PUB
     
  • [12]
    2007 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1595153
    Scholz, S.; Decker, R. (2007): Measuring the impact of wood species on consumer preferences for wooden furniture by means of the Analytic Hierarchy Process FOREST PRODUCTS JOURNAL,57:(3): 23-28.
    PUB | WoS
     
  • [11]
    2006 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494754
    Scholz, S.; Wagner, R. (2006): Autonomous Environmental Scanning on the World Wide Web. In: B. Walters; Z. Tang (Hrsg.): IT-enabled Strategic Management: Increasing Returns for the Organization. Hershey: Idea Group Publishing. S. 213-242.
    PUB
     
  • [10]
    2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1872121
    Scholz, S.; Meißner, M.; Wagner, R. (2006): Robust Preference Measurement: A Simulation Study of Erroneous and Ambiguous Judgement's Impact on AHP and Conjoint Analysis. In: Hans-Dietrich Haasis; Herbert Kopfer; Jörn Schönberger (Hrsg.): Operations Research Proceedings 2005. Berlin: Springer. S. 613-618.
    PUB
     
  • [9]
    2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495058
    Decker, R.; Scholz, S.; Wagner, R. (2006): Growing Clustering Algorithms in Market Segmentation: Defining Target Groups and Related Marketing Communication. In: S. Zani; A. Cerioli; M. Riani; M. Vichi (Hrsg.): Data Analysis, Classification and the Forward Search. Heidelberg: Springer. (Studies in classification, data analysis and knowledge organization, ). S. 23-30.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2005 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495088
    Scholz, S.; Wagner, R. (2005): Autonomous Environmental Scanning on the World Wide Web. Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
    PUB
     
  • [7]
    2005 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494737
    Scholz, S.; Wagner, R. (2005): The Quality of Prior Information Structure in Business Planning – An Experiment in Environmental Scanning. In: H. Fleuren; D. den Hertog; P. Kort (Hrsg.): Operations Research Proceedings 2004. Berlin: Springer. S. 238-245.
    PUB
     
  • [6]
    2005 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494730
    Scholz, S.; Decker, R.; Neuhaus, S. (2005): Wissensbasierte Marketingsysteme - Brauchbare Tools für kleinere und mittlere Unternehmen? In: J. Meyer (Hrsg.): Wissens- und Informationsmanagement in kleinen und mittleren Unternehmen. Lohmar: Eul. (Jahrbuch der KMU-Forschung und -Praxis, 2005). S. 321-338.
    PUB
     
  • [5]
    2005 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494866
    Decker, R.; Scholz, S.; Wagner, R. (2005): Mining Consumption and Nutrition Patterns for Marketing Communication. In: S. Zani; A. Cerioli (Hrsg.): Classification and Data Analysis 2005. Parma: Monte Università Parma. S. 91-94.
    PUB
     
  • [4]
    2005 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494911
    Wagner, R.; Scholz, S.; Decker, R. (2005): The Number of Clusters in Market Segmentation. In: D. Baier; Reinhold Decker; L. Schmidt-Thieme (Hrsg.): Data Analysis and Decision Support. Berlin: Springer. S. 157-176.
    PUB | DOI
     
  • [3]
    2005 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1875962
    Decker, R.; Wagner, R.; Scholz, S. (2005): An Internet-Based Approach to Environmental Scanning in Marketing Planning Marketing Intelligence and Planning,23:(2): 189-199.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2004 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494690
    Scholz, S.; Wagner, R. (2004): The Quality of Prior Information Structure in Business Planning – An Experiment in Environmental Scanning. Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
    PUB
     
  • [1]
    2004 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494710
    Decker, R.; Scholz, S. (2004): Wie viel darf guter Service kosten? Einkaufsstättenbedingte Preiswahrnehmung im Selbstmedikationsmarkt Pharma-Marketing Journal,29: 186-192.
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