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  • [35]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722839
    Meißner M, Kottemann P, Decker R, Scholz S (2015)
    The Benefits of Computer-Based Brand Concept Mapping.
    Schmalenbach Business Review 67(4): 430-453.
    PUB
     
  • [34]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495295
    Meißner M, Scholz S, Decker R (2013)
    First Jointly, Then Separately: A New Approach to Address Complexity in Product Evaluations.
    In: European Advances in Consumer Research, Vol. 9. Bradshaw A, Hackley C, Maclaran P (Eds); Duluth, Minn.
    PUB
     
  • [33]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
    Tuma MN, Decker R, Scholz S (2011)
    A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation.
    International Journal of Market Research 53(3): 391-414.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [32]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
    Meißner M, Scholz S, Decker R (2011)
    Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis.
    In: Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. 151-170.
    PUB
     
  • [31]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
    Meißner M, Decker R, Scholz S (2011)
    An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement.
    Journal of Multi-Criteria Decision Analysis 17(5-6): 167-177.
    PUB | DOI
     
  • [30]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495217
    Decker R, Scholz S (2011)
    Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis.
    Journal of Marketing Trends 1: 15-29.
    PUB
     
  • [29]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905186
    Decker R, Scholz S (2010)
    Determining the Attractiveness of Product Attributes in Consumer Goods Markets using POS Scanner Data.
    The Marketing Review 10(3): 225-237.
    PUB | DOI
     
  • [28]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920783
    Scholz S, Meißner M, Decker R (2010)
    Measuring Consumer Preferences for Complex Products: A Compositional Approach Based on Paired Comparisons.
    Journal of Marketing Research 47(4): 685-698.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [27]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495221
    Decker R, Scholz S (2009)
    Preference Analysis and Default Optimization in Web-based Product Configuration Systems.
    Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research 4(3): 43-57.
    PUB | DOI
     
  • [26]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495261
    Tuma MN, Scholz S, Decker R (2009)
    The Application of Cluster Analysis in Marketing Research: A Literature Analysis.
    Business Quest Journal 14.
    PUB
     
  • [25]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495232
    Scholz S, Wagner R (2009)
    Classification in Marketing Science.
    In: Cooperation in Classification and Data Analysis. Okada A, Imaizumi T, Bock H-H, Gaul W (Eds); Berlin: Springer: 99-106.
    PUB
     
  • [24]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495227
    Wagner R, Ontrup J, Scholz S (2009)
    The Nonlinearity of Strategic Uncertainty and Environmental Scanning Behavior. An Empirical Study of Managerial Information Seeking and Processing Activities.
    In: Information: Droge, Ware oder Commons? Wertschöpfungs- und Transformationsprozesse auf den Informationsmärkten. Kuhlen R (Ed); Boizenburg: VHW-Verlag: 147-158.
    PUB
     
  • [23]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495239
    Wagner R, Ontrup J, Scholz S (2009)
    Event Detection in Environmental Scanning: News from a Hospitality Industry Newsletter.
    In: Cooperation in Classification and Data Analysis. Okada A, Imaizumi T, Bock H-H, Gaul W (Eds); Berlin: Springer: 161-168.
    PUB
     
  • [22]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1636062
    Ontrup J, Ritter H, Scholz S, Wagner R (2009)
    Detecting, Assessing, and Monitoring Relevant Topics in Virtual Information Environments.
    IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering 21(3): 415-427.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [21]
    2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495074
    Scholz S, Wagner R (2008)
    Scanning Multimedia Business Environments.
    In: Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. Pagani M (Ed); 2nd ed. Hershey: IGI Global: 1257-1263.
    PUB
     
  • [20]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920789
    Meißner M, Scholz S, Decker R (2008)
    AHP versus ACA – An Empirical Comparison.
    In: Data Analysis, Machine Learning and Applications. Preisach C, Burkhardt H, Schmidt-Thieme L, Decker R (Eds);1. Berlin Heidelberg: Springer: 447-454.
    PUB | DOI
     
  • [19]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495198
    Decker R, Scholz S (2008)
    Modellgestützte Nachfrageanalyse im Internet als Grundlage für eine kundenorientierte Angebotspolitik.
    In: Proceedings of the 7th International Congress Marketing Trends, Venice, 2008. Adreani J, Collesei U (Eds);.
    PUB
     
  • [18]
    2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920800
    Meißner M, Scholz S, Wagner R (2008)
    Marketing Research using Multimedia Technologies.
    In: Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. Pagani M (Ed); 2nd ed. IGI Global: 880-886.
    PUB
     
  • [17]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920786
    Decker R, Meißner M, Scholz S (2008)
    Detecting and Debugging Erroneous Statements in Pairwise Comparison Matrices.
    In: Operations Research Proceedings 2007: Selected Papers of the Annual International Conference of the German Operations Research Society (GOR). Kalcsics J, Nickel S (Eds);1. Berlin Heidelberg: Springer: 277-282.
    PUB | DOI
     
