13 Publikationen

Alle markieren

  • [13]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938070
    Schodde, T.; Hoffmann, L.; Stange, S.; Kopp, S. (2020): Adapt, Explain, Engage - A Study on How Social Robots Can Scaffold Second-Language Learning of Children ACM Transactions on Human-Robot Interaction,9:(1): 1-27.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [12]
    2019 | Datenpublikation | PUB-ID: 2938068 OA
    Schodde, T.; Hoffmann, L.; Stange, S.; Kopp, S. (2019): Software and dataset of a study investigating the effect of additional explanations provided by a robot on children's second language learning. Bielefeld University.
    PUB | Dateien verfügbar | DOI
     
  • [11]
    2019 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2939409 OA
    Schodde, T. (2019): Integrating Socially Assistive Robots into Language Tutoring Systems. A Computational Model for Scaffolding Young Children's Foreign Language Learning. Bielefeld: Universität Bielefeld.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [10]
    2019 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933181 OA
    Vogt, P.; van den Berghe, R.; de Haas, M.; Hoffmann, L.; Kanero, J.; Mamus, E.; Montanier, J. - M.; Oranç, C.; Oudgenoeg-Paz, O.; Garcia, D. H.; Papadopoulos, F.; Schodde, T.; Verhagen, J.; Wallbridge, C. D.; Willemsen, B.; de Wit, J.; Belpaeme, T.; Göksun, T.; Kopp, S.; Krahmer, E.; Küntay, A. C.; Leseman, P.; Pandey, A. K. (2019): Second Language Tutoring using Social Robots. A Large-Scale Study. In: 2019 14th ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction (HRI). Piscataway, NJ: IEEE.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [9]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917411
    Belpaeme, T.; Vogt, P.; van den Berghe, R.; Bergmann, K.; Göksun, T.; de Haas, M.; Kanero, J.; Kennedy, J.; Küntay, A. C.; Oudgenoeg-Paz, O.; Papadopulos, F.; Schodde, T.; Verhagen, J.; Wallbridge, C. D.; Willemsen, B.; de Wit, J.; Geckin, V.; Hoffmann, L.; Kopp, S.; Krahmer, E.; Maus, E.; Montanier, J. - M.; Franc, C.; Pandey, A. K. (2018): Guidelines for Designing Social Robots as Second Language Tutors International Journal of Social Robotics,10:(3): 325-341.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [8]
    2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916665
    Schodde, T.; Kopp, S. (2018): Adaptive Robot Second Language Tutoring for Children. In: Proceedings of ACM/IEEE Human-Robot Interaction 2018. S. 317-318.
    PUB | DOI
     
  • [7]
    2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Eingereicht | PUB-ID: 2915832
    Vogt, P.; de Wit, J.; Schodde, T.; Willemsen, B.; Bergmann, K.; de Haas, M.; Kopp, S.; Krahmer, E. (Submitted): Iconic gestures improve second language learning from a social robot.
    PUB
     
  • [6]
    2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914397
    de Wit, J.; Schodde, T.; Willemsen, B.; Bergmann, K.; de Haas, M.; Kopp, S.; Krahmer, E.; Vogt, P. (2018): The Effect of a Robot's Gestures and Adaptive Tutoring on Children's Acquisition of Second Language Vocabularies. In: Proceedings of ACM/IEEE Human-Robot Interaction 2018. S. 50-58.
    PUB | DOI
     
  • [5]
    2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2915831
    Vogt, P.; de Wit, J.; Schodde, T.; Willemsen, B.; Bergmann, K.; de Haas, M.; Kopp, S.; Krahmer, E. (2017): Adaptation and gestures in second language tutoring using social robots.
    PUB
     
  • [4]
    2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906869 OA
    Schodde, T.; Bergmann, K.; Kopp, S. (2017): Adaptive Robot Language Tutoring Based on Bayesian Knowledge Tracing and Predictive Decision-Making. In: Proceedings of ACM/IEEE Human-Robot Interaction 2017. New York: ACM Press. S. 128-136.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [3]
    2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2910556 OA
    de Wit, J.; Schodde, T.; Willemsen, B.; Bergmann, K.; de Haas, M.; Kopp, S.; Krahmer, E.; Vogt, P. (2017): Exploring the Effect of Gestures and Adaptive Tutoring on Children’s Comprehension of L2 Vocabularies. In: Proceedings of the Workshop R4L at ACM/IEEE Human-Robot Interaction 2017.
    PUB | PDF
     
  • [2]
    2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913042 OA
    Schodde, T.; Hoffmann, L.; Kopp, S. (2017): How to Manage Affective State in Child-Robot Tutoring Interactions? In: Proceedings of the International Conference on Companion Technology 2017. IEEE. S. 1-6.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [1]
    2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914565 OA
    Kanero, J.; de Haas, M.; Mamus, E.; Oranç, C.; van den Berghe, R.; Verhagen, J.; Oudgenoeg-Paz, O.; Bergmann, K.; Schodde, T.; C. Küntay, A.; Göksun, T.; Vogt, P. (2017): Observing human tutoring to develop robot-based language lessons.
    PUB | PDF
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung