25 Publikationen

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  • [25]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2963161
    Frank, C.; Hülsmann, F.; Waltemate, T.; Wright, D. J.; Eaves, D. L.; Bruton, A.; Botsch, M. U.; Schack, T. (2022): Motor imagery during action observation in virtual reality: the impact of watching myself performing at a level I have not yet achieved International Journal of Sport and Exercise Psychology, 1-27.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [24]
    2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2937540
    Schack, T.; Frank, C.; Hülsmann, F.; Vogel, L. (2019): Learning with VR-based assistive systems. In: Gerry Leisman; Sharon Israely (Hrsg.): Movement and Cognition - Tel Aviv University July 2019. movementis. S. 51.
    PUB
     
  • [23]
    2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933830
    Frank, C.; Hülsmann, F.; Waltemate, T.; Wright, D.; Eaves, D.; Bruton, A.; Botsch, M.; Schack, T. (2019): AO+MI in virtual reality: Practicing at a level that one has not yet achieved.
    PUB
     
  • [22]
    2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933833
    Frank, C.; Hülsmann, F.; Waltemate, T.; Wright, D.; Eaves, D.; Bruton, A.; Botsch, M.; Schack, T. (2019): Combined action observation and motor imagery in virtual reality. On watching and imagining oneself at a level that one has not yet achieved. In: Bernd Strauss; Barbara Halberschmidt (Hrsg.): Building the Future of Sport and Exercise Psychology . S. 19.
    PUB
     
  • [21]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935832
    Hülsmann, F.; Frank, C.; Senna, I.; Ernst, M.; Schack, T.; Botsch, M. (2019): Superimposed skilled performance in a virtual mirror improves motor performance and cognitive representation of a full-body motor action Frontiers in Robotics and AI,6:43
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [20]
    2019 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2938354 OA
    Hülsmann, F. (2019): Motor Learning in Virtual Reality: From Motion to Augmented Feedback. Bielefeld: Universität Bielefeld.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [19]
    2018 | Datenpublikation | PUB-ID: 2930611 OA
    Hülsmann, F.; Göpfert, J. P.; Hammer, B.; Kopp, S.; Botsch, M. (2018): Classification of motor errors to provide real-time feedback for sports coaching in virtual reality - A case study in squats and Tai Chi pushes (Data). Bielefeld University.
    PUB | Dateien verfügbar | DOI
     
  • [18]
    2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2921356
    Frank, C.; Hülsmann, F.; de Kok, I.; Kopp, S.; Botsch, M.; Schack, T. (2018): Virtuelles Training: Zum Effekt nonverbaler und verbaler Feedbackstrategien beim Erlernen der Kniebeuge in Virtueller Realität. In: Uirassu Borges; Laura Bröker; Sven Hoffmann; Thomas Hosang; Sylvain Laborde; Roman Liepelt; Babett Lobinger; Jonna Löffler; Lisa Musculus; Markus Raab (Hrsg.): Die Psychophysiologie der Handlung. 50. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie vom 10. bis 12. Mai in Köln. S. 73-75.
    PUB
     
  • [17]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930862
    Hülsmann, F.; Göpfert, J. P.; Hammer, B.; Kopp, S.; Botsch, M. (2018): Classification of motor errors to provide real-time feedback for sports coaching in virtual reality — A case study in squats and Tai Chi pushes Computers & Graphics,76: 47-59.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [16]
    2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914957 OA
    Hülsmann, F.; Richter, A.; Kopp, S.; Botsch, M. (2017): Accurate online alignment of human motor performances. In: Proceedings of ACM Motion in Games. Barcelona: ACM. S. pp. 7:1-7:6.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [15]
    2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913332
    Frank, C.; Hülsmann, F.; de Kok, I.; Kopp, S.; Botsch, M.; Schack, T. (2017): Intelligent Coaching Space - Motor learning and coaching in virtual reality. In: S Gangyan; J Cruz; J. C. Jaenes (Hrsg.): Sport Psychology: Linking theory to practice; Proceedings of the XIV ISSP World Congress of Sport Psychology from July 10th to 14th in Seville, Spain. S. 257-258.
    PUB
     
  • [14]
    2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913339 OA
    de Kok, I.; Hülsmann, F.; Waltemate, T.; Frank, C.; Hough, J.; Pfeiffer, T.; Schlangen, D.; Schack, T.; Botsch, M.; Kopp, S. (2017): The Intelligent Coaching Space: A Demonstration. In: Jonas Beskow; Christopher Peters; Ginevra Castellano; Carol O'Sullivan; Iolanda Leite; Stefan Kopp (Hrsg.): Intelligent Virtual Agents: 17th International Conference on Intelligent Virtual Agents from August 27th to 30th in Stockholm, Sweden. Cham: Springer. (Lecture Notes in Computer Science, 10498). S. 105-108.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [13]
    2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905752 OA
    Waltemate, T.; Senna, I.; Hülsmann, F.; Rohde, M.; Kopp, S.; Ernst, M. O.; Botsch, M. (2016): The Impact of Latency on Perceptual Judgments and Motor Performance in Closed-loop Interaction in Virtual Reality. In: Proceedings of ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology. New York: ACM. S. 27-35.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [12]
    2016 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2905098
    Frank, C.; de Kok, I.; Senna, I.; Waltemate, T.; Hülsmann, F.; Pfeiffer, T.; Ernst, M. O.; Kopp, S.; Botsch, M.; Schack, T. (2016): Latency, sensorimotor feedback and virtual agents: Feedback channels for motor learning using the ICSPACE platform.
    PUB
     
