11 Publikationen

Alle markieren

[11]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2920821
Selbstregulation bei Kindern im Rahmen der Entwicklungs- und Erziehungspsychologie
Lohaus, Arnold, Selbstregulation bei Kindern im Rahmen der Entwicklungs- und Erziehungspsychologie. Handbuch Pädagogische Psychologie (). Heidelberg, 2018
PUB
 
[10]
2017 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911458
Bindungs- und Beziehungsqualität in der KiTa: Grundlagen und Praxis
Glüer, Michael, Bindungs- und Beziehungsqualität in der KiTa: Grundlagen und Praxis. (). Stuttgart, 2017
PUB
 
[9]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2904719 OA
Participation in social network sites: Associations with the quality of offline and online friendships in German preadolescents and adolescents
Glüer, Michael, Participation in social network sites: Associations with the quality of offline and online friendships in German preadolescents and adolescents. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace 10 (2). , 2016
PUB | PDF | DOI | WoS
 
[8]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2901480
Quality of teacher–child relationship and preschoolers’ pro-social behaviour in German kindergartens
Glüer, Michael, Quality of teacher–child relationship and preschoolers’ pro-social behaviour in German kindergartens. Education 3-13 45 (5). , 2016
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2904382
Typisch weiblich - typisch männlich? Erziehungsverhalten und Bildungsangebote von männlichen und weiblichen Fachkräften im Kindergarten
Glüer, Michael, Typisch weiblich - typisch männlich? Erziehungsverhalten und Bildungsangebote von männlichen und weiblichen Fachkräften im Kindergarten. Psychologie in Erziehung und Unterricht 63 (3). , 2016
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2900327 OA
Frequency of Victimization Experiences and Well-Being Among Online, Offline, and Combined Victims on Social Online Network Sites of German Children and Adolescents
Glüer, Michael, Frequency of Victimization Experiences and Well-Being Among Online, Offline, and Combined Victims on Social Online Network Sites of German Children and Adolescents. Frontiers in Public Health 3 (). , 2015
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[5]
2014 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911460
Entwicklungsförderung im Kindesalter: Grundlagen, Diagnostik und Intervention
Lohaus, Arnold, Entwicklungsförderung im Kindesalter: Grundlagen, Diagnostik und Intervention. (). Göttingen, 2014
PUB
 
[4]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2694887
Gross and Fine Motor Differences Between Cameroonian and German Children Aged 3 to 40 Months: Results of a Cross-Cultural Longitudinal Study
Lohaus, Arnold, Gross and Fine Motor Differences Between Cameroonian and German Children Aged 3 to 40 Months: Results of a Cross-Cultural Longitudinal Study. Journal of Cross-Cultural Psychology 45 (8). , 2014
PUB | DOI | WoS
 
[3]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2690675
The Student-Teacher Relationship Scale revisited: Testing factorial structure, measurement invariance and validity criteria in German-speaking samples
Milatz, Anne, The Student-Teacher Relationship Scale revisited: Testing factorial structure, measurement invariance and validity criteria in German-speaking samples. Early Childhood Research Quarterly 29 (3). , 2014
PUB | DOI | WoS
 
[2]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2901485
Gender-typicality of activity offerings and child–teacher relationship closeness in German “Kindergarten”. Influences on the development of spelling competence as an indicator of early basic literacy in boys and girls
Wolter, Ilka, Gender-typicality of activity offerings and child–teacher relationship closeness in German “Kindergarten”. Influences on the development of spelling competence as an indicator of early basic literacy in boys and girls. Learning and Individual Differences 31 (). , 2014
PUB | DOI | WoS
 
[1]
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920759
Grundlagen der Entwicklungsförderung
Lohaus, Arnold, Grundlagen der Entwicklungsförderung. Entwicklungsförderung im Kindesalter. Grundlagen, Diagnostik und Intervention (). Göttingen, 2014
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: default