  • [16]
    2007 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495153
    Wagner R, Scholz S (2007)
    Linear and Nonlinear Biplots of Strategic Uncertainty and Scanning Behavior. Discussion Paper No. 568.
    Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
    PUB
     
  • [15]
    2007 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495054
    Decker R, Scholz S (2007)
    Unsupervised Topic Detection in document collections: an application in marketing and business journals.
    International Journal of Business Intelligence and Data Mining 2(3): 347-364.
    PUB | DOI
     
  • [14]
    2007 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495173
    Decker R, Scholz S (2007)
    Der Einsatz von Poisson-Regressionsmodellen zur Analyse von Konsumentenpräferenzen auf Basis von Online-Dialogdaten. Discussion Paper No. 569.
    Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
    PUB
     
  • [13]
    2007 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495185
    Wagner R, Scholz S, Hotho A (2007)
    The Dark Side of Competitive Intelligence: Technocrats at Work.
    In: Proceedings of the 2007 European Competitive Intelligence Summit. Michaeli R (Ed); Society of Competitive Intelligence Professionals.
    PUB
     
  • [12]
    2007 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1595153
    Scholz S, Decker R (2007)
    Measuring the impact of wood species on consumer preferences for wooden furniture by means of the Analytic Hierarchy Process.
    FOREST PRODUCTS JOURNAL 57(3): 23-28.
    PUB | WoS
     
  • [11]
    2006 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494754
    Scholz S, Wagner R (2006)
    Autonomous Environmental Scanning on the World Wide Web.
    In: IT-enabled Strategic Management: Increasing Returns for the Organization. Walters B, Tang Z (Eds); Hershey: Idea Group Publishing: 213-242.
    PUB
     
  • [10]
    2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1872121
    Scholz S, Meißner M, Wagner R (2006)
    Robust Preference Measurement: A Simulation Study of Erroneous and Ambiguous Judgement's Impact on AHP and Conjoint Analysis.
    In: Operations Research Proceedings 2005. Haasis H-D, Kopfer H, Schönberger J (Eds); Berlin: Springer: 613-618.
    PUB
     
  • [9]
    2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495058
    Decker R, Scholz S, Wagner R (2006)
    Growing Clustering Algorithms in Market Segmentation: Defining Target Groups and Related Marketing Communication.
    In: Data Analysis, Classification and the Forward Search. Zani S, Cerioli A, Riani M, Vichi M (Eds); Studies in classification, data analysis and knowledge organization, Heidelberg: Springer: 23-30.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2005 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495088
    Scholz S, Wagner R (2005)
    Autonomous Environmental Scanning on the World Wide Web. Discussion Paper No. 537.
    Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
    PUB
     
  • [7]
    2005 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494737
    Scholz S, Wagner R (2005)
    The Quality of Prior Information Structure in Business Planning – An Experiment in Environmental Scanning.
    In: Operations Research Proceedings 2004. Fleuren H, den Hertog D, Kort P (Eds); Berlin: Springer: 238-245.
    PUB
     
  • [6]
    2005 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494730
    Scholz S, Decker R, Neuhaus S (2005)
    Wissensbasierte Marketingsysteme - Brauchbare Tools für kleinere und mittlere Unternehmen?
    In: Wissens- und Informationsmanagement in kleinen und mittleren Unternehmen. Meyer J (Ed); Jahrbuch der KMU-Forschung und -Praxis, 2005. Lohmar: Eul: 321-338.
    PUB
     
  • [5]
    2005 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494866
    Decker R, Scholz S, Wagner R (2005)
    Mining Consumption and Nutrition Patterns for Marketing Communication.
    In: Classification and Data Analysis 2005. Zani S, Cerioli A (Eds); Parma: Monte Università Parma: 91-94.
    PUB
     
  • [4]
    2005 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494911
    Wagner R, Scholz S, Decker R (2005)
    The Number of Clusters in Market Segmentation.
    In: Data Analysis and Decision Support. Baier D, Decker R, Schmidt-Thieme L (Eds); Berlin: Springer: 157-176.
    PUB | DOI
     
  • [3]
    2005 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1875962
    Decker R, Wagner R, Scholz S (2005)
    An Internet-Based Approach to Environmental Scanning in Marketing Planning.
    Marketing Intelligence and Planning 23(2): 189-199.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2004 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494690
    Scholz S, Wagner R (2004)
    The Quality of Prior Information Structure in Business Planning – An Experiment in Environmental Scanning. Discussion Paper No. 522.
    Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
    PUB
     
  • [1]
    2004 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2494710
    Decker R, Scholz S (2004)
    Wie viel darf guter Service kosten? Einkaufsstättenbedingte Preiswahrnehmung im Selbstmedikationsmarkt.
    Pharma-Marketing Journal 29: 186-192.
    PUB
     

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