  • [11]
    2016 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2905099
    Frank, C.; Senna, I.; Hülsmann, F.; Ernst, M. O.; Botsch, M.; Kopp, S.; Schack, T. (2016): Imagery and observation research in virtual reality environments.
    PUB
     
  • [10]
    2016 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2905377 OA
    Hülsmann, F.; Waltemate, T.; Pfeiffer, T.; Frank, C.; Schack, T.; Botsch, M.; Kopp, S. (2016): The ICSPACE Platform: A Virtual Reality Setup for Experiments in Motor Learning.
    PUB | PDF
     
  • [9]
    2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2904469 OA
    Hosseini, B.; Hülsmann, F.; Botsch, M.; Hammer, B. (2016): Non-Negative Kernel Sparse Coding for the Analysis of Motion Data. In: Alessandro E.P. Villa; Paolo Masulli; Antonio Javier Pons Rivero (Hrsg.): Artificial Neural Networks and Machine Learning – ICANN 2016. Cham: Springer. (Lecture Notes in Computer Science, 9887). S. 506-514.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | arXiv
     
  • [8]
    2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2762581
    Hülsmann, F.; Frank, C.; Schack, T.; Kopp, S.; Botsch, M. (2016): Multi-Level Analysis of Motor Actions as a Basis for Effective Coaching in Virtual Reality. In: Paul Chung; Andrea Soltoggio; Christian Dawson; Qinggang Meng; Matthew Pain (Hrsg.): Proceedings of the 10th International Symposium on Computer Science in Sports (ISCSS). Cham: Springer. (Advances in Intelligent Systems and Computing, 392). S. 211-214.
    PUB | DOI
     
  • [7]
    2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2764625 OA
    de Kok, I.; Hough, J.; Hülsmann, F.; Waltemate, T.; Botsch, M.; Schlangen, D.; Kopp, S. (2015): Demonstrating the Dialogue System of the Intelligent Coaching Space. In: Christine Howes; Staffan Larsson (Hrsg.): Proceedings of the 19th Workshop on the Semantics and Pragmatics of Dialogue. Gothenburg: University of Gothenburg. (Proceedings (SemDial), ). S. 168-169.
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [6]
    2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2774601 OA
    Waltemate, T.; Hülsmann, F.; Pfeiffer, T.; Kopp, S.; Botsch, M. (2015): Realizing a Low-latency Virtual Reality Environment for Motor Learning. In: Proceedings of the 21st ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology. New York, NY, USA: ACM. (VRST '15, ). S. 139-147.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
     
  • [5]
    2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769276 OA
    de Kok, I.; Hough, J.; Hülsmann, F.; Botsch, M.; Schlangen, D.; Kopp, S. (2015): A Multimodal System for Real-Time Action Instruction in Motor Skill Learning. In: Proceedings of ACM ICMI 17th ACM International Conference on Multimodal Interaction. S. 355-362.
    PUB | PDF
     
  • [4]
    2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2653755 OA
    Hülsmann, F.; Fröhlich, J.; Mattar, N.; Wachsmuth, I. (2014): Wind and warmth in virtual reality: implementation and evaluation. In: VRIC '14: Proceedings of the Virtual Reality International Conference: Laval Virtual. ACM.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [3]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2684685 OA
    Hülsmann, F.; Mattar, N.; Fröhlich, J.; Wachsmuth, I. (2014): Simulating wind and warmth in virtual reality: conception, realization and evaluation for a CAVE environment JVRB - Journal of Virtual Reality and Broadcasting,11:(10)
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [2]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2624780 OA
    Hülsmann, F.; Mattar, N.; Fröhlich, J.; Wachsmuth, I. (2013): Wind and warmth in virtual reality - requirements and chances. In: Marc Erich Latoschik; Oliver Staadt; Frank Steinicke (Hrsg.): Proceedings of the Workshop Virtuelle & Erweiterte Realität 2013. Aachen: Shaker Verlag. S. 133-144.
    PUB | PDF
     
  • [1]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2308550 OA
    Hülsmann, F.; Dankert, T.; Pfeiffer, T. (2011): Comparing gaze-based and manual interaction in a fast-paced gaming task in Virtual Reality. In: Christian-A. Bohn; Sina Mostafawy (Hrsg.): Proceedings of the Workshop Virtuelle & Erweiterte Realität 2011. Aachen: Shaker Verlag. S. 1-12.
    PUB | PDF | Download (ext.)
     

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