9 Publikationen

Alle markieren

  • [9]
    2020 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2940317 OA
    Baier T (2020)
    What have Genes got to do with it? How Social and Genetic Influences Contribute to Differences in Educational Success within the Family.
    Bielefeld: Universität Bielefeld.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [8]
    2017 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914569 OA
    Brix J, Pupeter M, Rysina A, Steinacker G, Schneekloth U, Baier T, Gottschling J, Hahn E, Hufer A, Kaempfert M, Kornadt A, Krell K, Lang V, Lenau F, Mattheus S, Nikstat A, Peters A-L, Schulz W, Schunck R, Starr A, Witt M, Diewald M, Riemann R, Spinath F (2017)
    A longitudinal twin family study of the life course and individual development (TWINLIFE): Data collection and instruments of wave 1 face-to-face interviews. TwinLife Technical Report Series; 05.
    Bielefeld: Project TwinLife "Genetic and social causes of life chances" (Universität Bielefeld / Universität des Saarlandes).
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [7]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2776650
    Diewald M, Baier T, Schulz W, Schunck R (2015)
    Status Attainment and Social Mobility. How can Genetics Contribute to an Understanding of their Causes?
    Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 67(1 Supplement): 371-395.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [6]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759953
    Diewald M, Schulz W, Baier T (2015)
    Intergenerational Downward Mobility in Educational Attainment and Occupational Careers in West Germany in the Twentieth Century.
    European Sociological Review 31(2): 172-183.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2672791
    Baier T, Helbig M (2014)
    Much ado about €500: do tuition fees keep German students from entering university? Evidence from a natural experiment using DiD matching methods.
    Educational Research and Evaluation 20(2): 98-121.
    PUB | DOI
     
  • [4]
    2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2628632
    Helbig M, Baier T, Kroth A (2012)
    Die Auswirkung von Studiengebühren auf die Studierneigung in Deutschland. Evidenz aus einem natürlichen Experiment auf Basis der HIS – Studienberechtigtenbefragung.
    Zeitschrift für Soziologie 41(3): 227-246.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [3]
    2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2628636
    Baier T, Marcel H (2011)
    War all die Aufregung umsonst? Über die Auswirkung der Einführung von Studiengebühren auf die Studienbereitschaft in Deutschland.
    Berlin: WZB Discussion paper 2011-002.
    PUB
     
  • [2]
    2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2628648
    Helbig M, Baier T, Rothe K, Marczuk A, Edelstein B (2011)
    .. und warum studierst du dann nicht? Bundesländerspezifische Unterschiede des Studienaufnahmeverhaltens von Studienberechtigten in Deutschland.
    WZB Disussion Paper P 2011-001.
    PUB
     
  • [1]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2628665
    Helbig M, Baier T (2011)
    Gebühren mindern Studierneigung nicht.
    WZ-Brief Bildung 18.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung