8 Publikationen
-
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967193Understanding the 'Auxiliary Task' conceptually - Discrete versus continuous cardinal objectsPUB | PDF | Download (ext.)
Kuzu T (2022)
In: Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Volume 3. Fernández C, Llinares S, Gutiérrez Á, Planas N (Eds); Alicante: PME: 99-106. -
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967186Pre-algebraic aspects in arithmetic strategies – The generalization and conceptual understanding of the ‘Auxiliary Task’PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
Kuzu T (2022)
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 18(12): em2192. -
2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967196The conceptual understanding of mental calculation strategies: Meaning-making in the case of the ‘Auxiliary task’PUB | PDF
Kuzu T (2021)
In: International Symposium on Elementary Maths Teaching 2021. Proceedings. Broadening experiences in elementary school mathematics . Novotná J, Moraová H (Eds); Prag: Charles University: 270-280. -
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967173Partitive Fraction Division: Revealing and Promoting Primary Students' UnderstandingPUB | PDF | DOI | Download (ext.)
Wahyu K, Kuzu T, Subarinah S, Ratnasari D, Mahfudy S (2020)
Journal on Mathematics Education 11(2): 237-258. -
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967174One mind, two languages – separate conceptualisations? A case study of students’ bilingual modes for dealing with language-related conceptualisations of fractionsPUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
Prediger S, Kuzu T, Schüler-Meyer A, Wagner J (2019)
Research in Mathematics Education 21(2): 188-207. -
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967175Is Formal Language Proficiency in the Home Language Required to Profit from a Bilingual Teaching Intervention in Mathematics? A Mixed Methods Study on Fostering Multilingual Students’ Conceptual UnderstandingPUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
Schüler-Meyer A, Prediger S, Kuzu T, Wessel L, Redder A (2019)
International Journal of Science and Mathematics Education 17(2): 317-339. -
2019 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967176Mehrsprachige Vorstellungsentwicklungsprozesse. Lernprozessstudie zum Anteilskonzept bei deutsch-türkischen LernendenPUB | DOI
Kuzu T (2019)
Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden. -
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967177Vernetzung von Sprachen und Darstellungen in einer mehrsprachigen Matheförderung - linguistische und mathematikdidaktische FallanalysenPUB | DOI | WoS
Wagner J, Kuzu T, Redder A, Prediger S (2018)
Fachsprache 40(1-2): 2-23.