9 Publikationen

Alle markieren

  • [9]
    2020 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2940317 OA
    Baier, T. (2020): What have Genes got to do with it? How Social and Genetic Influences Contribute to Differences in Educational Success within the Family. Bielefeld: Universität Bielefeld.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [8]
    2017 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914569 OA
    Brix, J.; Pupeter, M.; Rysina, A.; Steinacker, G.; Schneekloth, U.; Baier, T.; Gottschling, J.; Hahn, E.; Hufer, A.; Kaempfert, M.; Kornadt, A.; Krell, K.; Lang, V.; Lenau, F.; Mattheus, S.; Nikstat, A.; Peters, A. - L.; Schulz, W.; Schunck, R.; Starr, A.; Witt, M.; Diewald, M.; Riemann, R.; Spinath, F. (2017): A longitudinal twin family study of the life course and individual development (TWINLIFE): Data collection and instruments of wave 1 face-to-face interviews. Bielefeld: Project TwinLife "Genetic and social causes of life chances" (Universität Bielefeld / Universität des Saarlandes).
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [7]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2776650
    Diewald, M.; Baier, T.; Schulz, W.; Schunck, R. (2015): Status Attainment and Social Mobility. How can Genetics Contribute to an Understanding of their Causes? Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie,67:(1 Supplement): 371-395.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [6]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759953
    Diewald, M.; Schulz, W.; Baier, T. (2015): Intergenerational Downward Mobility in Educational Attainment and Occupational Careers in West Germany in the Twentieth Century European Sociological Review,31:(2): 172-183.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2672791
    Baier, T.; Helbig, M. (2014): Much ado about €500: do tuition fees keep German students from entering university? Evidence from a natural experiment using DiD matching methods Educational Research and Evaluation,20:(2): 98-121.
    PUB | DOI
     
  • [4]
    2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2628632
    Helbig, M.; Baier, T.; Kroth, A. (2012): Die Auswirkung von Studiengebühren auf die Studierneigung in Deutschland. Evidenz aus einem natürlichen Experiment auf Basis der HIS – Studienberechtigtenbefragung. Zeitschrift für Soziologie,41:(3): 227-246.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [3]
    2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2628636
    Baier, T.; Marcel, H. (2011): War all die Aufregung umsonst? Über die Auswirkung der Einführung von Studiengebühren auf die Studienbereitschaft in Deutschland. Berlin: WZB Discussion paper 2011-002.
    PUB
     
  • [2]
    2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2628648
    Helbig, M.; Baier, T.; Rothe, K.; Marczuk, A.; Edelstein, B. (2011): .. und warum studierst du dann nicht? Bundesländerspezifische Unterschiede des Studienaufnahmeverhaltens von Studienberechtigten in Deutschland. WZB Disussion Paper P 2011-001.
    PUB
     
  • [1]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2628665
    Helbig, M.; Baier, T. (2011): Gebühren mindern Studierneigung nicht WZ-Brief Bildung,18
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung