8 Publikationen

Alle markieren

  • [8]
    2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914493
    Gehle R, Pitsch K, Dankert T, Wrede S. How to Open an Interaction Between Robot and Museum Visitor? In: Proceedings of the 2017 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction - HRI '17. New York, NY: ACM Press; 2017: 1.
    PUB | DOI
     
  • [7]
    2016 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909973
    Dankert T, Goerlich M, Wrede S, Gehle R, Pitsch K. Engagement Detection During Deictic References in Human-Robot Interaction. In: Social Robotics. Lecture Notes in Computer Science. Cham: Springer Nature; 2016: 930-939.
    PUB | DOI
     
  • [6]
    2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914494
    Pitsch K, Dankert T, Gehle R, Wrede S. Referential practices. Effects of a museum guide robot suggesting a deictic ‘repair’ action to visitors attempting to orient to an exhibit. In: 2016 25th IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN). IEEE; 2016.
    PUB | DOI
     
  • [5]
    2015 | Konferenzbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2733000
    Gehle R, Pitsch K, Dankert T, Wrede S. Trouble-based group dynamics in real-world HRI - Reactions on unexpected next moves of a museum guide robot. Presented at the 24th International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (Ro-MAN).
    PUB
     
  • [4]
    2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2716939
    Gehle R, Pitsch K, Dankert T, Wrede S. Effects of a robot’s unexpected reactions in robot-to-group interactions. Presented at the IIEMCA 2015, Kolding, Denmark.
    PUB
     
  • [3]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2623964 OA
    Dankert T, Heil D, Pfeiffer T. Stereo vision and acuity tests within a virtual reality set-up. In: Latoschik ME, Staadt O, Steinicke F, eds. Virtuelle und Erweiterte Realität - 10. Workshop der GI-Fachgruppe VR/AR. Shaker Verlag; 2013: 185-188.
    PUB | PDF
     
  • [2]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2308550 OA
    Hülsmann F, Dankert T, Pfeiffer T. Comparing gaze-based and manual interaction in a fast-paced gaming task in Virtual Reality. In: Bohn C-A, Mostafawy S, eds. Proceedings of the Workshop Virtuelle & Erweiterte Realität 2011. Aachen: Shaker Verlag; 2011: 1-12.
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [1]
    2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1894436 OA
    Renner P, Dankert T, Schneider D, Mattar N, Pfeiffer T. Navigating and selecting in the virtual supermarket: review and update of classic interaction techniques. In: Virtuelle und Erweiterte Realitaet: 7. Workshop der GI-Fachgruppe VR/AR. Aachen: Shaker Verlag; 2010: 71-82.
    PUB | PDF | Download (ext.)
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung