8 Publikationen

Alle markieren

  • [8]
    2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914493
    Gehle R, Pitsch K, Dankert T, Wrede S (2017)
    How to Open an Interaction Between Robot and Museum Visitor?
    In: Proceedings of the 2017 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction - HRI '17. New York, NY: ACM Press: 1.
    PUB | DOI
     
  • [7]
    2016 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909973
    Dankert T, Goerlich M, Wrede S, Gehle R, Pitsch K (2016)
    Engagement Detection During Deictic References in Human-Robot Interaction.
    In: Social Robotics. Lecture Notes in Computer Science, Cham: Springer Nature: 930-939.
    PUB | DOI
     
  • [6]
    2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914494
    Pitsch K, Dankert T, Gehle R, Wrede S (2016)
    Referential practices. Effects of a museum guide robot suggesting a deictic ‘repair’ action to visitors attempting to orient to an exhibit.
    In: 2016 25th IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN). IEEE.
    PUB | DOI
     
  • [5]
    2015 | Konferenzbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2733000
    Gehle R, Pitsch K, Dankert T, Wrede S (In Press)
    Trouble-based group dynamics in real-world HRI - Reactions on unexpected next moves of a museum guide robot.
    Presented at the 24th International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (Ro-MAN).
    PUB
     
  • [4]
    2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2716939
    Gehle R, Pitsch K, Dankert T, Wrede S (2015)
    Effects of a robot’s unexpected reactions in robot-to-group interactions.
    Presented at the IIEMCA 2015, Kolding, Denmark.
    PUB
     
  • [3]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2623964 OA
    Dankert T, Heil D, Pfeiffer T (2013)
    Stereo vision and acuity tests within a virtual reality set-up.
    In: Virtuelle und Erweiterte Realität - 10. Workshop der GI-Fachgruppe VR/AR. Latoschik ME, Staadt O, Steinicke F (Eds); Shaker Verlag: 185-188.
    PUB | PDF
     
  • [2]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2308550 OA
    Hülsmann F, Dankert T, Pfeiffer T (2011)
    Comparing gaze-based and manual interaction in a fast-paced gaming task in Virtual Reality.
    In: Proceedings of the Workshop Virtuelle & Erweiterte Realität 2011. Bohn C-A, Mostafawy S (Eds); Aachen: Shaker Verlag: 1-12.
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [1]
    2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1894436 OA
    Renner P, Dankert T, Schneider D, Mattar N, Pfeiffer T (2010)
    Navigating and selecting in the virtual supermarket: review and update of classic interaction techniques.
    In: Virtuelle und Erweiterte Realitaet: 7. Workshop der GI-Fachgruppe VR/AR. Aachen: Shaker Verlag: 71-82.
    PUB | PDF | Download (ext.)
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung