Sören Scholz
PEVZ-ID
35 Publikationen
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2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722839Meißner M, Kottemann P, Decker R, Scholz S (2015)PUB
The Benefits of Computer-Based Brand Concept Mapping.
Schmalenbach Business Review 67(4): 430-453. -
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495295Meißner M, Scholz S, Decker R (2013)PUB
First Jointly, Then Separately: A New Approach to Address Complexity in Product Evaluations.
In: European Advances in Consumer Research, Vol. 9. Bradshaw A, Hackley C, Maclaran P (Eds); Duluth, Minn. -
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2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302Meißner M, Scholz S, Decker R (2011)PUB
Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis.
In: Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. 151-170. -
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2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495217Decker R, Scholz S (2011)PUB
Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis.
Journal of Marketing Trends 1: 15-29. -
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2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495261Tuma MN, Scholz S, Decker R (2009)PUB
The Application of Cluster Analysis in Marketing Research: A Literature Analysis.
Business Quest Journal 14. -
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495232Scholz S, Wagner R (2009)PUB
Classification in Marketing Science.
In: Cooperation in Classification and Data Analysis. Okada A, Imaizumi T, Bock H-H, Gaul W (Eds); Berlin: Springer: 99-106. -
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495227Wagner R, Ontrup J, Scholz S (2009)PUB
The Nonlinearity of Strategic Uncertainty and Environmental Scanning Behavior. An Empirical Study of Managerial Information Seeking and Processing Activities.
In: Information: Droge, Ware oder Commons? Wertschöpfungs- und Transformationsprozesse auf den Informationsmärkten. Kuhlen R (Ed); Boizenburg: VHW-Verlag: 147-158. -
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495239Wagner R, Ontrup J, Scholz S (2009)PUB
Event Detection in Environmental Scanning: News from a Hospitality Industry Newsletter.
In: Cooperation in Classification and Data Analysis. Okada A, Imaizumi T, Bock H-H, Gaul W (Eds); Berlin: Springer: 161-168. -
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2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495074Scholz S, Wagner R (2008)PUB
Scanning Multimedia Business Environments.
In: Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. Pagani M (Ed); 2nd ed. Hershey: IGI Global: 1257-1263. -
2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920789Meißner M, Scholz S, Decker R (2008)PUB | DOI
AHP versus ACA – An Empirical Comparison.
In: Data Analysis, Machine Learning and Applications. Preisach C, Burkhardt H, Schmidt-Thieme L, Decker R (Eds);1. Berlin Heidelberg: Springer: 447-454. -
2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495198Decker R, Scholz S (2008)PUB
Modellgestützte Nachfrageanalyse im Internet als Grundlage für eine kundenorientierte Angebotspolitik.
In: Proceedings of the 7th International Congress Marketing Trends, Venice, 2008. Adreani J, Collesei U (Eds);. -
2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920800Meißner M, Scholz S, Wagner R (2008)PUB
Marketing Research using Multimedia Technologies.
In: Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. Pagani M (Ed); 2nd ed. IGI Global: 880-886. -
2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920786Decker R, Meißner M, Scholz S (2008)PUB | DOI
Detecting and Debugging Erroneous Statements in Pairwise Comparison Matrices.
In: Operations Research Proceedings 2007: Selected Papers of the Annual International Conference of the German Operations Research Society (GOR). Kalcsics J, Nickel S (Eds);1. Berlin Heidelberg: Springer: 277-282. -
2007 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495153Wagner R, Scholz S (2007)PUB
Linear and Nonlinear Biplots of Strategic Uncertainty and Scanning Behavior. Discussion Paper No. 568.
Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University. -
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2007 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495173Decker R, Scholz S (2007)PUB
Der Einsatz von Poisson-Regressionsmodellen zur Analyse von Konsumentenpräferenzen auf Basis von Online-Dialogdaten. Discussion Paper No. 569.
Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University. -
2007 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495185Wagner R, Scholz S, Hotho A (2007)PUB
The Dark Side of Competitive Intelligence: Technocrats at Work.
In: Proceedings of the 2007 European Competitive Intelligence Summit. Michaeli R (Ed); Society of Competitive Intelligence Professionals. -
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2006 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494754Scholz S, Wagner R (2006)PUB
Autonomous Environmental Scanning on the World Wide Web.
In: IT-enabled Strategic Management: Increasing Returns for the Organization. Walters B, Tang Z (Eds); Hershey: Idea Group Publishing: 213-242. -
2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1872121Scholz S, Meißner M, Wagner R (2006)PUB
Robust Preference Measurement: A Simulation Study of Erroneous and Ambiguous Judgement's Impact on AHP and Conjoint Analysis.
In: Operations Research Proceedings 2005. Haasis H-D, Kopfer H, Schönberger J (Eds); Berlin: Springer: 613-618. -
2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495058Decker R, Scholz S, Wagner R (2006)PUB | DOI
Growing Clustering Algorithms in Market Segmentation: Defining Target Groups and Related Marketing Communication.
In: Data Analysis, Classification and the Forward Search. Zani S, Cerioli A, Riani M, Vichi M (Eds); Studies in classification, data analysis and knowledge organization, Heidelberg: Springer: 23-30. -
2005 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495088Scholz S, Wagner R (2005)PUB
Autonomous Environmental Scanning on the World Wide Web. Discussion Paper No. 537.
Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University. -
2005 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494737Scholz S, Wagner R (2005)PUB
The Quality of Prior Information Structure in Business Planning – An Experiment in Environmental Scanning.
In: Operations Research Proceedings 2004. Fleuren H, den Hertog D, Kort P (Eds); Berlin: Springer: 238-245. -
2005 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494730Scholz S, Decker R, Neuhaus S (2005)PUB
Wissensbasierte Marketingsysteme - Brauchbare Tools für kleinere und mittlere Unternehmen?
In: Wissens- und Informationsmanagement in kleinen und mittleren Unternehmen. Meyer J (Ed); Jahrbuch der KMU-Forschung und -Praxis, 2005. Lohmar: Eul: 321-338. -
2005 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494866Decker R, Scholz S, Wagner R (2005)PUB
Mining Consumption and Nutrition Patterns for Marketing Communication.
In: Classification and Data Analysis 2005. Zani S, Cerioli A (Eds); Parma: Monte Università Parma: 91-94. -
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2004 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494690Scholz S, Wagner R (2004)PUB
The Quality of Prior Information Structure in Business Planning – An Experiment in Environmental Scanning. Discussion Paper No. 522.
Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University. -
2004 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494710Decker R, Scholz S (2004)PUB
Wie viel darf guter Service kosten? Einkaufsstättenbedingte Preiswahrnehmung im Selbstmedikationsmarkt.
Pharma-Marketing Journal 29: 186-192.