13 Publikationen
-
-
2019 | Datenpublikation | PUB-ID: 2938068Schodde, T.; Hoffmann, L.; Stange, S.; Kopp, S. (2019): Software and dataset of a study investigating the effect of additional explanations provided by a robot on children's second language learning. Bielefeld University.PUB | Dateien verfügbar | DOI
-
-
2019 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933181Vogt, P.; van den Berghe, R.; de Haas, M.; Hoffmann, L.; Kanero, J.; Mamus, E.; Montanier, J. - M.; Oranç, C.; Oudgenoeg-Paz, O.; Garcia, D. H.; Papadopoulos, F.; Schodde, T.; Verhagen, J.; Wallbridge, C. D.; Willemsen, B.; de Wit, J.; Belpaeme, T.; Göksun, T.; Kopp, S.; Krahmer, E.; Küntay, A. C.; Leseman, P.; Pandey, A. K. (2019): Second Language Tutoring using Social Robots. A Large-Scale Study. In: 2019 14th ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction (HRI). Piscataway, NJ: IEEE.PUB | PDF | DOI
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917411Belpaeme, T.; Vogt, P.; van den Berghe, R.; Bergmann, K.; Göksun, T.; de Haas, M.; Kanero, J.; Kennedy, J.; Küntay, A. C.; Oudgenoeg-Paz, O.; Papadopulos, F.; Schodde, T.; Verhagen, J.; Wallbridge, C. D.; Willemsen, B.; de Wit, J.; Geckin, V.; Hoffmann, L.; Kopp, S.; Krahmer, E.; Maus, E.; Montanier, J. - M.; Franc, C.; Pandey, A. K. (2018): Guidelines for Designing Social Robots as Second Language Tutors International Journal of Social Robotics,10:(3): 325-341.PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Eingereicht | PUB-ID: 2915832Vogt, P.; de Wit, J.; Schodde, T.; Willemsen, B.; Bergmann, K.; de Haas, M.; Kopp, S.; Krahmer, E. (Submitted): Iconic gestures improve second language learning from a social robot.PUB
-
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914397de Wit, J.; Schodde, T.; Willemsen, B.; Bergmann, K.; de Haas, M.; Kopp, S.; Krahmer, E.; Vogt, P. (2018): The Effect of a Robot's Gestures and Adaptive Tutoring on Children's Acquisition of Second Language Vocabularies. In: Proceedings of ACM/IEEE Human-Robot Interaction 2018. S. 50-58.PUB | DOI
-
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2915831Vogt, P.; de Wit, J.; Schodde, T.; Willemsen, B.; Bergmann, K.; de Haas, M.; Kopp, S.; Krahmer, E. (2017): Adaptation and gestures in second language tutoring using social robots.PUB
-
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906869Schodde, T.; Bergmann, K.; Kopp, S. (2017): Adaptive Robot Language Tutoring Based on Bayesian Knowledge Tracing and Predictive Decision-Making. In: Proceedings of ACM/IEEE Human-Robot Interaction 2017. New York: ACM Press. S. 128-136.PUB | PDF | DOI
-
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2910556de Wit, J.; Schodde, T.; Willemsen, B.; Bergmann, K.; de Haas, M.; Kopp, S.; Krahmer, E.; Vogt, P. (2017): Exploring the Effect of Gestures and Adaptive Tutoring on Children’s Comprehension of L2 Vocabularies. In: Proceedings of the Workshop R4L at ACM/IEEE Human-Robot Interaction 2017.PUB | PDF
-
-
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914565Kanero, J.; de Haas, M.; Mamus, E.; Oranç, C.; van den Berghe, R.; Verhagen, J.; Oudgenoeg-Paz, O.; Bergmann, K.; Schodde, T.; C. Küntay, A.; Göksun, T.; Vogt, P. (2017): Observing human tutoring to develop robot-based language lessons.PUB | PDF