35 Publikationen

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  • [35]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722839
    Meißner, M., Kottemann, P., Decker, R. & Scholz, S. (2015). The Benefits of Computer-Based Brand Concept Mapping. Schmalenbach Business Review, 67(4), 430-453. Springer.
    PUB
     
  • [34]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495295
    Meißner, M., Scholz, S. & Decker, R. (2013). First Jointly, Then Separately: A New Approach to Address Complexity in Product Evaluations. In A. Bradshaw, C. Hackley & P. Maclaran (Hrsg.), European Advances in Consumer Research, Vol. 9. Duluth, Minn.
    PUB
     
  • [33]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
    Tuma, M.N., Decker, R. & Scholz, S. (2011). A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation. International Journal of Market Research, 53(3), 391-414. WARC Limited. doi:10.2501/IJMR-53-3-391-414.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [32]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
    Meißner, M., Scholz, S. & Decker, R. (2011). Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis. Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California (S. 151-170).
    PUB
     
  • [31]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
    Meißner, M., Decker, R. & Scholz, S. (2011). An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement. Journal of Multi-Criteria Decision Analysis, 17(5-6), 167-177. Wiley-Blackwell. doi:10.1002/mcda.461.
    PUB | DOI
     
  • [30]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495217
    Decker, R. & Scholz, S. (2011). Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis. Journal of Marketing Trends, 1, 15-29.
    PUB
     
  • [29]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905186
    Decker, R. & Scholz, S. (2010). Determining the Attractiveness of Product Attributes in Consumer Goods Markets using POS Scanner Data. The Marketing Review, 10(3), 225-237. Westburn. doi:10.1362/146934710X523087.
    PUB | DOI
     
  • [28]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920783
    Scholz, S., Meißner, M. & Decker, R. (2010). Measuring Consumer Preferences for Complex Products: A Compositional Approach Based on Paired Comparisons. Journal of Marketing Research, 47(4), 685-698. American Marketing Association (AMA). doi:10.1509/jmkr.47.4.685.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [27]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495221
    Decker, R. & Scholz, S. (2009). Preference Analysis and Default Optimization in Web-based Product Configuration Systems. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 4(3), 43-57. SciELO Comision Nacional de Investigacion Cientifica Y Tecnologica (CONICYT). doi:10.4067/s0718-18762009000300005.
    PUB | DOI
     
  • [26]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495261
    Tuma, M.N., Scholz, S. & Decker, R. (2009). The Application of Cluster Analysis in Marketing Research: A Literature Analysis. Business Quest Journal, 14. State Univ. of West Georgia, Richards College of Business.
    PUB
     
  • [25]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495232
    Scholz, S. & Wagner, R. (2009). Classification in Marketing Science. In A. Okada, T. Imaizumi, H.-H. Bock & W. Gaul (Hrsg.), Cooperation in Classification and Data Analysis (S. 99-106). Berlin: Springer.
    PUB
     
  • [24]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495227
    Wagner, R., Ontrup, J. & Scholz, S. (2009). The Nonlinearity of Strategic Uncertainty and Environmental Scanning Behavior. An Empirical Study of Managerial Information Seeking and Processing Activities. In R. Kuhlen (Hrsg.), Information: Droge, Ware oder Commons? Wertschöpfungs- und Transformationsprozesse auf den Informationsmärkten (S. 147-158). Boizenburg: VHW-Verlag.
    PUB
     
  • [23]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495239
    Wagner, R., Ontrup, J. & Scholz, S. (2009). Event Detection in Environmental Scanning: News from a Hospitality Industry Newsletter. In A. Okada, T. Imaizumi, H.-H. Bock & W. Gaul (Hrsg.), Cooperation in Classification and Data Analysis (S. 161-168). Berlin: Springer.
    PUB
     
  • [22]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1636062
    Ontrup, J., Ritter, H., Scholz, S. & Wagner, R. (2009). Detecting, Assessing, and Monitoring Relevant Topics in Virtual Information Environments. IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering, 21(3), 415-427. Institute of Electrical & Electronics Engineers (IEEE). doi:10.1109/TKDE.2008.149.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [21]
    2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495074
    Scholz, S. & Wagner, R. (2008). Scanning Multimedia Business Environments. In M. Pagani (Hrsg.), Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking (S. 1257-1263). Hershey: IGI Global.
    PUB
     
  • [20]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920789
    Meißner, M., Scholz, S. & Decker, R. (2008). AHP versus ACA – An Empirical Comparison. In C. Preisach, H. Burkhardt, L. Schmidt-Thieme & R. Decker (Hrsg.), Data Analysis, Machine Learning and Applications (S. 447-454). Gehalten auf der 31st Annual Conference of the Gesellschaft für Klassifikation e.V., Berlin Heidelberg: Springer. doi:10.1007/978-3-540-78246-9_53.
    PUB | DOI
     
  • [19]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495198
    Decker, R. & Scholz, S. (2008). Modellgestützte Nachfrageanalyse im Internet als Grundlage für eine kundenorientierte Angebotspolitik. In J. Adreani & U. Collesei (Hrsg.), Proceedings of the 7th International Congress Marketing Trends, Venice, 2008.
    PUB
     
  • [18]
    2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920800
    Meißner, M., Scholz, S. & Wagner, R. (2008). Marketing Research using Multimedia Technologies. In M. Pagani (Hrsg.), Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking (S. 880-886). IGI Global.
    PUB
     
  • [17]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920786
    Decker, R., Meißner, M. & Scholz, S. (2008). Detecting and Debugging Erroneous Statements in Pairwise Comparison Matrices. In J. Kalcsics & S. Nickel (Hrsg.), Operations Research Proceedings 2007: Selected Papers of the Annual International Conference of the German Operations Research Society (GOR) (S. 277-282). Gehalten auf der Annual International Conference of the German Operations Research Society, Berlin Heidelberg: Springer. doi:10.1007/978-3-540-77903-2_43.
    PUB | DOI
     
  • [16]
    2007 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495153
    Wagner, R. & Scholz, S. (2007). Linear and Nonlinear Biplots of Strategic Uncertainty and Scanning Behavior (Discussion Paper No. 568). Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
    PUB
     
  • [15]
    2007 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495054
    Decker, R. & Scholz, S. (2007). Unsupervised Topic Detection in document collections: an application in marketing and business journals. International Journal of Business Intelligence and Data Mining, 2(3), 347-364. Inderscience Publishers. doi:10.1504/ijbidm.2007.015489.
    PUB | DOI
     
  • [14]
    2007 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495173
    Decker, R. & Scholz, S. (2007). Der Einsatz von Poisson-Regressionsmodellen zur Analyse von Konsumentenpräferenzen auf Basis von Online-Dialogdaten (Discussion Paper No. 569). Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
    PUB
     
  • [13]
    2007 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495185
    Wagner, R., Scholz, S. & Hotho, A. (2007). The Dark Side of Competitive Intelligence: Technocrats at Work. In R. Michaeli (Hrsg.), Proceedings of the 2007 European Competitive Intelligence Summit. Society of Competitive Intelligence Professionals.
    PUB
     
  • [12]
    2007 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1595153
    Scholz, S. & Decker, R. (2007). Measuring the impact of wood species on consumer preferences for wooden furniture by means of the Analytic Hierarchy Process. FOREST PRODUCTS JOURNAL, 57(3), 23-28. FOREST PRODUCTS SOC.
    PUB | WoS
     
  • [11]
    2006 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494754
    Scholz, S. & Wagner, R. (2006). Autonomous Environmental Scanning on the World Wide Web. In B. Walters & Z. Tang (Hrsg.), IT-enabled Strategic Management: Increasing Returns for the Organization (S. 213-242). Hershey: Idea Group Publishing.
    PUB
     
  • [10]
    2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1872121
    Scholz, S., Meißner, M. & Wagner, R. (2006). Robust Preference Measurement: A Simulation Study of Erroneous and Ambiguous Judgement's Impact on AHP and Conjoint Analysis. In H.-D. Haasis, H. Kopfer & J. Schönberger (Hrsg.), Operations Research Proceedings 2005 (S. 613-618). Gehalten auf der Annual International Conference of the German Operations Research Society (GOR), Berlin: Springer.
    PUB
     
  • [9]
    2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495058
    Decker, R., Scholz, S. & Wagner, R. (2006). Growing Clustering Algorithms in Market Segmentation: Defining Target Groups and Related Marketing Communication (Studies in classification, data analysis and knowledge organization). In S. Zani, A. Cerioli, M. Riani & M. Vichi (Hrsg.), Data Analysis, Classification and the Forward Search (S. 23-30). Heidelberg: Springer. doi:10.1007/3-540-35978-8_3.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2005 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495088
    Scholz, S. & Wagner, R. (2005). Autonomous Environmental Scanning on the World Wide Web (Discussion Paper No. 537). Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
    PUB
     
  • [7]
    2005 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494737
    Scholz, S. & Wagner, R. (2005). The Quality of Prior Information Structure in Business Planning – An Experiment in Environmental Scanning. In H. Fleuren, D. den Hertog & P. Kort (Hrsg.), Operations Research Proceedings 2004 (S. 238-245). Berlin: Springer.
    PUB
     
  • [6]
    2005 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494730
    Scholz, S., Decker, R. & Neuhaus, S. (2005). Wissensbasierte Marketingsysteme - Brauchbare Tools für kleinere und mittlere Unternehmen? (Jahrbuch der KMU-Forschung und -Praxis). In J. Meyer (Hrsg.), Wissens- und Informationsmanagement in kleinen und mittleren Unternehmen (S. 321-338). Lohmar: Eul.
    PUB
     
  • [5]
    2005 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494866
    Decker, R., Scholz, S. & Wagner, R. (2005). Mining Consumption and Nutrition Patterns for Marketing Communication. In S. Zani & A. Cerioli (Hrsg.), Classification and Data Analysis 2005 (S. 91-94). Parma: Monte Università Parma.
    PUB
     
  • [4]
    2005 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494911
    Wagner, R., Scholz, S. & Decker, R. (2005). The Number of Clusters in Market Segmentation. In D. Baier, R. Decker & L. Schmidt-Thieme (Hrsg.), Data Analysis and Decision Support (S. 157-176). Berlin: Springer. doi:10.1007/3-540-28397-8_19.
    PUB | DOI
     
  • [3]
    2005 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1875962
    Decker, R., Wagner, R. & Scholz, S. (2005). An Internet-Based Approach to Environmental Scanning in Marketing Planning. Marketing Intelligence and Planning, 23(2), 189-199. Emerald. doi:10.1108/02634500510589930.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2004 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494690
    Scholz, S. & Wagner, R. (2004). The Quality of Prior Information Structure in Business Planning – An Experiment in Environmental Scanning (Discussion Paper No. 522). Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
    PUB
     
  • [1]
    2004 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494710
    Decker, R. & Scholz, S. (2004). Wie viel darf guter Service kosten? Einkaufsstättenbedingte Preiswahrnehmung im Selbstmedikationsmarkt. Pharma-Marketing Journal, 29, 186-192. GBI-Genios Deutsche Wirtschaftsdatenbank GmbH.
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