Export / Einbettung

11 Publikationen

Alle markieren

[11]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2920821
Selbstregulation bei Kindern im Rahmen der Entwicklungs- und Erziehungspsychologie
Lohaus, Arnold, Selbstregulation bei Kindern im Rahmen der Entwicklungs- und Erziehungspsychologie. Handbuch Pädagogische Psychologie (). Heidelberg, 2018
PUB
 
[10]
2017 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911458
Bindungs- und Beziehungsqualität in der KiTa: Grundlagen und Praxis
Glüer, Michael, Bindungs- und Beziehungsqualität in der KiTa: Grundlagen und Praxis. (). Stuttgart, 2017
PUB
 
[9]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2904719 OA
Participation in social network sites: Associations with the quality of offline and online friendships in German preadolescents and adolescents
Glüer, Michael, Participation in social network sites: Associations with the quality of offline and online friendships in German preadolescents and adolescents. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace 10 (2). , 2016
PUB | PDF | DOI | WoS
 
[8]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2901480
Quality of teacher–child relationship and preschoolers’ pro-social behaviour in German kindergartens
Glüer, Michael, Quality of teacher–child relationship and preschoolers’ pro-social behaviour in German kindergartens. Education 3-13 45 (5). , 2016
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2904382
Typisch weiblich - typisch männlich? Erziehungsverhalten und Bildungsangebote von männlichen und weiblichen Fachkräften im Kindergarten
Glüer, Michael, Typisch weiblich - typisch männlich? Erziehungsverhalten und Bildungsangebote von männlichen und weiblichen Fachkräften im Kindergarten. Psychologie in Erziehung und Unterricht 63 (3). , 2016
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2900327 OA
Frequency of Victimization Experiences and Well-Being Among Online, Offline, and Combined Victims on Social Online Network Sites of German Children and Adolescents
Glüer, Michael, Frequency of Victimization Experiences and Well-Being Among Online, Offline, and Combined Victims on Social Online Network Sites of German Children and Adolescents. Frontiers in Public Health 3 (). , 2015
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[5]
2014 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911460
Entwicklungsförderung im Kindesalter: Grundlagen, Diagnostik und Intervention
Lohaus, Arnold, Entwicklungsförderung im Kindesalter: Grundlagen, Diagnostik und Intervention. (). Göttingen, 2014
PUB
 
[4]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2694887
Gross and Fine Motor Differences Between Cameroonian and German Children Aged 3 to 40 Months: Results of a Cross-Cultural Longitudinal Study
Lohaus, Arnold, Gross and Fine Motor Differences Between Cameroonian and German Children Aged 3 to 40 Months: Results of a Cross-Cultural Longitudinal Study. Journal of Cross-Cultural Psychology 45 (8). , 2014
PUB | DOI | WoS
 
[3]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2690675
The Student-Teacher Relationship Scale revisited: Testing factorial structure, measurement invariance and validity criteria in German-speaking samples
Milatz, Anne, The Student-Teacher Relationship Scale revisited: Testing factorial structure, measurement invariance and validity criteria in German-speaking samples. Early Childhood Research Quarterly 29 (3). , 2014
PUB | DOI | WoS
 
[2]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2901485
Gender-typicality of activity offerings and child–teacher relationship closeness in German “Kindergarten”. Influences on the development of spelling competence as an indicator of early basic literacy in boys and girls
Wolter, Ilka, Gender-typicality of activity offerings and child–teacher relationship closeness in German “Kindergarten”. Influences on the development of spelling competence as an indicator of early basic literacy in boys and girls. Learning and Individual Differences 31 (). , 2014
PUB | DOI | WoS
 
[1]
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920759
Grundlagen der Entwicklungsförderung
Lohaus, Arnold, Grundlagen der Entwicklungsförderung. Entwicklungsförderung im Kindesalter. Grundlagen, Diagnostik und Intervention (). Göttingen, 2014
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: default

Export / Einbettung